הורדת ידיים: ניצת המאבק בין מוטי בן משה ליגאל דמרי על ישראייר. היום צפויה הכרעה
עד שזה לא נגמר זה לא נגמר. אחרי שנדחתה שוב ושוב, היום (חמישי) צפויה להתכנס אסיפת מחזיקי האג"ח כדי להחליט על זהות רוכש ישראייר. בעלי דור אלון שהציע 135 מיליון ש' במזומן סלל את דרכו לבעלות על ישראייר עד שהקבלן יגאל דמרי הגיח עם הצעה של כ-141 מיליון ש'
ישראייר. צילום: עידו וכטל
משבר קורונה? טייקונים ממשיכים להגיש הצעות לרכישת ישראייר. אתמול (רביעי) היה זה הקבלן, יגאל דמרי, שהצטרף למרוץ לרכישת חברת התעופה/תיירות. דמרי לא הגיח לפתע אתמול אלא היה מוכן זמן והמתין לעיתוי הנכון להגיש את הצעתו. דמרי מציע לרכוש את ישראייר תמרות 141.4 מיליון שקל במזומן. דמרי, בדומה למתמודדים אחרים, מוותר על קבלת ההלוואה שחברת אי.די.בי פיתוח לוותה מישראייר וטרם הכריזה בשווי של 10 מיליון שקל. לטענת גורמים בשוק ההון, דמרי ביקר באחרונה בדובאי שם פגש את דוד פתאל ומני ויצמן, להם בתי מלון באירופה וכי שם הבין שקיים עולם נוסף שהוא יכול להצליח בו כפי שהצליח בנדל"ן. דמרי המתין לראות מה תהיה הצעתו של מוטי בן משה, בעלי דור אלון, ואז הציע את הצעת כאמור - 135 מיליון שקל במזוזמן. בן משה הציע כזכור למחזיקי האג"ח של אי.די.בי שתי חלופות: חלופה ראשונה, 100 מיליון שקל תשלום במזומן, 30 מיליון שקל, כ-2.4% ממניות דור אלון. 18 מיליון שקל אופציית PUT למניות דור אלון, ויתור על חוב אי.די.בי לישראייר שמוערך בכ-10 מיליון שקל למרות שהמציעים מתמחרים בכ-17 מיליון שקל. סך הכול ההצעה לפי בן משה למשקיעים עומדת על 165 מיליון שקל. חלופה שנייה, 135 מיליון שקל תשלום במזומן למחזיקי האג"ח, ויתור על חוב אי.די.בי לישראייר שבן משה כאמור מתמחר לפי 17 מיליון שקל. סך הכל 152 מיליון שקל התמורה למחזיקי האג"ח. במצגת שהגיש למשקיעים ציין בן משה, "הצעת הערך ללקוח על ידי שילובה של ישראייר תוביל להרחבת סל המוצרים המוצע ללקוח (אנרגיה, קמעונאות, ותיירות ). סינרגיה עם פעילויות קיימות בתחום שיווק דלק סילוני ותדלוק מטוסים. מינוף הפלטפורמה הקמעונאית הקיימת באמצעות יצירת ערך מוסף משמעותי עבור לקוחות החברה. גיוון תחומי הפעילות ומקורות הרווח מאפשרים לחברה להמשיך לצמוח ולייצר ערך לבעלי המניות". על מנת להגדיל את סיכויו לרכוש את ישראייר, על בן משה להציע לפחות כ-145 מיליון שקל במזומן, בהנחה ודמרי לא יעלה את הצעתו שלו. חברת Wadiah capital שהציעה לשלם 170 מיליון שקל על ישראייר לא העבירה עד כה ערבות בנקאית מבנק ישראל. החברה ציינה כל העת שנדרש לה זמן והשאלה היא האם תשלוף שפן מהכובע ברגע האחרון. הסיכויים נראים לפי שעה נמוכים. מתמודדים נוספים הם איש העסקים, רמי לוי, רמי לוי וחברת גלובל ליסינג כנפיים, שבשליטת בעלת השליטה לשעבר של אל על, שנותרו בינתיים מאחור והשאלה הנשאלת היא האם יחברו לגוף אחד ברגע האחרון? לאור הדברים, אסיפת מחזיקי האג"ח נדחית שוב ושוב. היום (חמישי) צפויה להתקיים הצבעה על זהות הרוכש בשעה 15:00. בתוך כך, כדי לא לטרטר את בית המשפט עם כל השינויים בהצעות, הנאמן שמונה לאי.די.בי, עו"ד אופיר נאור, ביקש מבית המשפט לקבוע דיון במכירת ישראייר קדימה לעוד 10 ימים. סגן נשיא בית המשפט המחוזי בת"א, חגי ברנר, קבע דיון על מכירת ישראייר ב-21 בדצמבר בשעה 12:00.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}