ישראייר מפסיקה לטוס לאילת בעקבות דרישה של ועדת הכלכלה
ועדת הכלכלה של הכנסת דרשה הפעלת 4 דוכני בידוק במקביל למרות שבישראייר מדווחים על מספר זעום של נוסעים בטיסות רבות. מנכ"ל ישראייר הסביר כי במספר לא מבוטל של טיסות היו נוסעים בודדים ואפילו טיסות עם נוסע אחד, הוועדה לא השתכנעה והתעקשה על דרישתה, ובעקבות כך ישראייר הודיעה כי תפסיק לטוס לעיר הדרומית
ישראייר. צילום: עידו וכטל
ישראייר מפסיקה לטוס לאילת. בעקבות החלטה של ועדת הכלכלה לדרוש הפעלת 4 דלפקי בידוק בטיסות לאילת, למרות העובדה שטיסות רבות יוצאות עם מספר זעום של נוסעים, ישראייר תפסיק את הטיסות לעיר. ועדת הכלכלה של הכנסה אישרה היום (רביעי) כי חברות התעופה הטסות לאילת תהיינה מחויבות להפעיל 4 דלפקים בו זמנית בנתב"ג כדי למנוע צפיפות. בעקבות ההחלטה, ישראייר תפסיק לטוס לאילת. אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, סיפר בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בראשות הילה שי וזאן: "העבירו תקנה שנועדה להקטין את צפיפות בנתב"ג בטיסות פנים ארציות והחליטו לחייב לפתוח 4 דלפקים בו זמנית. זה בגלל שלוקחים בחשבון שמפעילים מטוסי איירבוס או בואינג בעלי 180 מקומות. אני אמרתי בוועדה כי אנחנו מפעילים מטוסי ATR72, ובמהלך הסגרים הקודמים היו לנו טיסות עם נוסע אחד, עם שבעה נוסעים, ולא נפתח 4 דלפקים בו זמנית, כשגם כך הטיסות מפסידות כסף והן מהוות שירות לתושבי העיר אילת. הם שמעו, עברו להצבעה, העבירו את התקנה, ואנחנו במצב הזה מפסיקים לטוס לאילת". כפי שפורסם היום בפספורטניוז, גם חברת ארקיע הודיעה היום על השעיית טיסותיה לאילת בתקופת הסגר, וכעת למעשה הדרום יהיה מנותק מטיסות של חברות התעופה הישראליות. בארקיע הסבירו את ההחלטה כי עם עם קבלת ההחלטה על הידוק הסגר השלישי, פנתה החברה למשרד האוצר ולמשרד התחבורה בבקשת תמיכה בקו לאילת בתקופת הסגר, באופן דומה למתכונת הקודמת, אך לטענתה נענתה בשלילה. למרות האמור המשיכה ארקיע להפעיל טיסות לאילת במטוס האמבראר בעל קיבולת של 122 מושבים בתפוסה נמוכה. אילת. צילום 123rf
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}