אא

מלחמות, בחירות, שינוי אקלים וכלכלה: אתגרי עולם התעופה ל-2024

ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א ממפה את האתגרים המרכזיים של עולם התעופה לשנה החדשה: החל מהבחירות בארצות הברית דרך המלחמה במזרח התיכון ועד להשפעות משבר האקלים

כיצד תיראה התעופה השנה? (צילום: SHUTTERSTOCK) כיצד תיראה התעופה השנה? (צילום: SHUTTERSTOCK)

מה ישפיע על התעופה של השנה החדשה? ארגון חברות התעופה יאט"א מסמן במסמך מיוחד את הנושאים המרכזיים שתהיה להם השפעה על פעילות חברות התעופה בשנה החדשה.

באופן מפתיע בראש ובראשונה מציינים ביאט"א את שינוי האקלים כגורם משפיע מרכזי. הסיכון העיקרי, כך על פי המסמך הרשמי, הולך יד ביד עם מדיניות "אפס הפליטות" עליה הכריזו עד 2050.

המעבר לדלק ירוק לא רק תואם למדיניות השמירה על כדור הארץ אלא יביא גם לעצמאות אנרגטית שתשפיע על כלכלת העולם ובתוך כך על רווחי חברות התעופה.

בחירות ומלחמות: שינוי הנהגת העולם

הסעיף הבא הוא הבחירות והגיאו-פוליטיקה של השנה, שתהיה שנת בחירות היסטורית עם יותר מ-70 מערכות בחירות שצפויות להשפיע על חיי 4.2 מיליארד בני אדם שהם 60% מהתמ"ג העולמי. מדובר בשנת הבחירות הגדולה בהיסטוריה.

נתב''ג ריק בימי המלחמה. השפעה על התעופה העולמית (צילום: אפרת דורון)נתב''ג ריק בימי המלחמה. השפעה על התעופה העולמית (צילום: אפרת דורון)

ולא די בכך. המדינות בהן ייערכו בחירות כוללות את ארה"ב, רוסיה, הודו, פקיסטן, איראן, המדינות המשמעותיות ביותר בעולם. בחירות יתקיימו גם בטייוואן, על רקע המתיחות מול סין.

ביאט"א מציינים קשר ישיר בין זהות הנשיאים וראשי הממשלה שייבחרו לבין אתגרי המסחר ומחירי הנפט.

הבחירות ישפיעו גם על עתידן של המלחמות הנוכחיות (רוסיה-אוקראינה) והמזרח התיכון, כאשר העיניים מופנות גם אל המזרח שעלול להתחמם.

חוסר ודאות בתעשייה

השנה החולפת הייתה מוצלחת עבור תעשיית התעופה שחזרה למספרים של 2019, טרום עידן הקורונה. אבל החשש מפני התעצמות המלחמות מטיל צל כבד על רווחיות החברות בשנה החדשה.

בואינג. נורמליזציה או האטה בשוק התעופה? (צילום: יח''צ)בואינג. נורמליזציה או האטה בשוק התעופה? (צילום: יח''צ)

התחזית העדכנית מדברת על צמיחה איטית הרבה יותר מאשר ב-2023. עם זאת, מציינים ביאט"א שהפתעות גם עשויות להתרחש ואלה יכולות להגיע דווקא מהתאוששות בכלכלה הסינית או סיום סכסוכים ברחבי העולם שיביאו לנורמליזציה באזורי תעופה ששותקו.

בארגון חברות התעופה ממשיכים ומציינים גורמים כלכליים שישפיעו על התעשייה בשנה הנוכחית כמו גובה החוב של ארה"ב ומחזור העסקים העולמי, אך בשני סעיפים אלה עדיין מוקדם לקבוע האם תהיה השפעה שלילית או חיובית על פעילות התעופה לשנה החדשה, שכן הגורמים הללו תלויים רבות בהחלטות ממשל עתידיות בארה"ב.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יאט"אתעופהIATA

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: