אא

Shell תספק דלק תעופתי "ירוק" לאמירייטס

ענקית התעופה מאיחוד האמירויות וענקית הדלק חוברות לשיתוף פעולה ראשון של אספקת דלק בר-קיימא לנמל התעופה DXB, בשירות מטוסי אמירייטס: "צעד נוסף במגמה הירוקה שהחברה נוקטת". ומה בחברות האחרות?

עוברים לדלק ביולוגי. אמירייטס ו-Shell עוברים לדלק ביולוגי. אמירייטס ו-Shell

אמירייטס הודיעה היום (שני) על שיתוף פעולה לאספקת דלק ביולוגי (בר-קיימא בלתי מזהם) עם "Shell Aviation" - האגף התעופתי של ענקית הדלק Shell. במסגרת ההסכם יסופקו 300 אלף גלון (1.1 מיליון ליטר) של דלק נקי בנמל הבית של החברה DXB (דובאי).

משלוח הדלק הראשון במסגרת ההסכם, שיהיה גם משלוח הדלק הביולוגי הראשון לנמל התעופה DXB, יתבצע עוד לפני סוף שנת 2023.

המגמה הירוקה של אמירייטס

ההסכם בין החברות הוא צעד נוסף שאמירייטס מאמצת במסגרת האסטרטגיה הירוקה בה היא נוקטת בשלושה תחומים: הפחתת פליטות, צריכת מוצרים אחראית בטיסות ותרומה להצלת חיות הבר.

למען בעלי החיים (צילום: אמירייטס)למען בעלי החיים (צילום: אמירייטס)

נשיא אמירייטס, טים קלארק, אמר כי הוא גאה לעבוד בשותפות עם Shell לאספקת הדלקים, כמו גם עם פלטפורמת הבלוקצ'יין Avelia השותפה בעסקה. "שיתוף הפעולה יעזור להפחית את תביעת האצבע הסביבתית של הנוסעים שלנו". קלארק הוסיף כי החברה מקווה להרחיב עוד יותר את שיתוף הפעולה בעתיד, בהיעדר מתקנים לייצור תחליפי דלק בלתי מזהמים באיחוד האמירויות.

מוקדם יותר השנה ביצעה אמירייטס את הטיסה המלאה הראשונה שלה שהונעה בדלק בר-קיימא, בשמי איחוד האמירויות. כבר ב-2017 ביצעה החברה טיסה בדלק משולב (דלק מטוסים רגיל ודלק ביולוגי) במטוס בואינג 777 לשיקגו. כיום מתקיימות טיסות של אמירייטס בדלק משולב לפריז, ליון ואוסלו. 

עם זאת, באמירייטס לא הכריזו על מועד בו יעברו לשימוש בדלק בר קיימא. על פי האו"ם עד שנת 2050 אמור להסתיים השימוש בדלק סילוני "רגיל" הן במטוסים והן בכלי רכב ממונעים על הקרקע.

גם בוירג'ין אטלנטיק: טיסה טרנסאטלנטית ראשונה מונעת בדלק בר-קיימא מתוכננת לחודש הבא וגם קתאי פסיפיק כבר השלימה טיסה ירוקה ראשונה.

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: דלק סילוניאיכות הסביבהאמירייטסEmiratesחברות תעופהאיחוד האמירויותדובאינמל התעופה הבינלאומי של דובאי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: