אא

שקט תעשייתי: הושג הסכם בין איבריה ואיגודי העובדים להקמת חברת שירותי קרקע חדשה

"זהו הסכם טוב שכולנו מנצחים איתו ובעזרתו, יד ביד עם העובדים, אנו עושים צעד היסטורי קדימה בעסקי הטיפול בספרד", אמר פרננדו קנדלה, נשיא איבריה

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

לאחר מספר שבועות של משא ומתן אינטנסיבי ומורכב, איבריה ואיגודי העובדים הגיעו להסכם המבטיח עתיד בר קיימא, תחרותי ורווחי לעסקי הטיפול בה, על בסיס מסגרת יציבה לעובדיה, תחת המטריה של IAG ועם רוב של עובדי איבריה.

ההסכם מסמן את סיומו של שלב מאתגר עבור חברת התעופה ועובדיה, שהביא לשביתה בשדות התעופה בתחילת ינואר.

"זה מקור לסיפוק משמעותי עבור איבריה שהגיעה להסכם הזה עם האיגודים, שיאפשר לנו לבנות עתיד בר קיימא ביחד. יחד הצלחנו לייצר הזדמנות במקום שהיה משבר. חברת שירותי הקרקע (Handling Company) מבטיחה את הכדאיות והתחרותיות של העסק וכן שעובדי איבריה ימשיכו להתפתח מקצועית ואישית בתוך קבוצת IAG. זהו הסכם טוב שכולנו מנצחים איתו ובעזרתו, יד ביד עם העובדים, אנו עושים צעד היסטורי קדימה בעסקי הטיפול בספרד", אמר פרננדו קנדלה, נשיא איבריה.

עמודי התווך העיקריים של תוכנית הכדאיות עליה חתומים החברה ואיגודי העובדים הם:

• הקמת חברה חדשה, בבעלות 100% קבוצת IAG, עם רוב של איבריה ומותג חדש, עם התמקדות בצמיחה מקומית ובינלאומית.

• כל עובדי שדה התעופה מכל מרכזי העבודה יהפכו לחלק מהחברה החדשה.

• כל עובדי איבריה ישמרו על התנאים של הסכם איבריה ועל זכויותיהם, לרבות התקדמות קריירה וותק.

• העובדים החדשים שיצטרפו לחברה החדשה יעשו זאת בהתאם להסכם המגזר.

• איבריה מקבלת את הדרישות החוזרות ונשנות של העובדים ומציעה צעדי הפרדה מרצון, טובים משמעותית מאלה הכלולים בהסכם הסקטור, ל-1,727 עובדים לכל היותר עד 31 בדצמבר 2026 באמצעות חופשה מתמרצת ופרישה מוקדמת מרצון.

• איבריה לא תקצץ בכוח העבודה שלה, אלא תחדש אותו. עובדים שיעזבו מרצונם תוך ניצול צעדי ההפרדה שסוכמו עם האיגודים המקצועיים יוחלפו בהתאם לרווחיות ולצמיחה של החברה.

• איבריה מסכימה לחתום על תוכנית יציבות תעסוקתית.

• מרכז הכשרה מקצועית לטיפול באנשי מקצוע יוקם במטה  La Muñoza, ליד נמל התעופה אדולפו סוארז-מדריד בראחס (Adolfo Suárez-Madrid Barajas).

הודות להסכם שהושג בין האיבריה והאיגודים, החברה החדשה תספק שירותי קרקע לחברות תעופה בקבוצת IAG וכן תספק שירותים שונים לחברות צד שלישי.

לדברי החברה, היא תפעל בכל שדות התעופה ותעבוד כרשת, שתאפשר להשיג את ההיקף העסקי הדרוש, במחירי שוק, כדי להגיע להכנסות בר קיימא ולבחון את הפוטנציאל שלה לצמיחה מקומית ובינלאומית.

החברה מציינת כי היא מעריכה, שוב, את תחושת האחריות של נציגי האיגוד ו-8,000 עובדי איבריה, שבדומה לתקופה שבה איבריה השיקה בהצלחה את תוכנית הטרנספורמציה שלה לפני עשור, נעשה שוב צעד קדימה כדי להפוך את שירותי שדות התעופה לעסק רלוונטי עם עתיד איתן ובר קיימא.

כזכור איבריה הפסיקה את טיסותיה לישראל עם פרוץ המלחמה וטרם חידשה אותן.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: איבריהIAG

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: