אא

נאמני רשת אוליב רימונים מבקשים למכור את מלון  גורדון בת"א

ביהמ"ש המחוזי בחיפה יקיים השבוע דיון דחוף בבקשת נאמני רשת מלונות אוליב רימונים להפעיל 3 ממלונות הרשת לטובת אכלוס מפונים

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

בית המשפט המחוזי בחיפה יקיים ביום שלישי הקרוב דיון דחוף בבקשת נאמני רשת מלונות אוליב רימונים, עורכי הדין ארז חבר ורון חכים, להפעיל את בתי המלון: רימונים שני ירושלים, אקוודוקט רגבה בגליל המערבי ומעלה גלבוע, תוך שימור פעילותם כ'עסק חי' ותוך שימור עשרות מקומות עבודה ואכלוס מפונים מישובי קו העימות בבתי המלון.

במקביל, מבקשים הנאמנים למכור דחוף את מלונות White House וגורדון בת"א. "מבדיקות ארוכות שנערכו ע"י הנאמנים במשך תקופה של 7 ימים, אשר במסגרתם  הלכו והצטברו נתונים נוספים, הגיעו הנאמנים למסקנה כי אין כל תוחלת כלכלית מהפעלת בתי המלון. אם בתי המלון יהיו מלאים, הרווחיות שלהם הינה מוגבלת. מדובר בשני בתי מלון המצויים בעיר ת"א, שהסכמי השכירות לגביהם מאוד גבוהים, כאשר לבית המלון גורדון ישנם שני שוכרי משנה שהפסיקו לשלם את דמי השכירות, ואין ודאות לגבי גבייתם בזמן זה, בו מצויה המדינה בשעת מלחמה".

הנאמנים מבקשים גם למכור את מלון מדיסון נהריה, כאשר מבנה המלון משועבד לבנק דיסקונט. הנאמנים מציינים כי בגלל מיקומו, אי אפשר לאכלס בו מפונים. כמו כן, מבקשים הנאמנים שבית המשפט יאשר להם ליטול מימון בסך של 1.4 מיליון שקל מחברת 'קרגו פייננס' בריבית בשיעור של פריים פלוס 5% לצורך תכנית ההפעלה.

הנאמנים אף ציינו כי, "כחלק מהמצב בו נמצאה הרשת, הנאמנים נדרשו באופן בהול למנוע פריצות ועבירות רכוש במלונות בימים הראשונים לאחר מינויים".    

בטינה טאובר, סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, קבעה את הדיון ליום שלישי השבוע ככל שהמצב הבטחוני יאפשר קיום דיון. .

רשת מלונות אוליב רימונים שבבעלות עמית פורת ניהול מלונות בע"מ, פנתה לא מכבר  לבית המשפט המחוזי בחיפה בבקשה דחופה לעיכוב הליכים.

הרשת הפעילה כ-18 בתי מלון וטוענת כי סך החובות של הקבוצה למערכת הבנקאית, לגופי אשראי חוץ בנקאיים, לספקים, לעובדים ולרשויות הינו כ-30-35 מיליון שקל. בנוסף, קיים לרשת חוב בגין הלוואות בעלים והלוואות מבני משפחה שהזרימו בשנים האחרונות בסך כולל של כ-18 מיליון שקל.

בבקשה לבית המשפט שהוגשה ע"י עורכי הדין שי מילוא ויניב אינסל נטען כי, "עד לפרוץ מגפת הקורונה, הרשת שגשגה והתרחבה, באופן שהכנסותיה לשנת 2019 עמדו על סך של 49.085,839 מיליון שקל. צפי ההכנסות כולל מפתיחת המלונות החדשים שנפתחו ב-2020 היה כ-80 מיליון שקל, אך לאור הקורונה בשנת 2002 עמדו הכנסותיה על 21.854,231 מיליון שקל ובשנת 2020 עמדו הכנסותיה על כ-62 מיליון שקל ובשנת 2022 עמדו הכנסותיה על כ-79 מיליון שקל, סכומים נמוכים מהצפוי. הפגיעה המהותית יותר הייתה במלונות תל אביב וירושלים של הקבוצה, אשר נפגעו קשות".

עוד טענה הרשת כי "בתקופת הקורונה מרבית המשכירים לא הסכימו לוותר על דמי השכירות וכי מענקי הקורונה שהתקבלו מהמדינה לא כיסו את הוצאותיה. כמו כן, במקביל הקבוצה נטלה הלוואות מהבנקים, והלוואות מגורמים נוספים שהלכו ותפחו לנוכח ההעלאה החדה בשיעורי הריבית במשק, שחלו בשנה האחרונה באופן שעלויות האשראי והחזריהם 'בלעו' את הרווח התפעולי של הרשת, שעמד בשנת 2022 על סך של 4.697,095 מיליון שקל".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רשת מלנות רימונים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: