אא

"השרה רגב חזרה בה ונכנעה לתכתיב של הגדרת פיקוח נפש הלכתית"

עו"ד מאיר הלר שהגיש את הבג"צ לחייב את אל על להפעיל טיסות בשבת תוקף את שרת התחבורה. מלשכתה נמסר בתגובה: "שקר וכזב, השרה רגב לא חזרה בה מדרישתה הברורה שהעבירה לחברת אל על בכתב"

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

עו"ד מאיר הלר שהגיש את הבג"צ נגד שרת התחבורה מירי רגב, שר הביטחון יואב גלנט, ממשלת ישראל וחברת אל על להורות לחברה להפעיל טיסות בשבת בזמן המלחמה, תוקף בחריפות את השרה רגב.

עו"ד הלר אומר :"השרה מירי רגב שהורתה לאל על לטוס בשבת לאור צורכי הציבור, הבאת מטענים, ציוד רפואי, משפחות שכולות וחטופים, ישראלים שרוצים לשוב לישראל, חזרה בה ונכנעה לתכתיב של הגדרת פיקוח נפש הלכתית, שרק אם צורכי ביטחון של הצבא מחייבים, החברה תטוס בשבת. השרה רגב לא לבדה, שכן סמכויותיה להפעיל את מניית הזהב צריכות אישור משר האוצר סמוטריץ'. כך במקום שבזמן מלחמה, כאשר חברות התעופה הזרות נוטשות, ונדרש ש "המוביל הלאומי" יפעל באופן מלא, גם בשבת, הממשלה נכנעת לתכתיבים הלכתיים ומפקירה את הציבור".

מלשכתה של השרה רגב נמסר בתגובה לדברים של עו"ד הלר כי: "שקר וכזב, השרה רגב לא חזרה בה מדרישתה הברורה שהעבירה לחברת אל על בכתב, ובשיחה הטלפונית שקיימה עם מנכ"לית אל על. חשוב לציין שהגוף האחראי על צרכי הטיסות מישראל וממנה זה משרד הביטחון. השרה הורתה לאל על ולכל החברות הישראליות לטוס בשבת וככל שיידרש בהתאם לצרכי הביטחון של המדינה. ההפעלה הפיזית היא לא על ידי משרד התחבורה".

אל על שהשיבה לא מכבר לעתירה, טענה שהביקוש לטיסות פוחת, ובטח בשבתות ואף ציינה כי טיסות החילוץ שהפעילה בשבת החולפת לא היו מלאות.

המדינה בתשובתה לעתירה ביקשה לדחות את הבקשה וציינה כי: "ידוע על כ-1,000 ישראלים המעוניינים לשוב ארצה, כאשר מרביתם מודעים לטיסות העתידיות האפשריות העומדות לרשותם. על סמך המידע שבידי האגף הקונסולרי ובהתאם גם למידע המתקבל מהפניות לחדר המצב במשרד החוץ, התרשמות המשרד היא כי רשימה זו הולכת ומצטמצמת באופן מהיר".

...

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל על

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: