אא

עם נהדר, מדינה מקולקלת

בכירי ענף התעופה והתיירות כותבים לפספורטניוז על תחושותיהם בסופו של השבוע הקשה בתולדות הענף. יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל: "ישובי ותושבי העוטף המוכים והאבלים עדיין לא מקבלים את מלוא הסיוע שהמדינה חייבת להם תמורת מחיר הדמים שכפתה עליהם בחידלונה; עוד כמה ימים נציין חודש למצלחמה ולמדינה אין תוכנית כלכלית, רק פנקסנות ותככנות"

יוסי פתאל (צילום רמי חכם) יוסי פתאל (צילום רמי חכם)

בליל של רגשות ומחשבות מציף אותנו נוכח הימים האלה. הכאב והחרדה צורבים כל סיב בגופנו וכל נים בנפשנו. לשמוע את אנשי העוטף מתארים את סד העינויים הבירוקרטיים הנכפים עליהם בעודם קוברים את מתיהם, יכול להביא לכדי יאוש.

ישובי ותושבי העוטף המוכים והאבלים עדיין לא מקבלים את מלוא הסיוע שהמדינה חייבת להם תמורת מחיר הדמים שכפתה עליהם בחידלונה.

לא הפוליטיקאים, לא הבירוקרטיה המסואבת ולא מפקדי הצבא קמו להגן על הבית הפרוץ לכל הרוחות והחמאס. כוח רוחם של אנשי העוטף יחד עם עוד טובים גיבורים וגיבורות היו לנו למגן ושומר במחיר שערורייתי בחיי אדם.

הפגנת תושבי העוטף מול הקרייה. כיפת ברזל האמיתית (צילום: SHUTTERSTOCK)הפגנת תושבי העוטף מול הקרייה. כיפת ברזל האמיתית (צילום: SHUTTERSTOCK)

היום, ברור לנו מעבר לכל ספק כי ״כיפת הברזל״ לקיומנו בארץ הזאת היא עוז הרוח המשותפת של תושביה.

מפח הנפש העמוק המבעבע בנו מהול בתחושת אין אונים וכעס על המערכת הציבורית, שהייתה אמורה להיות לרשותנו ולשירותנו בעת משבר.

במקום תוכנית: אינקוויזיציה בירוקרטית

עוד כמה ימים נציין חודש למלחמת חרבות ברזל ולמדינת ישראל אין עדיין תוכנית כלכלית למלחמה. פנקסנות ותככנות פוליטית - זה מה שמגישה הכנסת. אינקוויזיציה בירוקרטית - זה מה שמגישים פקידי המדינה לנזקקים.

הבירוקרטיה שלנו נכונה תמיד לשמור על גבולותיה שלעולם יהיו חסינים מפני פלישה של יעילות, שירותיות והתחשבות. ניסיונות חדירה של היגיון למחוזות הבירוקרטיה מתנפצים על קירות חומות וביצורים העשויים מנהלים מפותלים ממשפטים מעגליים ותילי תילים של טפסים המוגנים בשכבה נוספת של מוקשים משפטיים שהמציאה עבור עצמה.

(משרד האוצר בירושלים. מה התוכנית? (צילום: ספיר פרץ (משרד האוצר בירושלים. מה התוכנית? (צילום: ספיר פרץ

אין ״תוכניות מגירה״ למשברים כלכליים לעיתות משבר גיאו-פוליטיים במדינה שמשברים הם חלק בלתי נפרד משגרת חייה. העדר תוכניות לעיתות משבר אינו מקרי אלא מזימה מכוונת להבטחת תעסוקתם של הבירוקרטים באותן עיתות משבר.

4 מיליארד שקלים בכיס

ממשרתי הציבור הם הפכו לאדוניו. שכר המגזר הציבורי גוזל 50% מתקציב המדינה כ-17 מיליארד ש"ח בחודש. הם אינם שותפים לנטל שמאיים להקריס את הכלכלה. לו היו יורדים ל-2/3 משרה היו נחסכים כ-4 מיליארד ש״ח בחודש ואנחנו לא היינו צריכים להתחנן לקבל את הכסף השייך לנו.

סך כל מערכות המדינה אינן שוות את הנטל הכלכלי העצום שהן עולות לנו בכסף, ועתה גם בדמים רבים. אנחנו משלמים כל כך הרבה - ומקבלים כל כך מעט.

אין מגזר עיסקי שידע משברים רבים ועמוקים יותר מענף התיירות הנכנסת. למרות כל המכות שניחתנו ע״י אוייבים מבחוץ והגזירות הבירוקרטיות מבית, מארגני התיירות הנכנסת עדיין כאן פוריים מאוד בתפוקה ותרומה לכלכלת המדינה. גם את המשבר הזה נחצה ונשוב אל מים שקטים.

חברי הלשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל התחייבו להיות שותפים פעילים בשיקום מערב הנגב ודאגה לפריחה מחודשת של ענף התיירות בכלל, והתיירות הנכנסת בפרט.

יוסי פתאל הוא מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל

לטור של דינה בן טל גננסיה, מנכ"לית אל על: "אי אפשר לישון"

לטור של יעל דניאלי, מנכ"לית התאחדות המלונות: "בזכות העוטף"

לטור של אורי סירקיס, מנכ"ל ישראיייר: "ההודעות שמפרקות אותי"

לטור של אפרים פורטיס: "זה הזמן להתעטף ברוח הישראלית"

לטור של עוז ברלוביץ': "התעופה הישראלית - העוגן של המדינה"

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראליוסי פתאללשכת התיירות הנכנסת לישראללשכת מארגני תיירות נכנסתלשכת מאגני תיירות נכנסתמלחמה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: