ינסו לסגור: מחר סבב שיחות נוסף של אל על, האוצר והבנקים
בחברת התעופה ינסו לסכם בתחילת השבוע סוף סוף את מתווה ההלוואה של כ-400 מיליון דולר. יש סיכום לגבי סכום הכסף וההקצאה שתביא בעלת השליטה. כ-2,050 אמורים להיות מפוטרים
צילום: 123rf
מחר (ראשון), ימשכו השיחות בין משרד האוצר אל על והבנקים (דיסקונט ולאומי), לגבי ההלוואה הכספית של כ-400 מיליון דולר שהחברה מבקשת לקבל. כזכור, באל על חזרו לנהל מו"מ גם עם בנק דיסקונט. השיחות בין הגורמים השונים מוגדרות כעת ענייניות ומקצועיות והמטרה לנסות לסגור את כל הקצוות כבר בתחילת השבוע. לפספורטניוז נודע כי בחלק מהסעיפים הושגו כבר הסכמות כולל הזרמת הכסף של בעלת השליטה חברת כנפיים. שאמורה להביא כ-38 מיליון שקל, וכמו כן לעשות הקצאת מניות שידללו אותה מכ-38% בהם מחזיקה כיום בחברה. במקביל, אל על נמצאת במו"מ מול החברות מהם היא רכשה מטוסים ומהחברות שמהן היא חוכרת מטוסים לגבי דחיית מועדי תשלום. בנוסף, סוכם בין הצדדים שהחברה תפטר בסופו של דבר כ-2,050 עובדים, כאשר באל על כבר החלו בשיחות עם העובדים, והניעו את ההליך. המטרה כעת היא לאור ההסכמות המתגבשות, לקבל אור ירוק מאחד הבנקים לגבי ההלוואה, כאשר גם אנשי משרד האוצר יצטרכו לדחוף ולעזור בנושא. הפער כעת בין הצדדים הוא על כ-40 מיליון דולר, ומבחינת המדינה לא מדובר כבר בסיכון גדול אם אכן היא תיקח על עצמה את החשיפה הזו. לשלוח את אל על לפירוק יעלה למדינה סכומי כסף גדולים בהרבה יותר. כזכור, מוקדם יותר השבוע, גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על, שלח אגרת לעובדים, בה כתב בין השאר כי: "התנאי הראשון שהציבו המדינה והבנקים לקבלת הלוואה - חתימה על הסכם עבודה שעיקרו יישום מלא של תוכנית ההתייעלות שגובשה. התוכנית נבנתה בהתאם לדרישות המדינה והבנקים, מתוך כוונה להבטיח כי לאל על תהייה יכולת פיננסית שתאפשר לנו את כיסוי ההפסדים בתקופת הקורונה לצד החזר ההלוואות הקיימות וההתחייבויות החדשות שניקח על עצמנו והכל כדי להבטיח את המשך קיומה של אל על ביום שאחרי. נכון, מדובר בתוכנית כואבת ולמשך הרבה שנים, אך יחד עם זאת, היא הכרחית כדי לשרוד. הנזקים הכלכליים שספגנו, הגם שמקורם בנגיף ולא בהתנהלות העסקית שלנו, מחייבים אותנו לבצע צעדים כואבים על מנת לשרוד את המשבר ולהתקיים בשנים שלאחריו. אנחנו נצטרך להיות יעילים יותר, מדויקים, יצירתיים וגמישים יותר בהפעלה".
מטוסי אל על
אל על. צילום: עידו וכטל
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}