אא

ביה"ד אסר על ק.א.ל לפטר טייסים ומנגד דרש מהטייסים לשוב לעבודה

אחרי שחברת תעופת המטענים ביקשה לפטר מחצית מטייסיה והטייסים הודיעו בתגובה על השבתת כללית, בית הדין לעבודה שלח את הצדדים למו"מ אינטנסיבי להסדר המחלוקת. עו״ד יעל רובינשטיין, ממשרד מטרי מאירי וכט׳ ושות׳: ״בית הדין העביר היום מסר חשוב לחברה״

מטוס של קאל קרגו. צילום: יח"צ מטוס של קאל קרגו. צילום: יח"צ
אחרי שטייסי חברת ק.א.ל (קווי אוויר למטען) הודיעו אתמול (רביעי) על השבתה כללית לאלתר לאחר שהנהלת החברה הודיעה כי תזמן 23 מטייסיה (המהווים מחצית מכלל טייסי החברה) לשימוע לפני פיטורים, בית הדין לעבודה בבת ים התערב בסכסוך בין הצדדים ואסר על החברה לפטר טייסים. במקביל, בית הדין השיב את הטייסים לעבודה ודרש משני הצדדים לנהל מו"מ אינטנסיבי. הרקע לסכסוך העבודה נובע מטיסות מטען של החברה לסין והונג קונג במסגרתן הטייסים, כך לטענתם, סובלים מבידוד ממושך וכל ניסיונות ההסתדרות והוועד לנהל מו"מ מול החברה בנושא זה עלו בתוהו. ההסתדרות, שהודיעה אתמול על השבתה כללית בחברה, היא זו שמייצגת את הטייסים בסכסוך. אתמול אמר יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי: "הזדעזענו לשמוע על תנאי הכליאה של טייסי ק.א.ל. בסין. בחלק מהפעמים הטייסים חויבו להסתגר בחדר לתקופה הזויה של 4 ימים רצופים תוך איסור של פתיחת חלונות בחדר. מדובר בסצנה הלקוחה מהסרט 'אקספרס של חצות' שאינה מיטיבה עם נפש של כל אדם בכלל ועם נפש של טייס שאמור להטיס מטוס בבטחה, בפרט. ארגון הטייסים העולמי הבהיר מפורשות שמדובר בסגר שיש לו השפעה נפשית על הטייסים והמליץ שסגר מעל 48 שעות יהיה על בסיס התנדבותי. במקום שהנהלת החברה תחבק את טייסיה, היא החליטה בצעד קיצוני לסגור את הקו לסין ולפטר כ-50% מטייסי החברה. מדובר בקו אדום, לא אנושי, שמפעיל אצלנו כארגון עובדים וכבני אדם מגננה טבעית ומוצדקת. נשמור ונגן על טייסי ק.א.ל בכל האמצעים העומדים לרשותנו". בסופו של דבר הצדדים הגיעו אמש לבית הדין לעבודה ולאחר שהאחרון התערב, הצדדים ובאי כוחם הצליחו להגיע להסכמות כדלקמן: 1. הצדדים ינהלו מו"מ אינטנסיבי להסדר הנושאים שבסכסוך העבודה. 2. במהלך המו"מ, ככל ויהיה מצב חריג שבו יידרשו שעות שהייה מעבר ל-48 שעות והנושא לא יוסדר בין ועד הטייסים להנהלה, סוגיה זו תועבר לדיון והכרעה בפני סגן יו"ר הדירקטוריון, מולי רבינא, וכן מול יו"ר איגוד התחבורה, אבי אדרי. 3. החברה תמשוך את מכתבי הזימון לשימוע לאלתר. 4. הטייסים יחזרו לעבודה סדירה לאלתר. עו״ד יעל רובינשטיין, ממשרד מטרי מאירי וכט׳ ושות׳, המייצגת את טייסי ק.א.ל, מסרה בתגובה לפספורטניוז: ״בית הדין העביר היום מסר חשוב וברור לחברה והוא שצעדים חד-צדדיים ביחסי עבודה קיבוציים אינם מקובלים. טייסי החברה הטיסו מטענים חיוניים ומצילי חיים לישראל מסין תוך סיכון בריאותם והם ממשיכים לטוס ולשהות שם בתנאי בידוד קשים. דרשנו לקיים עימנו שיח כדי לקבוע מגבלות על תנאי השהייה הללו ונתקלו בסירוב – וכעת, בסיוע בית הדין, אני מקווה שהחברה הבינה שהיא חייבת לעשות זאת״.
יעל רובינשטיין עו״דיעל רובינשטיין עו״ד
עו״ד יעל רובינשטיין״. צילום: יח״צ

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםמטעניםקאל מטענים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: