ריינאייר: בעקבות הירידה ברווחים ופיטורי עובדים, צפוי ארגון מחודש
הצניחה ברווחי החברה, הובילה את מנכ"ל החברה להחלטה על צמצום כוח האדם ועל שינוי מבני בפעילות חברות הבת. הירידה נובעת מהמשבר המתמשך של השנה שעברה, שגרמה לביטול עשרות אלפי טיסות ומההשקעות בחברות הבת: לאודה – שצפויה להפסיד השנה 50 מיליון אירו וחברת מלטה אייר
מייקל או'לירי. צילום: Shutterstock
בשלושת החודשים אפריל – יוני צנחו רווחי ריינאייר (RYANAIR) ב-21% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והסתכמו ב-243 מיליון אירו. הירידה החדה ברווחים נובעת מהמשבר המתמשך של השנה שעברה, שאילצה את החברה לבטל עשרות אלפי טיסות, מההשקעות בחברות הבת: לאודה – שממשיכה להפסיד והשנה צפויה להפסיד 50 מיליון אירו, מלטה אייר החדשה – השקעה עצומה בהקמת החברת ובארגון מחודש של פעילותה. כיום ריינאייר היא למעשה קבוצת תעופה המחזיקה ב-4 חברות בת נפרדות: ריינאייר האירית המקורית, שבסיסה בדבלין, לאודה, שנרכשה אשתקד מניקי לאודה, ובסיסה בווינה, באז (לשעבר סאן) הפולנית, הפועלת במגוון בסיסים בפולין, ומלטה אייר החדשה. מלטה אייר, בה השקיעה ריינאייר כספים רבים, צפויה להפוך לנדבך מרכזי בפעילות קבוצת ריינאייר, כשתוך 3 שנים היא תפעיל את בסיסי ריינאייר בצרפת, גרמניה ואיטליה. מלבד הארגון המחודש, מנכ"ל ריינאייר, מייקל או'לירי, הודיע, עפ"י ה'איבנינג סטנדרד' הבריטי, כי נוכח הרבעון האחרון הלא מוצלח, "יש לנו 500 טייסים ו-400 דיילים מיותרים ואנחנו חייבים לפטר אותם".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}