אא

סאן יאנג: האסייתית שמטריפה את ת״א

עם כניסה מדליקה מלובי מלון הבוטיק Ink שבלב תל אביב, מסעדת הפיוז׳ן האסיאתית עם נגיעות מהמטבח הים תיכוני לגמרי הפתיעה אותנו ובניגוד לשאר האחיות המוצלחות שלה, הידועות בתפריט די זהה, מצאנו בה את הגרסא הקולינרית המתוחכמת ביותר

סאן יאנג. צילום: בת-שי עוז סאן יאנג. צילום: בת-שי עוז

מסעדת סאן יאנג, האסייתית שכולם מדברים עליה, נמצאת בלב תל אביב, בחלל מעוצב באופן מופתי, כחלק ממלון הבוטיק Ink. בירידה מהלובי של המלון אל המסעדה, אי אפשר לפספס את קלידי מכונת הכתיבה מעל הבר, ולא להתפעל מרמת הירידה לפרטים בעיצוב ההיסטרי של המקום. מדובר במסעדת פיוז׳ן אסייתית עדכנית, המשלבת טכניקות בישול וחומרי גלם אסיאתיים עם טוויסט עכשווי והשראות ים תיכוניות. כל זה לצד תפריט סושי מגוון, תפריט יין מרשים ובר קוקטיילים. המסעדה מחולקת לאיזור הבר הרחב, הלאונג׳ שהפתיע אותי בגודלו והיא אפילו מצויידת בחדר פרטי לאירועים וחברות. באמת שאני יכולה לדבר שעות על כמה שיפה בסאן יאנג, אבל חפירות עיצוביות והסברים של מאחורי הקלעים תוכלו למצוא בסקירה הנפרדת על מלון Ink.

מבט עליון על מסעדת סאן יאנג. צילום: בת-שי עוזמבט עליון על מסעדת סאן יאנג. צילום: בת-שי עוז

מסעדת סאן יאנג. צילום: בת-שי עוזמסעדת סאן יאנג. צילום: בת-שי עוז
מסעדת סאן יאנג. צילום: בת-שי עוזמסעדת סאן יאנג. צילום: בת-שי עוז
מסעדת סאן יאנג. צילום: בת-שי עוזמסעדת סאן יאנג. צילום: בת-שי עוז
מסעדת סאן יאנג. צילום: בת-שי עוז  מסעדת סאן יאנג. צילום: בת-שי עוז  

אם יצא לכם לאכול במסעדת Fu התל אביבית, או אולי ב-Nooch ברמת השרון, Kisu בקריית אונו ועוד אסיאתיות מוצלחות עם שמות שנשמעים ביפנית אך חסרי משמעות לחלוטין, אז מדובר באותה הקבוצה. הפעם, בניגוד לכל האחיות המוצלחות שלה, הידועות בתפריט די זהה, בסאן יאנג תמצאו את הגרסא הקולינרית המתוחכמת יותר. התחלנו את הערב עם מנת הדגל של הקבוצה, ה״סקוורס״ (56 ש״ח), או בתרגום חופשי לעברית, ריבועים. אין מה לעשות, אני סאקרית של ריבועי קריספי רייס בליווי טרטר טונה אדומה. בניגוד לשאר המסעדות בקבוצה, בסאן יאנג השכילו להשאיר מאחור את ריבועי האבוקדו המיותרים ולהגיש רק את הגרסא הדגית המעולה, וטוב שכך. לצד הריבועים נהנינו מ״ניהון רול״ (62 ש״ח), רול סלמון, אבוקדו, טוביקו ווואסבי, עטוף בסלמון צרוב. זו הייתה מנת הסושי היחידה שטעמנו באותו הערב והאמת שהיא הייתה מצויינת. הם יודעים שם להכין סושי ולהתעסק עם דגים נאים בקבוצה הזו, זה לא חדש, החלק המעניין באמת הגיע אחר כך.

סקוורס קריספי רייס וטונה, סאן יאנג. צילום: בת-שי עוזסקוורס קריספי רייס וטונה, סאן יאנג. צילום: בת-שי עוז
ניהון רול, סאן יאנג. צילום: בת-שי עוז ניהון רול, סאן יאנג. צילום: בת-שי עוז
סבב העיקריות התחיל במנת בר ים (54 ש״ח) שהייתה יוצאת דופן. קצת התחשק לי לעשות אמבטיה בתוך הרוטב שהכיל חמאה חומה, ציר סאקה, חציל במיסו ושמן בזיליקום. מנה מעולה של דג צלוי בתמחור סביר למדי, שהייתה סיפתח מעולה להבאות. הבאה בתור הייתה מנת ״קוביות דג פריכות״ (72 ש״ח), אבל אל תתנו לשם לבלבל אתכם, מדובר במנת קארי. אפשר לומר בביטחון אחרי שנים של אכילת קארי במזרח, שמעולם לא ראיתי קארי מצולחת כל כך יפה. האמת שלא ציפיתי שאני כל כך אתלהב ממנה אבל היא הייתה טעימה כמו שהיא הייתה יפה וזה לא מובן מאליו. במיה ועגבניות תמיד קונות אותי.
מנת בר ים, סאן יאנג. צילום: בת-שי עוזמנת בר ים, סאן יאנג. צילום: בת-שי עוז
קארי קוביות דגים מטוגנות, סאן יאנג. צילום: בת-שי עוזקארי קוביות דגים מטוגנות, סאן יאנג. צילום: בת-שי עוז
המלצריות המקסימות בנו לנו את הארוחה באופן הדרגתי כך שמנת הבשר הגיעה אחרונה מהעיקריות. טטאקי סינטה עגל (68 ש״ח), עם ציר עגל וקרמל סויה, אבל מה שהכי הלהיב אותי היו בכלל תפוחי האדמה הקריספיים שהתלוו לכל הסיטואציה הזו. הטטאקי היה טעים, אבל הכמות בצלחת הייתה מעטה. מזל שדעתי הייתה מוסחת מתפוחי האדמה שהיו כל כך עסייסיים שלרגע הייתי בטוחה שמדובר בכלל בשקדי עגל.
טטאקי סינטה עגל. צילום: בת-שי עוזטטאקי סינטה עגל. צילום: בת-שי עוז
אם אתם חובבי שוקולד, שלא תעזו לוותר על קינוח ״המידוריאמה״. שילובים מושלמים של שוקולד, קרמל, מלוח, מתוק, קרמי וקראנצ׳י והכל יחד בפה פשוט חגיגה! אני בדרך כלל נרתעת משימוש בזהב בקינוחים, אבל אבני הקראמבל המוזהבות היו כל כך מוצלחות ומדויקות לקינוח שהצלחתי להחליק את הסלידה שלי מזהב באוכל. קצת נצנצים בבטן לא הרגו אף אחד.
מידוריאמה שוקולד, סאן יאנג. צילום: בת-שי עוזמידוריאמה שוקולד, סאן יאנג. צילום: בת-שי עוז
לסיכום, חוץ מאוכל מוצלח ועיצוב מדהים, בסאן יאנג יש אחלה אווירה ושירות יוצא דופן. לאורך כל הערב המלצריות המקסימות דאגו להשאיר את כוס היין שלנו מלאה ולוודא שהכל לטעמנו בצורה הכי נעימה שיש. אז אם מתחשק לכם ערב שיקי שיעשה לכם קצת תחושה של חו״ל, סאן יאנג זה לגמרי המקום עבורכם.

הכותבת היתה אורחת המסעדה.

 
 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Sunyoung Restaurant (@sunyoung_restaurant)

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםפספורט קולינריפספורט UAE - GCCPassFoodNews בארץpassfoodnews

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: