אא

ביאט״א מודאגים מהשביתות התכופות בשדות התעופה: ״נשארנו מאחורי רמות 2019 באופן בלתי מתקבל על הדעת״

בתגובה לשביתות בקרי התנועה האווירית, מנכ״ל IATA מפנה אצבע מאשימה גם לפוליטיקאים שלא פועלים כדי למנוע את השביתות והמחסור בכוח אדם באירופה ובארה״ב. מבין נמלי התעופה הגדולים: גטוויק באנגליה בעל הביצועים הגרועים ביותר

שדה התעופה בעל הביצועים הגרועים ביותר מבין שדות התעופה הגדולים באירופה. צילום: Shutterstock שדה התעופה בעל הביצועים הגרועים ביותר מבין שדות התעופה הגדולים באירופה. צילום: Shutterstock

ביאט״א, ארגון התעופה הבינלאומי מודאגים מהשביתות והעיצומים התכופים בענף התעופה באירופה ובארה״ב.

מנכ״ל IATA ווילי וולש פרסם הודעה ואמר כי הוא מודאג מאוד מביצועי בקרת התנועה אווירית (ATC) באירופה ובארה״ב, ״שניהם מאכזבים״ ציין וולש. במכתב חריף ששלח בנוגע לשביתות השונות, המחסור האדיר בכוח אדם ותנאי העבודה הנמוכים, התייחס וולש לכך שבקרי התנועה האווירית באירופה נמצאים בסביבה מאתגרת, ומחסור ברמה הלאומי, במיוחד בגרמניה ובצרפת, מונעים את המשך התעופה האזרחית כסדרה. ״בעוד שתחומים מסוימים של ביצועי ATC השתפרו בהשוואה לשנת 2022, אנו נשארים מאחורי רמות 2019 באופן בלתי מתקבל על הדעת״, אמר.

עוד טען וולש כי הפוליטיקאים שמיהרו לבקר את חברות התעופה בשנה שעברה, שותקים לגבי ההפרעה שנגרמת על ידי בקרי התנועה האווירית שנמצאים בשליטה או פיקוח ממשלתי. ״מה הפוליטיקאים יכולים לעשות כדי שלא תהיה לנו עוד שנה של ביצועי ATC מתחת לרמות שלפני הקורונה? בתור התחלה, הם צריכים להיות אחראים לעלויות הכלכליות והסביבתיות של ביצועי בקרה אווירית גרועים, כך שיש להם תמריץ לקבל החלטות טובות יותר. הקיץ הזה הראה לנו שמה שצריך לעשות כבר ידוע - איוש מתאים, מודרניזציה, ומציאת דרכים לשמור על שירותי ATC  חיוניים בתקופות של מחאות, תוך כיבוד זכויות העובדים״.

מבין שדות התעופה הגדולים: גטוויק באנגליה בעל הביצועים הגרועים ביותר

לדבריו, שדה התעופה בגטוויק הוא כעת שדה התעופה בעל הביצועים הגרועים ביותר מבין 31 שדות התעופה הגדולים שדווחו על ידי ה- Eurocontrol שהוא נמצא במקום ה-106 מתוך 110 שדות תעופה המכוסים על ידי מערך הנתונים. בשדה התעופה בגטוויק, הביצועים מושפעים גם מבעיות של כוח אדם.

נזכיר כי איזי ג'ט מבטלת 1,700 טיסות בגלל השיבושים של פקחי הטיסה באירופה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: IATAווילי וולש

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: