אא

אל על לבורסה: טרם התקבל מהאוצר מסמך רשמי עם הדרישות החדשות לקבלת הלוואה

כפי שפורסם הבוקר בפספורטניוז, אל על מדווחת בשעה זו לבורסה כי טרם קיבלה ממשרד האוצר מסמך רשמי עם המתווה החדש המפרט את התנאים החדשים שאל על נדרשת לעמוד בהם על מנת לקבל הלוואה של 400 מיליון דולר בערבות מדינה. אל על לבורסה: "החברה תלמד את פרטי המסמך ככל שיתקבל ותדווח על פרטיו כנדרש"

צילום: עידו וכטל צילום: עידו וכטל
כפי שפורסם הבוקר בפספורטניוז, אל על מדווחת בשעה זו לבורסה בתל אביב כך: "בהתייחס לפרסומים בתקשורת, ובהמשך לדיווח המידי של החברה מ-20 באפריל (מספר אסמכתא 2020-01-035383), בדבר ניהול מו"מ עם מלווים ועם המדינה לקבלת הלוואה שתובטח בחלקה בערבות המדינה מעדכנת החברה כי אתמול בשעות הערב נמסר לה באופן לא רשמי על מתווה חדש של משרד האוצר להעמיד את הערבות האמורה בתלות בהתקיימות תנאים מסוימים. החברה טרם קיבלה מסמך רשמי ממשרד האוצר על פרטי המתווה ופרטי התנאים הנדרשים על ידי משרד האוצר כאמור. החברה תלמד את פרטי המסמך ככל שיתקבל ותדווח על פרטיו כנדרש". בתום דיון שהתקיים אתמול אחה"צ בירושלים, הוחלט על ידי הגורמים המקצועיים במשרד האוצר יחד עם שר האוצר, משה כחלון, לדרוש מבעלי חברת אל על, שורה של דרישות כתנאי לקבלת ההלוואה שאל על מבקשת וכה זקוקה לה בסך של 400 מיליון דולר בערבות מדינה. אחד התנאים הוא, שיפור מבנה ההון של החברה על ידי הזרמת הון בעלים בהיקף של 100 מיליון שקל. אל על נמצאת בשליטת חברת כנפיים הנסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב. לטענת גורמים בסביבת הנהלת אל על, בחברה קיבלו את דרישות האוצר בהלם. כמו כן, התקוות של אל על לפני הפגישה הפנימית בין פקידי האוצר והשר כחלון בעניינה של אל על, נגוזו אחרי הפגישה. באל על הבינו את גודל המלכוד אליו נכנסה החברה, שאגב, עדיין לא קיבלה מסמך רשמי עם הדרישות של משרד האוצר. השבוע פרסמנו כאן כי באוצר מצפים להזרמת כספים לחברה על ידי בעלי באל על. עוד פורסם כאן כי האוצר יגדיל את ערבות המדינה מ-75% ל-80% בתנאי שבעלת השליטה כנפיים תזרים לאל על 100 מיליון שקל במזומן. בסיום המסחר אמש בבורסה בת"א עמד שוויה של החברה על כ-354.439 מיליון שקל, כאשר כנפיים, המחזיקה כ-38% ממניות אל על בשווי 135.8 מיליון שקל, שהם קצת יותר מהסכום שהאוצר דורש להזרים לאל על במזומן. מדינה גם דורשת את שיעבוד המניות כנגד ההלוואה עם אופציית "פאנטום", וביצוע התייעלות נוספת שלא תפתח מ-50 מיליון דולר בשנה. בשורה התחתונה, בעלת השליטה נדרשת להביא כסף ולעשות פעולות שהן עולות פי כמה משווי המניות שלה.
עובדי אל על מפגינים מול משרדי האוצרעובדי אל על מפגינים מול משרדי האוצר
עובדי אל על מפגינים אתמול מול משרד האוצר. צילום: עובדי אל על גם הדרישה להגיע להסכמה מראש של העובדים לתכנית ההתייעלות, חסרת סיכוי בתקופה כה קצרה. זאת ועוד, ספק אם הבנק שאמור לתת 400 מיליון דולר הלוואה לאל על, יסכים לתנאים של המדינה כדלקמן: "הסכמה של בנק מסחרי להעמיד לחברה הלוואה בערבות מדינה בשיעור של כ-80% חלוקת סיכונים, פארי-פאסו (חלוקה שוויונית) בין המדינה לבנק וללא קידמיות כלשהן לבנק בבטוחות או בהחזר ההלוואה". מנכ"ל האוצר, שי באב"ד, התבטא טרם הישיבה אתמול כי אם יהיה צורך, המדינה תיקח את ניהול החברה ותמצא לה קונה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלכנפייםמשרד האוצר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: