אבטחה לוחצת: משרד האוצר מאיים להקטין מימון אבטחת התעופה הישראלית
המדינה מממנת 97.5% מהוצאות הביטחון של התעופה הישראלית. כעת דורשים באוצר מהחברות הישראליות להשתתף בחלק גדול יותר בהוצאה שתעמוד ב-2019 על כ-200 מיליון דולר. האם אל על, ארקיע וישראייר בדרך לספוג מכה קשה?
צילום: 123rf
מדינת ישראל מממנת 97.5% מהוצאת הביטחון של התעופה הישראלית. בשנת 2018 זה עלה למדינה כ-171 מיליון דולר, בשנת 2019 המספר יעמוד על כ-200 מיליון דולר ובשנה הבאה, 2020, כבר מדברים על הוצאה של כ-250 מיליון דולר. מזה מספר חודשים שרשות התחרות ומשרד האוצר בוחנים האם אל על מהווה מונופול בהיותה אחראית על כל מערך האבטחה של התעופה הישראלית. בין הצדדים נערכות בחודשים האחרונים שיחות. אם רשות התחרות תקבע שיש מונופול, מבחינת אל על זו תהיה מכה. זאת ועוד, ההסכם של אל על עם משרד האוצר בנושא מימון האבטחה מסתיים בדצמבר הקרוב, והאוצר כבר הודיע כי אינו מוכן יותר לשאת במימון של 97.5% מאבטחת התעופה הישראלית וסבורים כי נכון שחלקן של חברות התעופה הישראליות בנטל יהיה גבוה יותר. באוצר מדברים על עלייה של כ-10% בהשתתפות של החברות הישראליות. העלאת שיעור ההשתתפות, אם תיושם, היא בבחינת מכה קשה ולא פשוטה לתעופה הישראלית. מונופול על אבטחת התעופה הישראלית? אל על. צילום: יח"צ אל על
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}