אא

עכשיו שחוזרים לטוס: מרעננים את זכויותיכם במקרים של איחור/ביטול טיסה

אובר בוקינג, עיכוב בטיסה או, חלילה לא עלינו, הטיסה בוטלה. עכשיו שהתנועה בנתב"ג מתקרבת לשיאים של לפני הקורונה, פנינו אל ארגון "אמון הציבור", שהוקם ב-2006 לקדם ללא כוונות רווח הגינות לצרכנים ולעסקים, כדי לרענן לכם, ציבור הנוסעים, את כל הזכויות בחוק במקרים של עוולה צרכנית

צילום: 123rf צילום: 123rf
החופשה המיוחלת הגיעה, המזוודות ארוזות ואז הטיסה מתעכבת או אפילו מבוטלת. אז מה מגיע לכם? ומה זה בדיוק טיסה שבוטלה? חוק שירותי תעופה המכונה "חוק טיבי", מקנה הטבות לנוסע שלגביו מתקיימת אחת מ-5 עילות:

1.טיסה שהמריאה באיחור

אם הטיסה המריאה באיחור של שעתיים לפחות, זכאי הנוסע לקבל "שירותי סיוע" ללא תשלום הכוללים: • מזון ומשקאות בזמן בהמתנה ושירותי תקשורת (שתי שיחות טלפון ומשלוח פקס או דוא"ל). • איחור של בין חמש לשמונה שעות* מזכה את הנוסע להשבת התמורה או לכרטיס טיסה חלופי, לפי בחירתו. לעניין זה, אם הנוסע בחר בכרטיס טיסה חלופי והטיסה אמורה להמריא ביום שלמחרת, זכאי הנוסע לקבל גם שירותי לינה והסעה משדה התעופה לבית-המלון. *לטיסה שאיחרה ב-למעלה מ-8 שעות ראו הסבר בסעיף הבא, "טיסה שבוטלה".

2.טיסה שבוטלה

טיסה שבוטלה היא טיסה מישראל או אליה, שלא התקיימה כלל או טיסה שהמריאה באיחור של 8 שעות לפחות. מה מגיע לנוסע שטיסתו בוטלה? א. "שירותי סיוע", כמפורט לעיל. ב. הנוסע יכול לבחור בין לקבל החזר כספי עבור הטיסה, לקבל כרטיס לטיסה חלופית, ובהתאם להוראת שעה מיולי 2020, גם יכול לבחור לקבל שובר זיכוי. ג. פיצוי כספי – בהתאם למרחק היעד כדלקמן: עד 2,000 ק"מ מרחק הטיסה, סכום הפיצוי - 1,300 שקל. עד 4,500 ק"מ מרחק טיסה, סכום הפיצוי - 2,090 שקל. מעל 4,500 ק"מ מרחק טיסה - סכום הפיצוי - 3,131 שקל. צילום: shutterstock

3.מתי חברת התעופה תהיה פטורה משתלום פיצוי כספי?

החברה לא תהיה חייבת בפיצוי כספי במקרים הבאים: 1. הטיסה בוטלה בשל נסיבות מיוחדות שלא היו בשליטת החברה, וגם אם הייתה עושה כל שביכולתה – לא הייתה יכול למנוע את ביטול הטיסה. 2. הטיסה בוטלה בשל שביתה או השבתה. 3. הטיסה בוטלה כדי להימנע מחילול שבת או חג. בנוסף: מחצית מסכום הפיצוי יופחת במקרה שהנוסע הסכים לקבל כרטיס חלופי, אם האיחור במועד הנחיתה ביעד הסופי של הנוסע לעומת המועד המקורי לנחיתה באותו יעד הוא כמפורט להלן: 1. עד שעתיים – אם הטיסה היא במרחק שאינו עולה על 2,000 ק"מ. 2. עד 3 שעות – אם הטיסה היא במרחק שאינו עולה על 4,500 ק"מ. 3. עד 4 שעות – אם הטיסה היא במרחק העולה על 4,500 ק"מ. נוסע לא יהיה זכאי לפיצוי כספי כלל, אם הודעה על ביטול הטיסה מספיק זמן מראש: 1. 14 ימים לפחות לפני מועד הטיסה הנקוב בכרטיס הטיסה. 2. בין שבעה ל-14 ימים לפני מועד הטיסה הנקוב בכרטיס הטיסה והוצעה לו טיסה חלופית שמועד המראתה הוא לכל היותר שעתיים לפני מועד הטיסה הנקוב בכרטיס הטיסה המקורי, ומועד נחיתתה ביעד הסופי הוא לא יאוחר מארבע שעות לאחר המועד המקורי לנחיתה באותו יעד. 3. פחות משבעה ימים לפני מועד הטיסה הנקוב בכרטיס הטיסה, והוצעה לו טיסה חלופית שמועד המראתה הוא לכל היותר שעה לפני מועד הטיסה הנקוב בכרטיס הטיסה המקורי, ומועד נחיתתה ביעד הסופי הוא לא יאוחר משעתיים מהמועד המקורי לנחיתה באותו יעד.

4.טיסה שמועדה הוקדם

אם מועד ההמראה הוקדם ביותר מחמש שעות והנוסע קיבל הודעה על כך פחות מ-14 ימים לפני מועד הטיסה, זכאי הנוסע להשבת תמורה או לכרטיס טיסה חלופי, לפי בחירתו. סירוב להטיס נוסע (כגון במקרה של רישום יתר (overbooking). נוסע שחברת התעופה מסרבת להטיס אותו ולא נמצא נוסע אחר שמוכן לוותר על מקומו בתמורה מוסכמת, זכאי לקבל שירותי סיוע, פיצוי כספי בהתאם לחוק והשבת התמורה או כרטיס טיסה חלופי לבחירתו של הנוסע. סעיף זה לא חל אם הסירוב נבע מטעמי ביטחון, מצב בריאותי של הנוסע, חשש לפגיעה בבטיחות הטיסה או היעדר מסמכי נסיעה תקינים.

5.שינוי בתנאי כרטיס הטיסה

אם הנוסע הועבר למחלקה ברמה נמוכה מזו הנקובה בכרטיס הטיסה שהונפק לו, זכאי הוא לפיצוי כספי בהתאם לתוספת 2 בחוק. הערה חשובה: חוק טיבי אינו חל על טיסות פנים-ארציות (פיצוי עבור ביטול טיסות אלו מוסדרות בתקנות). כמו כן, האחריות מוטלת על מפעיל הטיסה או מארגן הטיסה, ממנו הנוסע מקבל את השירות. לשם קבלת פיצוי כספי או השבת תמורה, רשאי הנוסע לפנות לסוכן הנסיעות שממנו רכש את כרטיס הטיסה ולבקש סיוע במימוש זכויותיו על פי חוק מול המפעיל טיסה או המארגן. הקליקו כאן לקבלת מידע נוסף על זכויות צרכנים ועסקים באתר ארגון אמון הציבור. נגרמה לכם עוולה צרכנית? אתם מוזמנים להקליק כאן ולהגיש תלונה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםצרכנותחוק שירותי תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: