אא

צו הקפאת הליכים ל-90 יום נגד רשת מלונות אוליב רימונים

צווי עיכוב יציאה מהארץ הוצאו במסגרת הצו לבעלי המניות של החברות המפעילות את רשת המלונות, המונה 18 בתי מלון. במקביל, מונו נאמנים עם סמכויות ניהול בתקופת הקפאת ההליכים

בית המשפט. צילום: shutterstock בית המשפט. צילום: shutterstock

סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, בטינה טאובר, הוציאה צו הקפאת הליכים ל-90 יום נגד רשת מלונות אוליב רימונים בגין חובות של 35 מיליון שקל.

צו הקפאת ההליכים הוצא לאחר שרשת אוליב רימונים, בבעלותו של עמית פורת, פנתה לבית המשפט המחוזי בחיפה בבקשה דחופה לעיכוב הליכים ומתן סעדים זמניים לשם גיבוש הסדר חוב.

הרשת, המפעילה כ-18 בתי מלון, טוענת כי סך החובות של הקבוצה למערכת הבנקאית, לגופי אשראי חוץ בנקאיים, לספקים, לעובדים ולרשויות הוא כאמור כ-30-35 מיליון שקל. בנוסף, קיים לרשת חוב בגין הלוואות בעלים והלוואות מבני משפחה שהזרימו בשנים האחרונות בסך כולל של כ-18 מיליון שקל.

בבקשה לבית המשפט שהוגשה ע"י עורכי הדין שי מילוא ויניב אינסל, נטען כי "עד לפרוץ מגפת הקורונה, הרשת שגשגה והתרחבה, באופן שהכנסותיה לשנת 2019 עמדו על סך של 49.085,839 מיליון שקל. צפי ההכנסות כולל מפתיחת המלונות החדשים שנפתחו ב-2020 היה כ-80 מיליון שקל, אך לאור הקורונה עמדו הכנסותיה בשנת 2020 על כ-62 מיליון שקל ובשנת 2022 עמדו הכנסותיה על כ-79 מיליון שקל. סכומים נמוכים מהצפוי. הפגיעה המהותית יותר הייתה במלונות תל אביב וירושלים של הקבוצה, אשר נפגעו קשות".

עוד טוענת רשת המלונות כי בתקופת הקורונה מרבית המשכירים לא הסכימו לוותר על דמי השכירות וכי מענקי הקורונה שהתקבלו מהמדינה לא כיסו את הוצאותיה. כמו כן במקביל, הקבוצה נטלה הלוואות מהבנקים והלוואות מגורמים נוספים שהלכו ותפחו לנוכח ההעלאה החדה בשיעורי הריבית במשק, שחלו בשנה האחרונה "באופן שעלויות האשראי והחזריהם 'בלעו' את הרווח התפעולי של הרשת, שעמד בשנת 2022 על סך של 4.697,095 מיליון שקל".

עוד טענה הרשת כי לאור המצב הכלכלי אליו נקלעה, דאגה לצמצם נזקים ולסיים חוזים מכבידים של מלונות קטנים. כמו כן, במסגרת התכנית הכלכלית להבראת הרשת מבקשת להמשיך להפעיל את 8 המלונות הרווחים ביותר בלבד, תוך סגירת כל יתר המלונות שאינם רווחיים והעברת מלון נוסף לניהול רשת אחרת באופן המשאיר שולי רווח קבועים בגובה של 30,000 שקל בחודש ביחס לדמי השכירות אותם משלמת הרשת לבעלי הנכס (מלון ביר-גארדן בתל אביב).

במסגרת הוצאת הצו, הוציאה השופטת טאובר צווי עיכוב יציאה מהארץ כנגד בעלי מניות של החברות המפעילות את הרשת. זאת ועוד, בית המשפט מינה את עורכי הדין ארז חבר ורון חכים כנאמנים של החברות ונתנו להם הסמכויות ניהול החברות בתקופת הקפאת ההליכים.

כמו כן, בית המשפט הורה לנאמנים לכנס אספת נושים. בית המשפט הורה לנאמנים גם "להגיש דוח עדכון תוך 30 יום, במסגרתו יביעו עמדתם בדבר היתכנות הכדאית הכלכלית בניהול הליכי הבראה ושיקום אל מול הליכי פירוק". בית המשפט קבע גם שהנאמנים יגישו התחייבות עצמית בסך של 300 אלף שקל, תוך 48 שעות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רשת מלונות אוליב

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: