אא

מטוס ג'פאן איירליינס התנגש על הקרקע במטוס משמר החופים: 17 נפצעו, 5 נהרגו במטוס הקטן

המטוס מדגם איירבוס A350 התנגש במטוס משמר החופים היפני, לאחר נחיתה בנמל התעופה האנדה - ועלה באש. כל הנוסעים ואנשי הצוות נחלצו, 17 נפגעו משאיפת עשן. 5 הרוגים בצוות המטוס הקטן. יאט"א: "מחשבותנו עם הנוסעים ועם העם היפני". שר התחבורה היפני: "הסיבה לתאונה טרם ידועה"

נמל התעופה בטוקיו (צילום: SHUTTERSTOCK) נמל התעופה בטוקיו (צילום: SHUTTERSTOCK)

הדרמה בנמל התעופה האנדה בטוקיו: מטוס מדגם AIRBUS A350 ועליו 379 נוסעים ואנשי צוות עלה באש במהלך נחיתה, לאחר שככל הנראה התנגש במטוס של משמר החופים היפני.

כל אנשי הצוות והנוסעים ממטוס ה-AIRBUS הצליחו להיחלץ וניצלו אך 17 מהם נזקקו לטיפול רפואי, מרביתם ככל הנראה בשל שאיפת עשן. שר התחבורה והתיירות היפני הודיע במסיבת עיתונאים מיוחדת כי 5 מאנשי צוות מטוס משמר החופים נהרגו, ככל הנראה אחד מהם ניצל.

עוד עדכן השר כי "סיבת התאונה אינה ידועה כרגע ומשרדי הממשלה יעשו ככל שביכולתם לחקור את המקרה ולמנוע הישנותו".

טיסת ה-AIRBUS היתה טיסת פנים מספר JL516 שנחתה מנמל התעופה ניו צ'יטוסה שבהוקיאדו שבצפון יפן, והתנגשה על מסלול הנחיתה במטוס הקטן מדגם DASH 8 של משמר החופים שאמור היה להמריא לסייע לנפגעי רעש האדמה שהתרחש אתמול.

ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א פרסם הודעה מיוחדת בעקבות התאונה בטוקיו בה נכתב: "מחשבותינו עם נוסעי טיסה JL516 וצוות המטוס של משמר החופים היפני. היומיים האחרונים היו קשים ביותר עבור יפן, מחשבותינו עם התושבים בזמנים מאתגרים אלה".

מסתמן: פגיעה בטנק הדלק

במספר סרטונים שפורסמו נראים נוסעים שפונו ככל הנראה באמצעות מגלשות החירום רצים ומתרחקים מהמטוס שעולה בלהבות. בתמונות המופצות מנמל התעופה, ובשל האש המיתמרת, ניתן להבחין כי הפגיעה היתה מתחת לכנף הימנית, בטנק הדלק של המטוס. תא הנוסעים עלה באש.

ג'פאן איירליינס (JAL) נחשבת לאחת מחברות התעופה הבטוחות בעולם, עם היסטוריה של תאונות מעטות בלבד. התאונה המשמעותית ביותר של החברה התרחשה בשנת 1985 אז מטוס מדגם בואינג 747 של JAL התרסק בשל תקלה טכנית אל תוך הר, כ-100 קילומטרים מטוקיו. 524 נוסעים ואנשי צוות נהרגו.

החגיגות בנמל התעופה של טוקיו לצד מטוס ה-A350 החדש, שלשום (צילום: JAL)החגיגות בנמל התעופה של טוקיו לצד מטוס ה-A350 החדש, שלשום (צילום: JAL)

יצוין כי שלשום, ביום האחרון של 2023, קיימו אנשי JAPAN AIRLINES טקס חגיגי עם קבלת מטוס ה-A350-1000 הראשון של החברה. המטוס שעלה באש על המסלול אינו מטוס זה, אלא מדגם A350-900, סימון JA13XJ.

אסונות השנה החדשה

אתמול (שני), היום הראשון לשנת 2024, התרחשה רעידת אדמה עוצמתית ביפן בדרגה 7.6. עד לשעות הערב נרשמו כ-20 רעשי משנה, חלקם עוצמתיים אף הם. בעקבות הרעש פורסמה אזהרת צונאמי ומשרד החוץ יצא בהודעה מיוחדת עבור ישראלים השוהים ביפן.

במהלך הלילה והבוקר נמשכו המאמצים לאתר ניצולים תחת הריסות הבתים הרבים שניזוקו ברעש האדמה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טוקיויפןתאונות דרכיםמטוס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: