ממריא מחדש: לאחר כשנה ו-4 חודשים מתחיל הליך האישור לבואינג -737 MAX
נציגי מינהל התעופה האמריקני (FAA), מומחי טכנולוגיה וצוות של בואינג, יחלו בהליך אינטנסיבי של בדיקות לקראת אישור הסמכה מחודש למטוס, המקורקע מאז מרץ 2019
בואינג 737 MAX. צילום: בואינג
מומחי טכנולוגיה וצוות בדיקה ממינהל התעופה הפדרלי האמריקני (FAA), יחד עם נציגי חברת בואינג, אמורים להתחיל ביום שני, ה-29 ביוני, במבצע בדיקות הסמכה של 737 MAX, עפ"י סוכנויות הידיעות בארה"ב. ההליך יחל בתדריך מקדים, ולאחריו הצוות יעלה על 737MAX עם ציוד בדיקה, בשדה של בואינג ליד סיאטל. הצוות יבחן את ביצועי המטוס, כולל תמרונים קיצוניים, פניות תלולות, טיסות בגבהים שונים ומגוון פעילויות חירום ונחיתות, במשך שלושה ימים. הטייסים יפעילו בכוונה גם את תוכנת ההזדקרות, MCAS, שתוכנתה מחדש לאחר שכשלה בשתי הקריסות הטרגיות. הבדיקות נועדו להבטיח הגנות חדשות, שהוסיפה בואינג למערכת ה-MCAS, כדי למנוע את התרחישים, בהם נתקלו הטייסים לפני שתי ההתרסקויות, כאשר לא הצליחו לשלוט על מערכת ה-MCAS. ההכנה של בואינג כללה מאות שעות בסימולטור טיסה של 737 MAX בעיר רנטון, וושינגטון, ומאות שעות באוויר באותו מטוס מבחן ללא נציגי FAA. לאחר טיסות הליך ההסמכה, אנשי FAA ינתחו את נתוני בדיקות הטיסה, ומספר שבועות לאחר מכן, לאחר ניתוח הנתונים, מנהל FAA, סטיב דיקסון, טייס קרב F-15 לשעבר, שהבטיח כי ה-737 MAX לא יאושר, עד שהוא יבחן אותו באופן אישי, יעלה לאותו מטוס כדי לבצע את הערכותיו. אם הכל יתנהל כשורה, ה-FAA יצטרך לאשר נהלי אימון חדשים לטייסים, ונראה שיאשר את המטוס לא לפני חודש ספטמבר. המשמעות היא שהמטוס יחזור לשירות מסחרי בארצות הברית לפני סוף השנה. הרגולטורים באירופה ובקנדה, המשתפים פעולה עם ה-FAA, יבצעו גם הם הערכות משלהם, והם עשויים לדרוש שינויים נוספים לאחר החזרת 737 MAX לשירות בארצות הברית.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}