אא

אל על: בחודש מאי 419 אנשי צוות, קברניטים וקצינים ראשונים בצי 737 ובצי 787, הודיעו שלא יתייצבו לטיסות עקב SICK

באל על מעלים טענות נגד טייסי החברה בפנייה לבית הדין לעבודה. ״המשמעות היא, קריסה באחת של כל תכנית החזרה לכשירות של הטייסים שאמורים להטיס את עשרות אלפי הנוסעים שרכשו כרטיסים. מדובר ב'אירוע רב נפגעים' עם השלכות רבות״

אל על. צילום: עידו וכטל אל על. צילום: עידו וכטל
במסגרת הפנייה לבית הדין לעבודה בבקשה לקבל צו מניעה לטייסי אל על, הנהלת חברת התעופה מעלה טענות קשות להתנהלות טייסי החברה. אם עד כה בהודעות החברה נאמר כי הטיסות לא תצאנה בגלל סיבות מבצעיות, בבקשה לבית הדין כותבת אל על כי: "למרבה התדהמה לאחרונה כל הטיסות לצבירת ניסיון ומבחני נתיב בוטלו לאור הודעות של אנשי צוות שלא יתייצבו לטיסה עקב SICK״ עוד טוענת החברה כי: "הודעות אלה גרמו לשיבוש 'בשרשור' של יתר ההסכמות שנקבעו. רק טיסה אחת מיום 2.5.2022, אליה שובצו והגיעו נושאי תפקידים בחברה (מנהל הצי והטייס הראשי בצי) יצאה אל הפועל. כל הטיסות שאוישו על ידי טייסים שאינם נושאי תפקידים ניהוליים בחברה בוטלו עקב חוסר שיתוף פעולה. בניסיון נואש לתמרץ בכל זאת את הטייסים לבצע טיסות אלה, הורדו הטיסות מהתכנון של הטייסים ונפתחו מכרזים לאלה- זאת, על מנת שאותם טייסים שייקחו את הטיסות יקבלו פיצוי כספי הקרוי 'קריאה מיוחדת'. אף טייס רלוונטי –אפילו לא אחד, לא ניגש למכרזים אלה". עוד טוענת החברה בפנייתה לבית הדין כי: "המשמעות היא, קריסה באחת של כל תכנית החזרה לכשירות של הטייסים שאמורים להטיס את עשרות אלפי הנוסעים שרכשו כרטיסים ליעדים אליהם מתוכננים מטוסים אלה לטוס. המדובר ב'אירוע רב נפגעים' עם השלכות רבות, הן של אל על , הן על המאבק שלה להשתקם, הן על יכולתה להתחרות בשוק התעופה, הן על אמון הציבור ברכישת כרטיסים בחברה, הן לגבי עובדי החברה בכל הסקטורים (על חלקם במאמץ לשיקום החברה ולאפשר את הטיסות והן נוכח ההשלכות שתהיינה על החברה כתוצאה מהמעשים הבלתי נתפשים לעיל). המדובר בהתנהלות המהווה שביתה קשה ובלתי חוקית ובניגוד לחובות של טייסי החברה והוועד על פי הסכמי העבודה והדין לקיים את לוח הטיסות ות הפעילות. פשוט כך". עוד טוענת החברה כי: ״ועד עובדי צוות אוויר אינו מוכן לשתף פעולה, אינו מוכן לאפשר לחברה להחזיר לכשרות ולהטיס את מטוסי 777, כל עוד לא תיענינה דרישה מקדמית שהעלה לאחרונה להכרה באצ"א כיחידת מיקוח נפרדת". באל על מוסיפים וטוענים כי: ״בחודש מאי, 419 אנשי צוות, קברניטים וקצינים ראשונים בצי 737 ובצי 787, הודיעו שלא יתייצבו לטיסות עקב SICK ומדובר בשיעור של 13% מכלל הפעילות הטיסתית. למען ההשוואה, בתקופה המקבילה בשנת 2019 מדובר ב-150 אנשי צוות. קברניטים וקצינים ראשונים בצי 737 ובצי 787, מדובר בשיעור של 3.17% בלבד מכלל הפעילות הטיסתית. המדובר בשיעור 'סיקים' גדול פי 400% לעומת הפעילות הטיסתית, למען ההמחשה, שיעור הסיקים בימים כתיקונם עמד על 3% בממוצע (כך בשנת 2019)". עוד אומרים באל על: "כמות ועלות הפיצולים ותגבורי הטיסות בצפון אמריקה לתאריכים 24.4.2022 ועד 31.5.2022 עמדה על כ-2.3 מיליון דולר, לחודש אחד בלבד (כולל שעות נוספות, פיצוי בגין /קריאות מיוחדות' נוכח הפיצול הכפוי והבלתי נדרש, אש"ל, חדר בבית מלון , הסעות, מושבי עסקים באל על ובחברות זרות . מדובר ב-193 סבבים שפוצלו מלאכותית בחודש אחד נוכח דרישות אצ"א כתנאי לקיום טיסות. זאת , רק לצפון אמריקה, באירופה דובר בעוד 95 פיצולים בעלות של עוד כ-360,000 דולר. בחודש יוני מתחילתו ועד עתה מדובר ב-183 סבבים שפוצלו מלאכותית לצפון אמריקה בעלות של 1.9 מיליון דולר ו-76 סבבים נוספים שפוצלו מלאכותית לאירופה בחצי חודש, הכל נוכח דרישות של אצ"א כתנאי לקיום טיסות.״ עוד מציינת החברה ומזהירה: "החברה מצויה בעיצומו של המשבר העסקי החריף והחמור שידעה בתולדותיה  והיא פועלת תחת 'הערת עסק חי' שמשמעותו שקיים ספק משמעותי בדבר המשך קיומה כעסק חי בפרק הזמן של השנה הקרובה".

לאור העובדה שיש הסכם קיבוצי בחברה התקף עד 2024, להסתדרות יש גם חלק חשוב בענייני היחסים  של העובדים מול חברת התעופה, למרות שטייסי החברה טענו נגד האחרונה כמי שפגעה בהם בהסכמים שנחתמו בחברה בעת משבר הקורונה.

בהסתדרות יחד עם הנהלת אל על מתנגדים להעניק לטייסים להיות יחידת מיקוח נפרדת, אולם יחד עם זאת בהסתדרות תומכים בטייסים בכך שהחברה צריכה לשפר את תנאי שכרם ולפתור את המחלוקת בין הצדדים.

בפנייה לבית הדין לעבודה כתבה החברה על יחידת המיקוח: "הנושא של יחידת מיקוח לא  יכול להתקיים ואין הסכמה בעניין הזה.  הצענו חלופות אחרות, ההסתדרות לא מסכימה".

כזכור בעבר, כאשר ועד הטיסים לא הסכים עם ההסכם שהוצע לו, חתמו בהסתדרות בשמם על ההסכם הקיבוצי. ועד הטייסים מאז לא השלים עם ההסכם הקיבוצי שנחתם בשמם ללא האישור שלו.

כזכור, בית הדין לעבודה שלח אתמול את אל על והטייסים ״למו״מ אינטנסיבי״ למשך שבועיים, לאחר דיון לילי של כ-3 שעות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלטייסי אל על

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: