אא

5 הטרנדים החמים של קיץ 2022 בעולם התיירות

אחוז תחלואה ביעד, מדיניות בידוד ומסיכות – OUT; עבודה על חוף הים בתאילנד או בבית קפה בפריז, ריטריטים והגשמת חלומות אישיים (בלי לספור אף אחד אחר) – IN. אלה הטרנדים הכי חמים של עולם התיירות היום

הטרנדים החמים של קיץ 2022 בעולם התיירות. צילום: Shutterstock הטרנדים החמים של קיץ 2022 בעולם התיירות. צילום: Shutterstock

זה הזמן לטיול של החיים

שנתיים של התכנסות, סגרים ובידודים שכפתה עלינו הקורונה, גורמת לרבים להרגיש צורך לפצות על זה בחוויה משמעותית. אם פעם "קפצנו להתאוורר" היום אנחנו מחפשים חוויה גדולה, מרגשת וייחודית, כזו שתנער את האבק ונזכור לשנים. בסקר שערכה אמריקן אקספרס השיבו 65% מהנשאלים שהיו מעדיפים לצאת לחופשת חלומותיהם מאשר לקנות רכב חדש. הטרנד הזה משמעותי מספיק שכבר טבע לו ביטוי בז'ארגון התיירות העולמי GOAT – Greatest Of All Trips (או בעברית פשוטה: טיול של החיים), במסגרתו כנראה שנעז לגלות מקומות חדשים ורחוקים כמו יבשת אפריקה ולהעלות את מפלס האדרנלין עם חוויות יוצאות דופן.

הגיע הזמן לטיול של החייםהגיע הזמן לטיול של החיים

Two Flying Boys, סאפא, וייטנאם

תיירות בת-קיימא – כבר לא נישה

הטרנד המשתלט על עולם הצרכנות הגיע גם לתיירות ולא רק שהוא לא הולך לשום מקום אלא הוא תופס מקום של ממש. יותר ויותר תיירים בוחרים ומטיילים תוך התחשבות בהיבטים סביבתיים, כלכליים וחברתיים-תרבותיים. התעשייה מצידה מאמצת ושמה את העניין בפרונט כדי להשאיר את ארנקי הלקוחות פתוחים. כך לדוגמא, רשת Marriott, המציעה כמיליון וחצי חדרי מלון ברחבי העולם, החלה להשתמש בשנים האחרונות בספקים מקומיים, חתכה את בזבוז המזון בחצי והתקינה לוחות סולריים על גגות בתי מלון; חברת התעופה KLM יצאה בקמפיין המעודד לא פחות מהפחתת טיסות וכמו חברות תעופה אחרות, החלה להשתמש בדלק ירוק עם יעד ברור להפחתת פליטת הפחמן בעתיד; ואפילו מדינות כמו קוסטה ריקה ש-98% מהחשמל שלה מופק מאנרגיה מתחדשת משתמשות בכך לצרכי שיווק תיירות.

וילת יוקרה וילת יוקרה

וילת יוקרה "ירוקה" לחלוטין ביער הגשם, קוסטה ריקה. צילום: Shutterstock

Wellness

יוגה, מדיטציה, תזונה נכונה, ספורט, טבע וסשן טיפולי ספא הם רק חלק מהטרנד השוטף את העולם ולא מדלג על תעשיית התיירות. במסגרת הטרנד ניתן לגלות את אלה היוצאים לחופשה ומוודאים כי במקום בו יהיו יוכלו לשמר (או להניע) אורח החיים בריא; ואחרים שממש ינצלו את החופשה לטובת ימים או שבועות של הפוגה מחיי היומיום כדי לשפר את ה-well-being שלהם. אם בעבר חופשת ריטריט שכזו נחשבה למותרות לאלפיון העליון הרי שהיום היא כבר במיינסטרים לכל דבר והתעשייה מגיבה בהתאם עם מתקנים ותפריטים תואמים או עם ריטריטים שלמים הכוללים פעילויות, הרצאות ותזונה מתאימים.

צמיחה אישית בחופשהצמיחה אישית בחופשה

צמיחה אישית בחופשה. צילום: Shutterstock

לבד – על גג העולם

בלי להתפשר על לאן, מתי ואיך - מספר התיירים שיוצאים לטיול לבד בעולם נמצא בשיא. עפ"י דיווחים של גוגל, מספר האנשים שחיפשו השנה את המונח "solo travel" זינק ב-450%. רק כוח עליון ברמה של מחלה עולמית היה יכול לגרום לרבים כ"כ בעולם לחשב מסלול מחדש ולזקק לעצמם את היעדים והמטרות בחיים. עם פתיחת השמיים, הלבד פחות מפחיד ומטיילים יודעים בדיוק מה הם רוצים ויוצאים בגפם להגשים חלומות.

בלי פשרות – טיול לבדבלי פשרות – טיול לבד

בלי פשרות – טיול לבד. צילום: Shutterstock

Workation

אולי ההשפעה הגדולה ביותר של הקורונה על שוק העבודה לטווח הארוך היא העבודה מרחוק. למקומות עבודה ומנהלים כבר פחות חשוב איפה אנחנו נמצאים כמו מה אנחנו עושים. ואם כבר עבודה מרחוק אז למה לא לעבוד מממש רחוק, חו"ל רחוק כזה?! מהמקום הזה בדיוק צומח לו טרנד משמעותי המכונה Workation – שילוב של חופשה ועבודה מרחוק באופן כזה שלפחות חלק משמעותי מהעבודה מתבצע בזמן שאנחנו יושבים על שפת הים בתאילנד, בבית קפה בפריז או בבקתה על האלפים. מדינות רבות, כמו יוון, דובאי, גרמניה ותאילנד כבר זיהו את הפוטנציאל התיירותי הטמון ב"נוודים הדיגיטליים" וכבר מציעות או עומדות להציע להם ויזת שהייה ממושכת.

נוודות דיגיטלית – מדינות רבות זיהו את הפוטנציאל התיירותינוודות דיגיטלית – מדינות רבות זיהו את הפוטנציאל התיירותי

נוודות דיגיטלית – מדינות רבות זיהו את הפוטנציאל התיירותי. צילום: Shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםפספורטופ 5

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: