אא

הזינוק במספר הטיסות לדובאי: אלה החלופות לחופשת פסח בטורקיה

חברת Fly Dubai הודיעה על תוספת משמעותית במספר הטיסות לדובאי. בדקנו היכן עוד תוכלו לנפוש בחג הקרוב (ולא בטורקיה), כמה תשלמו - ומה עם האופציה הכחול-לבן?

פאפוס. צילום: פספורטניוז פאפוס. צילום: פספורטניוז

במשך שנים נהוג היה לומר בתעשיית התיירות ש"מה שלא יקרה, טורקיה לא נעלמת ממפת הנופש של התייר הישראלי". כעת, בצל המלחמה שקשה לראות את סיומה באופק, נדמה שהדברים שונים ושמפת התיירות אכן משתנה.

באופן שמשלים את האמירה הזו, חברת Flydubai הודיעה הבוקר (שלישי 20.2.24) על מעבר מ-4 ל-6 טיסות יומיות מסוף חודש מרץ, מה שיכול להתחיל ללמד על כוונות הנופשים הישראלים לפסח ולקיץ 2024.

איחוד האמירויות

דובאי הנחשבת לאחד מעשרת היעדים הפופולריים בקרב ישראלים מאז הסכמי אברהם, אמנם בלתי אפשרית לטיול בעונה החמה, אך חודש אפריל עדיין נסבל שם, ומאפשר חופשה יוקרתית בכל הרכב שהוא בין אם זוגי או משפחתי.

קחו בחשבון שלא גיליתם לאף אחד את אמריקה והעיר עמוסה מאוד, ומספיק מבט אל נתוני נמל התעופה המוצלחים בשנה האחרונה כדי ללמוד שהעולם כולו מתאהב בעיר התיירותית של איחוד האמירויות.

דובאי. צילום: 123rfדובאי. צילום: 123rf

לצד דובאי והאטרקציות הרבות שבה (מוזיאון העתיד, בורג' חליפה, פארקי המים והשעשועים, הקניונים) יש לזכור כי גם השכנים בבירה אבו-דאבי זוכים למספר יפה של תיירים מישראל בזכות המשך קיומן של טיסות אתיחאד מתל אביב ללא הפסקה מתחילת המלחמה, צעד בונה אמון וחשוב עבור התיירים הישראלים.

יוון

על החלופה הברורה והמיידית ביותר לטורקיה כנראה שאין צורך רב להכביר במילים. למרות שבניגוד לתחזיות העונה לא הולכת להתרחב באופן דרמטי, אנחנו צפויים לראות טיסות ליעדים רבים ביוון בקיץ הקרוב, מאתונה וסלוניקי שנוספת למפת היעדים של ארקיע, ועד לאיים השונים לרבות כרתים, רודוס, מיקונוס, סנטוריני ואחרים שנחשבים לפופולריים בקרב הישראלים.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

יוון טרם פרסמה את סיכום נתוני התיירות לשנת 2023 אך אלה צפויים להציג שיא של כל הזמנים במספר התיירים שנכנסו למדינה בשנה האחרונה, ממש בדומה לנתונים שהציג נמל התעופה הבינלאומי של אתונה.

למרות ההצלחה המסחררת יוון לא מתחדשת משמעותית באטרקציות תיירותיות שונות, אלא משמרת ומשדרגת את הקיימות, אם זה החופים, תחום המזון שגם נכנס למיפוי דיגיטלי חדשני וההארחה כאשר המלונות השונים בהם גם אלה הישראלים זוכים לשדרוגים ויישור קו עם הסטנדרטים המחמירים של אירופה, בניגוד למה שהיה מקובל בעבר במדינה.

טיסות: החברות הטסות לדובאי הן אל על, ארקיע, ישראייר ופליי דובאי. לפני פסח, מצאנו טיסת הלוך ושוב למשך כשבוע בדובאי, בסכום של 300-400 דולרים לאדם. בחג הפסח המחירים מזנקים ל-680$ לאדם לפחות.

קפריסין

יעד נוסף וכזה שגם נחשב לבטוח לחלוטין עבור ישראלים (על פי המל"ל) גם בימי המלחמה, הוא קפריסין, שמשקיעה רבות בתיירות הנכנסת בעיקר בחודשי הקיץ, אך לא רק. יעד מרכזי באי כמו לימסול, מתפתח לאיטו גם לתיירות חורף בשל מזג האוויר הטוב יחסית בקפריסין (מזג האוויר בחודש אפריל מאפשר לרוב כניסה לים). העיר נחשבת לאירופית ומתקדמת מאוד, וגם צעירה יחסית בשל היותה מרכז סטודנטיאלי.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

עם זאת, היעדים המרכזיים הם באופן טבעי לרנקה ופאפוס, בשל היותן ערים שצמוד להן נמצא נמל תעופה. בשנים האחרונות פאפוס התפתחה הן בצד המסחרי-תיירותי והן בתחום שימור העתיקות והפסיפסים האופייניים למקום, הנחשבים לאטרקציה בפני עצמם.

טיסות: החברות הטסות ללרנקה הן אל על, ארקיע, ישראייר, TUS ו-BLUE BIRD. בהמשך צפויה לחזור לטוס בקו גם WIZZ AIR. לפני פסח, מצאנו טיסת הלוך ושוב למשך כשבוע בלרנקה במחיר של 160$, בחג הפסח המחירים עומדים על כ-300$ ויותר. לפאפוס טסה ישראייר, ובהמשך צפויה לחזור גם ריינאייר. המחירים לפאפוס דומים למחירים ללרנקה, אך אם תחזור ריינאייר לטוס בקו אנחנו עשויים למצוא מחירים זולים יותר.

זאת ועוד

אמנם כל עוד חברות הלואוקוסט לא חוזרות בהמוניהן לנתב"ג מחירי החופשות לא יורדים, אבל במרחק טיסה קצרה אפשר בהחלט למצוא יעדים נוספים כחלופה לחופשה בטורקיה אם זה בדרום איטליה, בולגריה, מלטה ויעדים נוספים, למרות שלמרבית יעדי החוף הללו נתקשה למצוא טיסה ישירה בימינו ולמרות שהטמפרטורות בהם לא מטפסות מעלה בחודש אפריל.

צילום: 123rfצילום: 123rf

ואולי כחול לבן?

אופציה נוספת, בתקווה שהמצב בישראל יירגע עוד יותר בתקופה הקרובה היא חופשה באילת. רק לאחרונה פרסמנו כאן אודות המבצע של אילת שמבקשת להחזיר את התיירים בתמורה לתלושי קנייה בסכומים גבוהים.

צילום: עיריית אילתצילום: עיריית אילת

אמנם חלק מהמלונות עדיין מתפקדים כמלונות מפונים אך חלקם כבר החלו לארח תיירים, ובהיעדר תיירות נכנסת לישראל, אולי גם יש כאן אקט ציוני בתמיכה בעסקים המשוועים לחזור ולפעול כמוקדי אירוח לתיירות הפנים.

לילה במלונות אילת כמובן ניתן למצוא במחירים משתנים, אך במלונות היוקרתיים יותר לפני חג הפסח תשלמו כ-700-800 שקלים ללילה באמצע השבוע (בהזמנת שני לילות לזוג). שני לילות במהלך החג יעלו לכם כבר כ-1,000 שקלים ללילה (בהזמנת שני לילות) לפחות. בסופי שבוע המחירים גבוהים הרבה יותר ואפילו כפולים בחלק מהמלונות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יווןקפריסיןטורקיהאיחוד האמירויותדובאיFLY DUBAI

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: