בלון חמצן: הממשלה אישרה את מתווה הסיוע לתעופה הישראלית ומענקים לאל על וישראייר
בגין ההסכם עם אל-על תשלם המדינה כ-685 מיליון שקל ל-20 שנה, לעומת תשלום של כ-90 מיליון שקל בשנת 2019, ולישראייר תשלום של 52 מיליון שקל ביחס לתשלום של כ-7 מיליון שקל בשנת 2019
צילום: 123rf
כצפוי, הממשלה אישרה היום (א') את מתווה הסיוע של משרד האוצר לענף התעופה בעקבות משבר הקורונה והפגיעה החריגה בענף התעופה הישראלי. במסגרת אישור המתווה אושרו ההסכמים שנחתמו בין משרד האוצר לבין אל-על וישראייר, במסגרתם תרכוש המדינה בסכום מהוון וקבוע מראש, כרטיסי טיסה עבור עובדי מערך אבטחת התעופה, לתקופה של 20 שנה. סכום זה לא ישתנה אף אם יהיה שינוי בהיקף הכרטיסים הנדרש בהתאם להנחיות הביטחון. בגין ההסכם עם אל-על תשלם המדינה כ-685 מיליון שקל ל-20 שנה, לעומת תשלום של כ-90 מיליון שקל בשנת 2019, ולישראייר תשלום של 52 מיליון שקל ביחס לתשלום של כ-7 מיליון שקל בשנת 2019. משרד האוצר התנה את העברת הסכומים לחברות בכך שגם בעלי המניות יתרמו לחיזוק היציבות הפיננסית של החברות. על כן, המתווה כולל התחייבות של בעלי המניות לבצע הנפקת מניות להגדלת הון החברות בהיקף של 50% מסכום הסיוע שניתן לכל חברה, וכן התחייבות להימנע ממשיכת דיבידנדים ל-5 השנים הקרובות. באוצר מציינים כי המתווה גובש לנוכח התארכות משבר הקורונה והפגיעה החריגה בענף התעופה, ובשל כך פעל משרד האוצר משרד האוצר להעמיד תכנית סיוע כלכלית שתאפשר תזרים מיידי שיקל על פעילותן של חברות התעופה בתקופה זו, והוא מחליף את המתווה שהוצע בעבר לאל-על להעמדת ערבות מדינה ייעודית להלוואה שתיקח מהבנקים. שר האוצר, ישראל כ"ץ: ״מתוך הבנה שענף התעופה נמצא במצב קשה וייחודי, וכדי להבטיח את חוסנה של התעופה האזרחית בישראל, משרד האוצר יעניק סיוע שיקל על פעילות חברות התעופה בתקופה זו. נמשיך לעשות כל שביכולתנו כדי לתת יד ולתמוך בהתמודדות עם השלכות משבר הקורונה".
טיסת אל על מניו יורק לנתב"ג
מטוס אל על. צילום: עידו וכטל ישראייר
מטוס ישראייר. צילום: ספיר פרץ זילברמן
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}