אא

״גם תיירים שירצו להגיע לארץ, יתקלו בחסם של פוליסת ביטוח המסתייגות ממדינות הנמצאות במלחמה״

יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת: "משרד האוצר מנהל מדיניות כלכלית בדיעבד, כלומר, מודיע על תמיכה עבור חודשים שעברו, ומותיר בספק ואי ודאות את מה שיהיה. ניהול מדיניות כלכלית על פי ממוצע כלל ארצי, עלולה להיות מתכון בטוח להרס ענף התיירות״

תיירים בישראל. צילום: Shutterstock תיירים בישראל. צילום: Shutterstock

ביקורת רבה נשמעת בקרב אנשי ענף התיירות על התנהלות המדינה בהקשר של הענף במהלך המלחמה הזו. 

כבר הייתה ביקורת שכזו בעבר, אך ככל שהמלחמה מתארכת והפגיעה בענף התיירות הולכת וגדלה, כך גם הביקורת והטענות כלפי מקבלי ההחלטות.

יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת, מציג את ההבדל בין הרצון של שר התיירות חיים כץ לעזור לענף שהוא אחראי עליו, לבין פקידות האוצר.

"בכל דיון ובכל פורום בו מדברים על ענפים שחייבים סיוע לאור המצב, שמו של ענף התיירות עולה ראשון, ככזה שחייב ביחס ומתווה מיוחד. בכדי לאושש את הברור מאליו, הוסיפו חברות תעופה רבות הודעה מצידן, לפיה לא יטוסו לישראל ברבעון הראשון של שנת 2024", כותב פתאל וממשיך ומוסיף: "גם תיירים שירצו להגיע לכאן, יתקלו בחסם של פוליסת ביטוח המסתייגות ממדינות הנמצאות במצב מלחמתי."

עוד הוא מוסיף: "נפגשנו השבוע עם שר התיירות חיים כץ, שהודיע שמצידו יעשה כל מאמץ לסייע בהשגת מתווה לתמיכה במארגני התיירות לישראל. הנהלת הלשכה הגישה נייר עבודה ובו בקשה לסיוע בסך 75 מיליון שקל על פי המתווה הקיים".

פתאל תוקף את התנהלות משרד האוצר: "בינתיים, מנהל משרד האוצר מדיניות כלכלית בדיעבד, כלומר, מודיע על תמיכה עבור חודשים שעברו, ומותיר בספק ואי ודאות את מה שיהיה. טיעוני המדינה לחזרת הכלכלה לפעילות גבוהה אינה רלוונטית לתחום התיירות. ניהול מדיניות כלכלית על פי ממוצע כלל ארצי, עלולה להיות מתכון בטוח להרס הענף.

הנהלת הלשכה דנה השבוע בנושא וגיבשה תוכנית פעולה להשגת מתווה תמיכה לחברי הלשכה. ברקע, יש לזכור, כי לרעתנו ניצבת העובדה שדיוני התקציב לשנת 2024 טרם החלו".  

יוסי פתאל. צילום: יחציוסי פתאל. צילום: יחצ

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראליוסי פתאל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: