"אם הטייסים יחרימו את אל על אפשר להביא טייסים מחו"ל"
בהסתדרות העובדים, שחתמה אמש בשם הטייסים על הסכם התייעלות עם הנהלת אל על, לא מתרגשים מהאיומים שמשמיעים טייסי אל על. "הגיע הזמן שהם יפנימו שכל העולם במצב אחר. שמה שהיה לא יהיה"
טייסי אל על בקוקפיט של הדרימליינר. צילום: ספיר פרץ זילברמן
במהלך המו"מ שהתקיים אמש (ד') בין אל על לטייסי החברה בתיווכה של ההסתדרות, הטייסים הסכימו לתרום להתייעלות החברה סכום של כ-93 מיליון דולר בשנה. אולם, כשהטייסים התבקשו לעבור על כל הסעיפים בהסכם כדי לוודא שאכן יש הסכמות על כל סעיף וסעיף, הטייסים סירבו לעשות זאת. באל על הבינו שירידה לפרטים הקטנים תביא בסופו של דבר להתייעלות בסכום מופחת בהרבה, של כ-40 מיליון דולר במקום כ-93 מיליון דולר. לדברי גורמים בסביבת אל על, במהלך המו"מ לטייסים היו גם דרישות לטייס רביעי בטיסות ארוכות הטווח. כלומר, במקום לצמצם הוצאות, הטייסים דרשו דרישות נוספות שרק יעלו את ההוצאות של החברה. בנוסף לאמור, כ-11 טייסי אל על הגישו אתמול תביעות אישיות לבית הדין לעבודה כנגד החברה, על כך שהוזעקו ברגע האחרון לטיסות בתקופה הקורונה. הטייסם מבקשים לקבל על כך תגמול מיוחד בהתאם להסכמים. מבחינת הטייסים מדובר בטיסות מיוחדות, למרות שבתקופת הקורונה כל הטיסות הן מיוחדות, לא שגרתיות ולא מתוכננות. בסופו של דבר, בהסתדרות הוחלט לשים סוף למשיכת החוטים של הטייסים ולחתום על ההסכם עם הנהלת אל על כאמור בשם הטייסים. "הטייסים לא הפנימו את המצב בעידן הקורונה שבכל העולם מתייעלים ורק באל על לא. מה שיהיה לא יהיה", אומרים גורמים בהסתדרות. בגלל העלייה בתחלואה בקורונה בישראל, לאל על אין כוונה לחדש טיסותיה בקרוב. במידה והטייסים ימשיכו לעמוד על שלהם ולהשבית טיסות, גורמים בסביבת ההסתדרות אומרים, "אם הטייסים יחרימו את אל על אפשר להביא טייסים מחו"ל. יש עכשיו הרבה טייסים שמחפשים עבודה".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}