אא

השמיים נפתחו: מה מותר ומה אסור? פספורטניוז עושה לכם סדר

אחרי ציפייה ממושכת ומורטת עצבים - השמיים נפתחו. איזה מדינות מוגדרות ירוקות? מה הדין לגבי נוסע שחוזר ממדינה ירוקה דרך קונקשן במדינה אדומה? והאם הדיוטי פרי בנתב"ג פתוח? מדריך שאלות תשובות

בדיקות חום בכניסה לנתב"ג עד לאחרונה. צילום: ספיר פרץ זילברמן בדיקות חום בכניסה לנתב"ג עד לאחרונה. צילום: ספיר פרץ זילברמן
16 באוגוסט - תאריך היעד שנקבע לפתיחת השמיים - הגיע. המתווה לפתיחת השמיים שכה רבות דובר בו, נכנס לתוקף. מה מותר ומה אסור? פספורטניוז עושה לכם סדר.

כל מה שצריך לדעת על היציאה מישראל

איזה מדינות נכללות ברשימת המדינות הירוקות אליהן ישראלים מורשים לטוס על פי מתווה פתיחת השמיים? להלן הרשימה לפי סדר א'-ב' איטליה אוסטריה אסטוניה בולגריה - הכניסה מותרת בכפוף להצגת תוצאות בדיקת קורונה שלילית 72 שעות לפני הטיסה. בריטניה - מאפשרת כניסת ישראלים ללא בדיקת קורונה אך מחייבת בכניסה לבידוד של 14 יום בלונדון. גיאורגיה גרמניה דנמרק הונגריה הונג קונג יוון - כניסת ישראלים אפשרית רק לאתונה, קורפו, סלוניקי וכרתים וכפופה לשתי בדיקות קורונה. הראשונה, 72 שעות לפני הטיסה והשנייה עם הנחיתה ביעד. ירדן לטביה ליטא ניו זילנד סלובניה פינלנד קנדה קרואטיה - הכניסה מותרת לזאגרב ולדוברובניק בכפוף להצגת תוצאות בדיקת קורונה שלילית 48 שעות לפני הטיסה. קפריסין רואנדה - חברת התעופה רואנדה אייר הודיעה כי בשלב זה אין בכוונתה לחדש את טיסותיה בקו תל-אביב-רואנדה. יודגש כי רשימת המדינות הירוקות, כמו גם האדומות, היא דינמית ועשויה להשתנות בהתאם לרמת התחלואה בכל מדינה ומדינה. ניתן להתעדכן כל העת ברשימת המדינות הירוקות והאדומות באתר משרד הבריאות. www.gov.il/he/Departments/DynamicCollectors/green-red-countries?skip=0. משרד הבריאות השיק אתר חדש בשם "תעופה בזמן קורונה" ובו עדכונים שוטפים בנושא. האם ניתן להיכנס לכל המדינות הירוקות המופיעות ברשימה זו? לא. מדינות ירוקות רבות אינן מתירות כניסת ישראלים המגיעים ממדינה אדומה מובהקת. יש לוודא עוד לפני שרוכשים כרטיס טיסה כי המדינה הירוקה אליה מתכוונים לטוס אכן מאפשרת כניסת ישראלים ומהי מדיניות הכניסה לאותה מדינה, גם למחזיקים דרכון זר. נכון להיום, באתר משרד הבריאות לא ניתן למצוא הנחיות רלוונטיות ביחס לכל מדינה ומדינה ולפיכך חשוב לבדוק, עם סוכן נסיעות או בדרך אחרת, את תמונת המצב במדינה אליה מעוניינים לטוס. ישנן מדינות שמתנות כניסת ישראלים לתחומן בהצגת תוצאה שלילית לבדיקת קורונה או לחילופין מאפשרות קיצור תקופת בידוד למציגים תוצאה שלילית לבדיקת קורונה. יודגש כי רשימת המדינות הירוקות דינמית ומתעדכנת כל העת. יש לעקוב באתר משרד הבריאות.
רואנדהרואנדה
אם תרצו לטוס לרואנדה הירוקה אז אפשר דרך אדיס אבבה עם אתיופיאן איירליינס. צילום: 123rf
יווןיוון
שתי בדיקות קורונה ואתם שם. קורפו, יוון. צילום: 123rf
זגרב, קרואטיהזגרב, קרואטיה
הכניסה לקרואטיה מותרת בכפוף להצגת תוצאות בדיקת קורונה שלילית 48 שעות לפני הטיסה. זגרב. צילום: 123rf האם מדינות ירוקות מחייבות הצגת תוצאות בדיקת קורונה שנעשו טרם ההגעה אליהן? ישנן מדינות המבקשות במעמד הכניסה לתחומן להציג תוצאות שליליות של בדיקת קורונה. כך למשל, בולגריה דורשת להציג בדיקת קורונה שלילית שנעשתה 72 שעות לפני הטיסה. קרואטיה מבקשת הצגת תוצאה שלילית לבדיקה 48 שעות לפני הטיסה ואילו יוון מבקשת שתי בדיקות, אחת לפני הטיסה והשנייה עם הנחיתה. היכן עושים בדיקת קורונה לצורכי טיסה לחו"ל? קופות החולים מאפשרות ביצעו בדיקת קורונה לטסים למדינות ירוקות בחלון של 72 שעות לפני מועד הטיסה, בתשלום ובהצגת כרטיס טיסה. האם ניתן לרכוש כבר חבילות נופש? כן. חברת ישראייר למשל החלה למכור חבילות נופש במחירים של החל מ-199 דולר לטיסה בלבד והחל מ-333 דולר לחבילות הכוללות טיסה ו-3 לילות בבולגריה, קראוטיה ויוון.

כל מה שצריך לדעת על נתב"ג בעידן הקורונה

האם ניתן לבצע בדיקת קורונה בנתב"ג? עדיין לא. לפני ימים אחדים פורסם מכרז להפעלת מעבדה לבדיקות קורונה בנתב"ג ועל פי ההערכה ייקח זמן מה עד שהמעבדה תחל לפעול בנמל. מנכ"ל רשות שדות התעופה, יעקב גנות, עדכן כי עד כה נרשמו למעלה מ-70 חברות למכרז. 
נתב"גנתב"ג
עוברים בדיקת חום גוף באמצעות מד חום ודרך מצלמות טרמיות בנתב"ג. צילום: ספיר פרץ זילברמן האם הדיוטי פרי בנתב"ג פתוח? הדיוטי פרי בשדה סגור לפי שעה ועדיין לא ברור מתי ייפתח מחדש.  כמה זמן לפני הטיסה צריך להגיע לנתב"ג? 4 שעות לפני הטיסה. בכניסה לטרמינל עוברים בדיקת חום ומציגים תוצאות בדיקת קורונה. לאורך כל השהייה בנמל התעופה ובטיסה עצמה יש לעטות מסכות על האף והפה.
נתב"גנתב"ג
אלכוג'ל ומחיצות בצ'ק אין בנתב"ג. צילום: ספיר פרץ זילברמן
בדיקות קורונה בנתב"גבדיקות קורונה בנתב"ג
ריחוק חברת בנתב"ג. צילום: דיויד סילברמן האם המטוסים עוברים חיטוי בין טיסה לטיסה? כן. חברות תעופה הכריזו כי יקפידו לחטא את מטוסיהן בין טיסה לטיסה. צפו בסרטון

