אא

הטיסה התעכבה או התבטלה? חברת Airhelp נכנסת לפעילות בישראל

לא רק חוק טיבי: מהיום (ג') גם חברת AirHelp הבינלאומית תסייע לישראלים שטיסתם בוטלה או התעכבה ב-3 שעות ומעלה. "אנשים לא מודעים לכל החוקים ולכל מה שמגיע להם", אומר סמנכ"ל השיווק של החברה. ואיזו עמלה גובה החברה תמורת שירותיה?

דרק בוס דרק בוס
210 טיסות בוטלו בשנה האחרונה בישראל מתוך 11,600 טיסות שהתעכבו. כל זה מסתכם בסכום של למעלה מ-17.8 מיליון יורו שיכלו לשמש פיצויים פוטנציאליים. כך מפרסמת חברת airhelp שנחתה היום (ג') בישראל. החברה, הפועלת בכ-30 שווקים בעולם ומעסיקה 550 עובדים, מסייעת לנוסעים לממש את הפיצויים המגיעים להם מחברות התעופה במקרים של עיכובים או ביטולים באמצעות האתר או האפליקציה שלה. הפיצוי אותו מבטיחה החברה ללקוחותיה הוא במקרים של ביטול, אובר בוקינג ועיכוב של 3 שעות ומעלה. כמו בחוק טיבי (חוק שירותי תעופה) לא מגיע פיצוי במקרה של עיכובים בשל מזג אוויר ושביתות של חברות תעופה.
במסיבת עיתונאים שכינסה הבוקר (ג') בתל אביב, מסרה החברה כי מאז השקתה בשנת 2013 סייעה ליותר מ-7 מיליון נוסעים שקיבלו החזר כספי בסכום של 800 מיליון יורו. "אנשים לא מודעים לכל החוקים ולכל מה שמגיע להם", אומר דרק בוס, סמנכ"ל השיווק של החברה, "היתרון שלנו בהשוואה לעורכי דין ישראלים, שאנחנו מכירים היטב את כל החוקים באירופה. אנחנו יודעים, למשל, שבספרד לוקח חצי שנה עד שמקבלים פיצוי ובצרפת 3 חודשים". לדבריו, החברה מפעילה רשת ענפה של עורכי דין בתחום זכויות הנוסעים שיכולים לייצג לקוחות בבתי משפט ולהילחם על זכויותיהם. החברה גובה עמלה של 25% במידה והלקוח זוכה לפיצוי כספי. כלומר, על פי מודל "לא ניצחת - לא שילמת". עוד לדבריו, מסד הנתונים הרחב של החברה,  יחד עם טכנולוגיה משוכללת, מאפשרים להעריך תוך שניות בודדות אם הלקוח זכאי לפיצוי.
ומה באשר לחברות התעופה הישראליות?
החברה מסייעת אך ורק לנוסעים שטסים מאירופה לישראל ולא בכיוון ההפוך מישראל לאירופה. לדוגמה, נוסעי אל על מנתב"ג לברלין לא יכולים לקבל את שירותי החברה. לעומת זאת, נוסעי אל על בכיוון ההפוך מברלין לתל אביב, בהחלט יכולים ליהנות משירותי airhelp. אותו הדין חל גם לגבי חברות לואו קוסט הנחשבות לבעייתיות יותר בכל הנוגע לנגישות בכלל ולתשלום פיצויים בפרט. "המטרה שלנו להיכנס לשוק הישראלי ולעדכן את הנוסעים הישראלים. האתר שלנו יונגש בשלב מסוים גם בעברית", אומר בוס.
AirHelp
צילום: Shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםairhelpביטול טיסהחוק שירותי תעופהעיכוב טיסה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: