במשרד התחבורה מבהירים כי הורדת האגרות: "אינה מוגבלת לחברות מסוג זה או אחר"
לאחר פנייתו של מנכ"ל יאט"א למנכ"ל משרד התחבורה בנוגע לקיפוח חברות התעופה לעומת חברות הלואו קוסט, יועץ המנכ"ל ענה כי: "אנו בוחנים מגוון מענים לשיפור המצב בענף התעופה"
במשרד התחבורה מבהירים כי הם לא מתכוונים לקפח את חברות התעופה לעומת חברות הלואו קוסט הפועלות בנתב"ג.
כפי שפרסמנו בפספורטניוז, החלטת משרד התחבורה להעניק הנחה באגרות בנתב"ג לחברות הלואו קוסט בטרמינל 3 גרמה לכך שקובי זוסמן מנכ"ל יאט"א בישראל שלח מכתב נוקב בנושא למנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן.
לאור מחאת חברות הלואו קוסט ואיום כי יבטלו את הטיסות לישראל בגלל שהן נאלצות כעת לשלם אגרות גבוהות בטרמינל 3 בנתב"ג לעומת טרמינל 1, שסגור כעת לפעילות, במשרד התחבורה החליטו לבוא לקראת החברות.
"משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בהובלת השרה תא"ל (במיל') מירי רגב פועל לשימור רציפות תפקודית באוויר, בים וביבשה, כחלק מפעולות אלו אנו מנהלים שיח רציף עם חברות התעופה וכלל הגורמים הרלוונטיים להבנת אתגרי השעה וגיבוש פתרונות מיטביים לטובת עתיד ענף התעופה.
בהתייחס לפנייתך, כאמור, בימים אלו אנו בוחנים מגוון מענים לשיפור המצב בענף התעופה. כמובן שמאמצים אלו אינם מוגבלים לחברות מגוז זה או אחר. בשולי הדברים אוסיף כי המהלכים המוזכרים בפנייתך נמצאים עדיין בשלב בחינה, וככאלו עתידים לכלול שיח עם כלל הגורמים וביניהם עם ארגון יאט"א." ענה ישעיהו סיני, יועץ מנכ"ל משרד התחבורה לזוסמן.
זוסמן כפי שפרסמנו טען בפנייתו כי "התנהלות שאינה שוויונית במסגרתה נתנו רק לחברות תעופה ממגזר ספציפי מסוים הידועות כחברות לאו קוסט הנחה משמעותית בתעריפי השימוש בטרמינל 3 בנתב"ג".
עוד הוסיף מנכ"ל יאט"א בישראל: "בכל הכבוד, לדעתנו החלטה האמורה (ככל שהתקבלה) שמשמעותה העדפת מגזר אחד על משנהו אינה עולה בקנה אחד עם טובת הענף בכללותו ולטעמנו אין בה כדי להוות תמריץ מתבקש להחזרת טיסות מלאה של כל חברות התעופה והשבת המצב לקדמותו.
אשר על כל האמור, בראש ובראשונה נבקשך להפעיל את סמכותך ובשלב זה לפעול באופן מידי להשוואת כל תעריפי האגרות לכל חברות תעופה העושות שימוש בטרמינל 3, וזאת כחלק מפעולות אחרות נוספות בהן ניתן לנקוט ולסייע לחברות התעופה באופן שתיווצר תשתית ראויה שתבטיח חזרה מהירה וחלקה לשגרת פעילות תעופתית אזרחית בינלאומית ענפה מישראל ואליה (על כל המשתמע מכך ) מיד בסמוך לאחר שיתאפשר הדבר".
נזכיר כי Wizz Air הודיעה כי תדרוש מנוסעיה תשלום חריג ונוסף לאור העובדה שנדרשה להעביר פעילותה מטרמינל 1 לטרמינל 3 ועלויות התפעול המוגדלות בהתאם.