אא

שיא כל הזמנים: 1.5 מיליון מטיילים בסוכות בשמורות הטבע והגנים הלאומיים

מדובר בגידול של כ-22% לעומת חג סוכות בשנה שעברה. אלה הם 10 שמורות הטבע והגנים הלאומיים שהובילו השנה בימי החג וחול המועד במספר המבקרים הגבוה ביותר

הבניאס. צילום: 123rf הבניאס. צילום: 123rf
מסיכום כולל שנערך על ידי רשות הטבע והגנים עולה כי במהלך ימי חג הסוכות, חול המועד וחג שמחת תורה, כ- 1.5 מיליון מטיילים (מיליון וחצי מטיילים) פקדו את שמורות הטבע והגנים הלאומיים. מדובר בגידול של כ-22% לעומת ימי החג וחול המועד בשנה שעברה. 10 שמורות הטבע והגנים הלאומיים שהובילו השנה בחג: • הגן הלאומי קיסריה – 44 אלף מטיילים לאורך כל ימי החג וחול המועד. • שמורת הטבע עין גדי - 35 אלף מטיילים. • הגן הלאומי מצדה - 32 אלף מטיילים. • הגן הלאומי ירקון תל אפק - 32 אלף מטיילים. • הגן הלאומי תל אשקלון – 21 אלף מטיילים. • שמורת הטבע הבניאס – 20 אלף מטיילים. • הגן הלאומי בית גוברין – 17 אלף מטיילים. • הגן הלאומי מעיין חרוד – 16 אלף מטיילים. • גן השלושה (הסחנה) - 16 אלף מטיילים. • שמורת הטבע תל דן - 15 אלף מטיילים.
מצדהמצדה
32 אלף מטיילים. מצדה. צילום: 123rf בתוך כך, החג השנה התאפיין גם בביקורים רבים באתרי מורשת, עם גידול של עשרות אחוזים במגוון אתרים לעומת שנה שעברה. בין הגנים הלאומיים שבלטו: יחיעם, חמת טבריה, כוכב הירדן, בית אלפא, בית שערים, ציפורי, קיסריה, אפולוניה, בית גוברין, מגדל צדק, השומרוני הטוב, מצדה, תל ערד, ממשית, עבדת ותל באר שבע. גם שמורות הטבע הארבל, יהודייה, נחל מערות והחולה וכן הגנים הלאומיים אכזיב ועין עבדת, זכו למטיילים רבים נוספים ביחס לשנים קודמות. בתוך כך במהלך כל ימי החג כ-210 אלף מטיילים פקדו את 80 תחנות המידע וההסברה שהציבה רשות הטבע והגנים בסיוע של המשרד להגנת הסביבה בכניסה למסלולי הטיול בגנים הלאומיים ושמורות הטבע שלא בתשלום ברחבי הארץ. המטיילים קיבלו בתחנות המידע הכוונה למסלול הטיול, תזכורת לכללי הטיול הבטוח והציוד הנדרש לטיול כולל שקיות לניקוי אשפה. בין התחנות שבלטו מבחינת תנועת המטיילים: עין חרדלית ונחל צלמון בצפון, פלמחים וחוף השרון במרכז, נחל אוג במדבר יהודה ובקעת צין וציר מעלה עקרבים בדרום.
רשות הטבע והגניםרשות הטבע והגנים
הכנרת על רקע הארבל. צילום: ספיר פרץ

רט"ג: כ-10,000 שיחות טלפוניות ו-6,000 פניות בערוצים הדיגיטליים

בחלק מהתחנות אף שובצו, לצד מדריכי הרשות, מורי דרך כחלק מפרויקט משותף עם משרד התיירות. כמו כן, כחלק ממאמצי ההסברה לשמירה על הטבע והניקיון שולבה במהלך החג בשטחים הפתוחים גם פעילות מסבירנים ייחודית בשיתוף המשרד להגנת הסביבה ו"עמותת נקי". המסבירנים פגשו כ-50 אלף מטיילים ושוחחו עימם באופן ישיר על חשיבות ההתנהגות המכבדת בטבע, בדגש על חשיבות השארת שטח נקי בסיום השהייה בטבע. מרט"ג נמסר כי "ניכר כי פעילויות אלו תרמו רבות לשמירה על הטבע ובשטחים הפתוחים בהם פעלו תחנות ההסברה והמסבירנים השטח נותר נקי יחסית". במוקד רשות הטבע והגנים (*3639), הפועל 24/7, התקבלו במהלך החג וימי חול המועד כ-10,000 שיחות טלפוניות ו-6,000 פניות בערוצים הדיגיטליים, ביניהם הצ'אט הדיגיטלי, מתוכן כ-2,000 פניות הגיעו לבסוף לנציג אנושי. בין נושאי הפניות הבולטים: קבלת מידע על מסלולי טיול ופעילויות בחג באתרי הרשות, לינה בחניוני לילה, מנויי מטמון של רשות הטבע והגנים וסיורים מודרכים. רעיה שורקי, מנכ"לית רשות הטבע והגנים: "האתגר של רשות הטבע והגנים לקראת החגים הוא לזהות את הלכי הרוח של הציבור המושפעים בעיקר מאירועים ביטחוניים, תחזיות מזג האוויר ופיזור ימי חול המועד ביחס לימי החג והשבת, ובהתאם לנהל ולהשפיע טרום החג ובימי החג עצמם על תנועת המטיילים והחוויה שלהם. זה מחייב תכנון, יצירתיות, חדשנות לצד הפעלת שיקול דעת לביטחון המטיילים. טיול באתרי הטבע הינה חוויה חושית בפני עצמה והציבור גם ככה מגיע ונהנה ממה שהטבע מציע. אתגר נוסף הוא בהבאת מבקרים לאתרי המורשת, ל'החיות' את הביקור בהם בתוכן, בפעילות ובהנגשה ברמה גבוהה של המתקנים והתשתיות. באתר מורשת, כאשר הקהל חווה תוכן איכותי, הוא מרגיש שקיבל תמורה משמעותית יותר לביקור. זכיתי לפגוש במהלך החג מטיילים רבים שפרגנו מיוזמתם לפעילויות המתקיימות בגנים הלאומיים ובשמורות הטבע ומשיתוף הפעולה עם משרד התיירות ומפעל הפיס, בהדרכות ובמפגש עם אמנים. הביקוש ללינה משפחתית ועם חברים בחניוני הלילה גובר וזה מחייב אותנו להתאים כל הזמן את החניונים לצרכיי הציבור הלן תחת כיפת השמיים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותבארץמבזקיםרשות הטבע והגנים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: