אא

״אנחנו ה-SkyScanner של עולם הסקי״: תכירו את הסטארט-אפ WeSki

כמה גולשי סקי יש בישראל, ואיך הקורונה השפיעה על הגולשים? תכירו את WeSki, הסטארט-אפ שיקל עליכם בהזמנת חופשת הסקי הבאה

הסטארט-אפ WeSki. צילום: יח״צ הסטארט-אפ WeSki. צילום: יח״צ
בישראל יש כ-50 עד 60 אלף גולשי סקי, לפי הערכות של יותם עידן, מייסד ושותף בסטארט-אפ WeSki. עידן הקים את הסטארט-אפ ביחד עם שני שותפים נוספים, דויד בן זימרה, מייסד שותף וסמנכ״ל תפעול, ופבל אלקינד - מייסד שותף וסמנכ״ל טכנולוגיות. ביחד, הקימו פלטפורמה המאפשרת לקנות חבילות סקי בהתאמה אישית, כלומר במקום שתקנו את הטיסה בנפרד, תזמינו מלון והסעות, תוכלו לקנות את הכל בלחיצת כפתור דרך הפלטפורמה של WeSki. "אנחנו ה-SkyScanner של חופשות הסקי, כי בחופשות סקי אתה יכול לקנות חבילה סגורה מראש שסגרו עבורך את החופשה מראש, את הטיסות שבת עד שבת בדרך כלל, 4 מלונות שבחרו להטיס אליהם, ארבעה אתרי סקי וזה מרגיש כמו טיול שנתי כשכולם באוטובוס, בהסעה מהשדה למלון. מצד שני, יש את האופציה של בנייה לבד: לשכור דירה, טיסה, שזה כאב ראש לא נורמלי וזה המון זמן והתעסקות, ובעיקר אחריות גדולה מאוד לנוסע. בסוף, מי שמזמין הכל לבד אם הוא לא יודע מה הוא עושה והוא פספס, אז קודם כל זה באחריותו, ודבר שני - זו אחריות גדולה מאוד גם כלפי החברים שמצטרפים אליו״, אומר עידן.

אז איך אתם שונים?

"חיברנו באמצעות המון טכנולוגיה יחודית שבנינו במשך חמש שנים, מוצר שמתחבר לכל הטיסות, כל אפשרויות הלינה: דירות, שלה, גם מלונות 5 כוכבים, מהטווח הכי נמוך לגבוה. כל דרכי ההגעה לאתר שזה יכול להיות הסעה פרטית, הסעה משותפת, השכרת רכב, אפילו שאטלים קבועים כאלו שמתחברים בול עם הטיסה, ועד לכל מה שקשור לסקי עצמו שזה הסקיפס עצמו, הציוד, השיעורי סקי שבסוף מאפשרים למצוא את כל החבילה שאתה צריך במקום אחד, בכמה קליקים ובמחיר הכי טוב שתמצא בשוק. אנחנו יודעים להביא מחירים שהם ב-20% זולים יותר מה-tour operator שמכינים חבילות קבועות, ובעצם גם כל הנושא של המבחר שאנחנו יודעים לתת ללקוח שבמקום ארבע מלונות ב-val thrones, אנחנו יודעים להציע 150 אופציות לינה בכל אתר סקי, נותן הרבה יותר חופש ובחירה ללקוח. גם ברמת הזמנים שהוא רוצה לתת, זה יכול להיות בכל יום, ולכמה זמן שהוא רוצה - בין אם זה שלושה ימים ועד שלושה שבועות. מיום רביעי ועד יום שלישי אחר כך. כל דבר אפשרי, כמו שאנחנו רגילים לעשות באתרי תיירות רגילים". הסטארט-אפ WeSki. צילום: יח״צ

סקי זו בסוף לא נישה?

״סקי זו נישה, ובישראל זו גם נישה. מדובר בחמישים - שישים אלף בשנה נוסעים בשנה, ובעולם אנחנו מדברים על תעשייה של 60 מיליארד דולר שיוצאים על חופשות סקי בשנה. כשהשווקים הגדולים השווקים האירופאים, אנגליה, צרפת, גרמניה, הולנד ומן הסתם ארצות הברית וקנדה. כל שוק הוא כמה מיליארדים בודדים״

איך הקורונה השפיעה עליכם?

"העונה הנוכחית נפתחה בדצמבר ואז הגיע האומיקרון. אמרנו מן הסתם שהיינו צריכים לבטל את כל החופשות של דצמבר, ותחילת ינואר, והגל צמיחה שחווינו מהרגע שפתחו שוב את הכל בינואר הוא מטורף. צרפת נפתחה לאנגלים, ואנחנו מגיעים למספרים שהם פי ארבע ממה שהיה לפני הקורונה. השקנו את האתר ב-2017, צמחנו ב-3 שנים הגענו למצב שמבחינת אנשים מ-300 לקוחות ל-4,000 לקוחות בעונה השלישית, ומבחינת עובדים צמחנו מארבעה ל-30 עובדים. בקורונה אנחנו הצטמצמנו משמעותית, ירדנו חזרה ל-4 עובדים, והצוות זה היה אני ועוד עובד בגדול. ככה הצלחנו לרוץ במשך שנה וחצי, עד ספטמבר 2021, ומשם הכל התפוצץ״. ״ברמת המוצר והחברה, היה לנו שנה וחצי להתמקד במוצר, בטכנולוגיה ובספקים ושיפרנו את כל היכולות של המוצר, גם ברמת השימושיות, המלאי שאנחנו יודעים להכניס ובסופו של דבר, ברמה של הנוחות של המשתמש להזמין לבד חופשות סקי אונליין. היום אנחנו מזמינים 100% מהחופשות שלנו כחבילות מותאמות אישית. גודל הקבוצה הממוצעת זה 4 אנשים, כשאנחנו מוכרים מזוגות ועד לקבוצות של 15 אנשים, חבילה של 15 אנשים שנבנת לבד אצלנו באתר ואנחנו מאפשרים לכל הקבוצה, לפצל את התשלום ולרכוש את זה בצורה נוחה ופשוטה״.

מי השוק העיקרי? בסוף כמו שאמרת, בישראל יש 50-60 אלף גולשים

״השוק העיקרי שלנו זה אנגליה, אנחנו פעילים בישראל אבל בעיקר עובדים מול השוק האנגלי. כל השיפורים האלו שעשינו בזמן הקורונה הוכיחו את עצמם בגדול, מספטמבר שהמכירות התחילו לחזור בצורה משמעותית, התחלנו להגדיל ולהגיע למספרים שהם פי 3 וחצי ממה שעשינו לפני הקורונה. עם 5 אנשים הצלחנו לעשות פי 3 וחצי בזמן שהיינו חברה של 30 אנשים. במושגים של יעילות וסקייל, זה שיפור יוצא מן הכלל. למזלנו העונה הזאת נפתחה בדצמבר ואז הגיע האומיקרון ואמרנו מן הסתם שהיינו צריכים לבטל את כל החופשות של דצמבר, ותחילת ינואר, והגל צמיחה שחווינו מהרגע שפתחו שוב את הכל בינואר, וגם צרפת נפתחה לאנגלים, פשוט אנחנו מגיעים למספרים שהם פי ארבע ממה שעשינו לפני הקורונה״. ״אנחנו עובדים על האתרים הפופולריים באלפים שזה ואל טורנס, טין, ואל דיזר, גם באוסטריה, מייאורפן, סלרונדה, בשוויץ. עכשיו החברה עובדת על לפתוח עוד אתרי סקי לעונה הבאה, מתכוונים להגדיל את כמויות המלאי גם באתרים הקיימים וגם לפתוח אתרי סקי חדשים, גם להתמקד בחזון שלנו שהוא להיות ה-airbnb של חופשות הסקי״.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםסקי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: