אייר ברלין: החלטות המכירה נדחו - הטיסות ארוכות הטווח נפסקות
הנושים של החברה פושטת הרגל החליטו להמשיך את המו"מ עם לופטהנזה ואיזי ג'ט, ובמקביל החברה מחזירה את מטוסי ה-A330 החכורים ומפסיקה את הטיסות בקווים הארוכים. הנהלת החברה מצפה שמרבית העובדים יועסקו ע"י הקונים
אייר ברלין. צילום: יח"צ
באייר ברלין מתקשים להשלים את הליך מכירת נכסי החברה. ההחלטה הסופית הייתה אמורה להתקבל אתמול, ה-25 בספטמבר, אך נושי החברה החליטו להמשיך במשא ומתן עם הקניינים, ובראשם לופטהנזה ואיזי ג'ט, עד ה-12 באוקטובר. במקביל פעילות החברה הולכת ומצטמצמת. עד סוף השבוע תפסיק אייר ברלין להפעיל כמה מהקווים הפנימיים בגרמניה, וביניהם הקווים הפופולאריים בין המבורג וקלן למינכן, עד ה-15 באוקטובר תחזיר את המטוסים רחבי הגוף מדגם A330 לחברות ההחכרה ובימים הקרובים תפסיק את כל הטיסות ארוכות הטווח, שחלקן כבר הפסיקו לפעול. בסקירת מצב, שמסר אתמול בברלין תומס וינקלמן, מנכ"ל אייר ברלין, הוא אמר, בין השאר, שהצפי הוא שלכ-80% מעובדי החברה תימצא תעסוקה הולמת, ורובם יועסקו ע"י החברות, שירכשו את נכסי אייר ברלין. קבוצת לופטהנזה, שתרכוש, ככל הנראה, את מרבית הנכסים של אייר ברלין, כולל 38 המטוסים החכורים וצוותיהם, המופעלים ברובם זה מכבר בשירות אירו-ווינגס, הבטיחה בהצעת הרכש שלה להעסיק כ-,3,000 מעובדי החברה פושטת הרגל. עם זאת, איגוד הטייסים הגרמני התריע, כי לופטהנזה מתכוונת לשלם לטייסי אייר ברלין שכר הנמוך ב-30% משכרם הנוכחי, ונראה כי הליך מעבר העובדים ייתקל בלא מעט קשיים. כאמור, המשא ומתן בין נושי אייר ברלין לקונים הפוטנציאליים, ובראשם, לופטהנזה ואיזי ג'ט, יימשך עד 12 באוקטובר, וכמו כן, הצעות חדשות לרכישת מערך התחזוקה של החברה תתקבלנה עד ה-6 באוקטובר.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}