אא

ישראייר: בגלל הפרשות חד פעמיות והוצאות תפעול החברה סיימה את הרבעון השלישי בהפסד של כ-9 מיליון דולר

זאת בהשוואה לרווח של כ-11 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2019 ולהפסד של כ-3.5 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2020. ישראייר: "החברה צופה כי כבר ברבעון הרביעי, תציג פרמטרים תפעולים דומים לפעילות ב-2019 ותגדיל את הרווחיות הגולמית"

צילום: עידו וכטל צילום: עידו וכטל
ישראייר מדווחת על הפסד של כ-9 מיליון דולר ברבעון שלישי של 2021. אילולא נקטה חברת התיירות והתעופה בצעדים בהם נקטה, הרבעון האמור עלול היה להסתיים הרבה יותר גרוע מבחינתה. את הרבעון האחרון סיימה כאמור בהפסד של כ-9 מיליון דולר בהשוואה לרווח של כ-11 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2019 ולהפסד של כ-3.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בישראייר מסבירים כי ההפסד נובע מהוצאות חד פעמיות אותן נאלצה החברה להוציא עקב נגיף הקורונה. על תוצאות הרבעון השלישי השל השנה השפיעו 3 אירועים נוספים פרט להתמודדות עם משבר הקורונה: *הפסקת החל"ת, בראשית יוני לעובדי התעופה והתיירות, הביאה לכך שהחברה קלטה עובדים נוספים במהלך חודש יוני, בעוד תנועת הנוסעים נותרה מוגבלת, בשל גל התחלואה הרביעי. *מבצע "שומר החומות" בעזה במחצית חודש מאי, פגע בהיקף ההזמנות העתידיות לעונת הקיץ והשפיע על שיעורי התפוסה. *קריאת ראש הממשלה, נפתלי בנט, בסוף חודש יוני, שלא לטוס לחו"ל ולא להזמין טיסות לחו"ל אם הדבר אינו הכרחי, הביאה לעצירת הזמנות הלקוחות ופגעה קשה בהיערכות התפעולית והשיווקית לעונת הקיץ. על אף נקודות הפתיחה הקשות כאמור, ישראייר סיימה את הרבעון ברווח גולמי של כ-2.3 מיליון דולר. הכנסות החברה הסתכמו בכ-40 מיליון דולר, ירידה חדה של כ-80 מיליון דולר בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2019. כמו כן, תרומת ה-ebitda הייתה קרובה לאפס. ישראייר גם רשמה הפרשות חד פעמיות בהיקף של כ-4 מיליון דולר בשני תחומים עיקריים: *הוצאות ארגון מחדש והקטנת מצבת העובדים, בשל הפסקת החל"ת לענפי התעופה והתיירות בראשית הרבעון. *הגדלת הפרשותיה לחובות מסופקים לאור התמשכות המשבר וכנגזר מכך, הגדלת הסיכון הענפי. הגידול בהפסד הרבעוני, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, נובע, כאמור, מהפרשות חד פעמיות ומגידול של כ-2 מיליון דולר בהוצאות התפעול, שנבע מהגדלת מצבת כח האדם בשל הפסקת החל"ת ומהיערכות לעונת הקיץ, שירדה כאמור לטמיון, בשל אירועי גל התחלואה הרביעי.

"החברה ממשיכה במגמת השיפור והצמיחה במדדים התפעולים"

ב-9 החודשים הראשונים של השנה, רשמה ישראייר הפסד של כ- 22 מיליון דולר, רובו מיוחס להוצאות פחת, מימון והפרשות חד פעמיות. בתקופה האמורה צמצמה החברה בכ-27 מיליון דולר את ההפסד התפעולי ובכ-31 מיליון דולר את ההפסד הנקי, בהשוואה לשנת 2020. במדדי החזרה לשגרה, מציגה החברה שיפור ניכר, כמעט בכל הפרמטרים המרכיבים את פונקציית הייצור של החברה. בחודש ספטמבר ביצעה החברה היקף שעות טיסה נמוך בכ-30 אחוזים בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2019. ההכנסות ממוצרים נלווים לטיסה זינקו לכ- אחוזים, מהכנסות הפעילות הבינלאומית. מצבת כוח האדם הגיע לכ-320 עובדים בהשוואה לכ- 500 עובדים בתקופה המקבילה בשנת 2019. יתרות המזומנים בקופת החברה בתום הרבעון השלישי, הגיעו לכ-30 מיליון דולר. מישראייר נמסר: "החברה ממשיכה במגמת השיפור והצמיחה במדדים התפעולים, וזאת על רקע העובדה כי אימצה גישה שונה בהתמודדות עם משבר הקורונה, לפיה פעילות החברה לא פסקה מלכת, והיא ממוקדת בחזרה מהירה לנתוני התפעול של שנת 2019. גישה זאת, מאפשר לחברה להגדיל את כושר הייצור ולשוב לשגרת פעילות זהה לשנת 2019. החברה צופה כי כבר ברבעון הרביעי, תציג החברה פרמטרים תפעולים דומים לפעילות בשנת 2019 וכנגזר מכך, תגדיל את הרווחיות הגולמית".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםישראייר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: