אא

בעקבות התקלות האחרונות: רשות התעופה הפדרלית בוחנת את השימוש בגורם שלישי כדי לפקח על בואינג

זאת לאחר תקרית התנפצות דלת המטוס שנאלץ לבצע נחיתת חירום, קרקוע מיידי של כלל המטוסים מדגם 737-9 MAX של אלסקה איירליינס, קרקוע כללי בארה״ב ועיכובים במסירת המטוסים של בואינג בעקבות בדיקות שנדרשות לבצע כעת

בואינג 737 MAX. צילום: בואינג בואינג 737 MAX. צילום: בואינג

לאחר שנקטה פעולה נחרצת ומידית לקרקע כ-171 מטוסי בואינג 737-9 MAX, רשות התעופה הפדרלית (FAA), שהיא סוכנות של משרד התחבורה האמריקאי, אשר בסמכותה לתקן תקנות ולנהל את כל ההיבטים של התעופה האזרחית בארצות הברית, הודיעה אמש (ו') על פעולות חדשות ומשמעותיות להגברת הפיקוח באופן מיידי על הייצור של בואינג.

פעולות אלו מגיעות יום אחד לאחר שה-FAA הודיעה לבואינג רשמית כי היא פתחה בחקירה על החברה כתוצאה מהתקרית ביום שישי שעבר במטוס בואינג 737-9 MAX, בה דלת החירום האמצעית של המטוס החדש התנפצה ויצאה ממקומה דקות לאחר ההמראה. במטוס היו 171 הנוסעים ו-6 אנשי הצוות.

זאת ועוד לאחר שאלסקה איירליינס הודיעה ביום חמישי האחרון כי היא מבטלת את כל טיסות בואינג 737-9 MAX עד היום (שבת).

הפעולות שהוכרזו אמש (ו') כוללות:

- ביקורת הכוללת את קו הייצור של בואינג 737-9 MAX וספקיו בכדי להעריך את עמידתה של בואינג בנהלי האיכות המאושרים שלה. תוצאות ניתוח הביקורת של ה-FAA יקבעו אם יש צורך בביקורות נוספות.
- ניטור מוגבר של אירועי בואינג 737-9 MAX בשירות.
- הערכה של סיכוני בטיחות סביב האצלת סמכויות ופיקוח על איכות, ובחינת אפשרויות להעביר פונקציות אלו תחת ישויות צד שלישי עצמאיות.
"הגיע הזמן לבחון מחדש את האצלת הסמכויות ולהעריך את כל הסיכונים הבטיחותיים הקשורים", אמר מנהל ה-FAA מייק וויטאקר. "הקרקוע של ה-737-9 והבעיות המרובות הקשורות לייצור שזוהו בשנים האחרונות מחייבות אותנו לבחון כל אפשרות להפחתת סיכונים. ה-FAA בוחנת את השימוש בגורם שלישי בלתי תלוי כדי לפקח על הבדיקות של בואינג ומערכת האיכות שלה."

ה-FAA מדגישה כי בטיחות ציבור הטסים, לא המהירות, תקבע את ציר הזמן להחזרת מטוס הבואינג 737-9 MAX לשירות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בואינגFAA

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: