דוד מימון: "אנחנו עדיין בשלב הבדיקות עם ישראייר"
יום לאחר פרסום דוח השיא של החברה, מנכ"ל אל על בראיון מיוחד לפספורטניוז על המאזן: "למרות השנה הדרמטית והשמיים הפתוחים הצלחנו למכור יותר כרטיסים". על המו"מ עם הטייסים: "בקרוב נדע לאן הולכים"
Shutterstock
דוד מימון, מנכ"ל אל על, בהחלט יכול לחייך בימים אלה. תוך זמן קצר יחסית הצליח מימון לעשות מה שכל קודמיו לא הצליחו, ולאחר שהוביל את החברה לרווח שיא של 106.5 מיליון דולר בשנת 2015, הוא זוכה להערכה רבה, ולא רק בענף התעופה או בקרב דירקטוריון אל על ובעלי המניות, שוודאי לא חלמו עד לפני שנתיים שהחברה תגיע למקום, בו היא נמצאת היום. יש הזוקפים את הצלחת החברה לירידה החדה במחיר הדלק, אך מימון מסתייג ואומר: "למרות השנה הדרמטית והשמיים הפתוחים בשנת 2015, כשבזכות ירידת מחיר הדלק חברות אחרות הגדילו ציוד ותדירויות, ובזכות הסבסוד יותר נוסעים הגיעו דרך אילת, ולאו דווקא לישראל, אנחנו הצלחנו למכור יותר כרטיסים ולהגדיל את מספר הנוסעים ב-8%. למרות הירידה במחירי הכרטיסים, כאשר הגידול בנתב"ג מדהים, וגם שער הדולר-יורו פגע בנו, אנחנו שמרנו כמעט על רמת ההכנסות וגם על נתח השוק". על נושאי הביטחון ואבטחת התעופה אומר מימון: "אף אחד לא יודע מה יקרה בסוגיה הביטחונית. באירופה המצב נזיל. לפריז לקח כמה חודשים להשתקם. בריסל ודאי תפגע. אני מאמין שהישראלים ימצאו אלטרנטיבות. חברת אל על הצטיידה במגן רקיע כבר בלא מעט מטוסים וממשיכים למגן את כל המטוסים". על המו"מ עם ועד הטייסים מציין מנכ"ל אל על: "ממשיכים במו"מ עם נציג ועד הטייסים. בקרוב נדע לאן הולכים. המטרה להגיע להסכם הגיוני, שישפר את התייעלות החברה". על המו"מ למיזוג בין סאן דור וישראייר אומר מימון: "אנחנו עדיין בשלב הבדיקות. זה מצב לא מחייב ולוקח זמן. אחרי פסח, עד סוף חודש אפריל, נדע פלוס-מינוס אם אפשר לבצע את המיזוג".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}