כל מה שצריך לדעת כשחוזרים ממדינות ירוקות

מה הדין לגבי נוסע החוזר לישראל ממדינה ירוקה? נוסע השב ממדינות ירוקות אינו חייב בבידוד בחזור. הנוסע ממלא הצהרת בריאות לחוזר מחו"ל במהלך ה-24 שעות שלפני הטיסה ב-www.gov.il/he/service/request-entry-to-israel-covid19, עובר דרך ביקורת גבולות במסלול ירוק ומשוחרר לביתו ללא צורך בבידוד". מה הדין לגבי נוסע שמגיע ממדינה ירוקה דרך קונקשן במדינה אדומה? נוסע שמגיע ממדינה ירוקה ומבצע קונקשיין (חניית ביניים) במדינה אדומה – מורשה להיכנס לארץ ללא צורך בבידוד בתנאי שלא יצא במהלך הקונקשיין מגבולות שדה התעופה. האם חלה רטרואקטיביות לנוסעים שהיו וחזרו באחרונה ממדינה המוגדרת ירוקה?  מתווה פתיחת השמיים חל באופן רטרואקטיבי. המשמעות היא כי נוסע שכבר נמצא בארץ והגיע ממדינה ירוקה ב-14 ימים האחרונים, יוכל לצאת מהבידוד עם כניסת המתווה לתוקף היום". האם צריך לחתום על הצהרת בריאות? כל נוסע שיבקש לצאת מהארץ יצטרך לאשר הצהרת הבריאות. נוסע שלא יאשר את הצהרתו, לא תאושר עלייתו למטוס. את הטופס יש למלא עד 24 שעות לפני הטיסה. כמו כן, לאישור העלייה למטוס קיים תוקף של 24 שעות מרגע שליחתו. לאחר מילוי טופס הבקשה ליציאה מישראל, הנוסע יקבל אישור (ייתכן גם סירוב) – את האישור יש להדפיס או לחילופין לשמור עותק דיגיטלי ולהציג בפני נציגי חברת התעופה או נציגי רשות שדות התעופה.  www.gov.il/he/service/request-depart-from-israel-covid19.

כל מה שצריך לדעת כשחוזרים ממדינות אדומות

נוסעים המגיעים ממדינה אדומה חייבים בבידוד ביתי או במלונית? כל נוסע המגיע ממדינה המוגדרת אדומה חייב בבידוד. הבידוד יכול להתבצע ב-2 דרכים: 1. בידוד ביתי - במידה והנוסע יכול לקיים בביתו תנאי בידוד מלאים ובנפרד מבני משפחתו הגרים עימו בבית (חדר נפרד עם שירותים ומקלחת בתוך החדר). 2. בידוד במלונית מטעם המדינה - במידה ותנאי הבית לא מאפשרים קיום בידוד מלא, הנוסעים יתבקשו לבצע בידוד במלונית (כפי הנהוג עד כה). מה הדין לגבי נוסע שביצע קונקשיין במדינה אדומה ויצא משדה התעופה או שהה בה במהלך ה-14 ימים האחרונים? חייב בבידוד של 14 ימים מלאים ומעבר במסלול הרגיל בנתב"ג. הנוסע ממלא הצהרת בריאות לחוזר מחו"ל במהלך ה-24 שעות שלפני הטיסה ב-www.gov.il/he/service/request-entry-to-israel-covid19, ממלא טופס בידוד ביתי לחוזרים מחו"ל ב-govforms.gov.il/mw/forms/HouseIsolation%40health.gov.il, עובר דרך ביקורת גבולות במסלול רגיל ומחויב בבידוד של 14 ימים מרגע הנחיתה. מה הדין לגבי נוסע המחלים מקורונה? מחלים שהציג תיעוד לכך בשדה התעופה - תוצאת בדיקת pcr חיובית ולפחות אחד שלילי - נדגם בשדה ובכפוף לתוצאה שלילית ישוחרר על ידי רופא. על פי הנוהל, אדם שהחלים בישראל או הוגדר כמחלים בישראל, לא יצטרך להיכנס לבידוד. מה הדין לגבי נוסע המגיע מארה"ב? ארצות הברית מוגדרת מדינה אדומה ולכן כל השבים ממנה חייבים בכניסה לבידוד של 14 יום.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהתיירותמבזקיםמשרד הבריאותקורונה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: