אא

איך המחירים של אל על בהשוואה לחברות האחרות? בדקנו

באירוע סיכום שנת 2023 הציגה מנכ"לית אל על את פערי המחירים בין טיסות החברה לחברות האחרות - בין היתר לאחר טענות שנשמעו בדבר העלאת מחירי טיסות החברה בזמן המלחמה. בדקנו האם המחירים נכונים וכמה תשלמו לכל יעד שנבחן

אל על נתב"ג אל על נתב"ג

"טיסה באל על עולה כמו טיסה לחלל". את הדברים האלה לא אמרנו אנחנו, אלא השחקן מריאנו אידלמן בדמותו כראש הממשלה נתניהו, אמש (28.2.24) ב"ארץ נהדרת". את הטענות על זינוק במחירי טיסות אל על ניסתה להפריך היום (ה') מנכ"לית החברה דינה בן טל-גננסיה, באירוע סיכום שנת 2023 שקיימה החברה.

במהלך האירוע הציגה מנכ"לית אל על שקף ובו השוואה בין מחירי החברה לחברות האחרות, הישראליות והזרות, בחלק מהיעדים הפופולריים. יצוין כי המחירים נבדקו ב-SkyScanner על ידי אל על אתמול, 28.2.24, ואנחנו בדקנו אותם עם קבלתם היום, 29.2.24.

השוואת המחירים של אל על (צילום: רואי אזולאי)השוואת המחירים של אל על (צילום: רואי אזולאי)

בקו לניו יורק, המחירים באל על עדיין נמוכים מאלה של יונייטד, שתחזור לישראל ביום ראשון הקרוב. יצוין כי אמריקן איירליינס ודלתא לא חזרו להפעיל את הקו לניו יורק, והתחרות בו מצומצמת. כפי שפרסמנו לפני מספר ימים בפספורטניוז, טיסה עם קונקשן יכולה להוזיל ב-50% ואף יותר את מחיר הטיסה.

גם בתחרות על הקו לפרנקפורט אל על זולה בעשרות אחוזים ביחס ללופטהנזה.

ומה קורה בקווים התחרותיים יותר? בקו לאתונה, למשל, המחירים עדיין יחסית גבוהים ואכן נעים בין כ-350 ל-450 דולר לטיסה. עם זאת, בתאריכים שצוינו 11-18 במרץ, לא מצאנו זכר למחיר שצוין עבור טיסת אל על, 286$ אלא במחיר כמעט כפול מזה, כ-550$.

המחירים הנמוכים שהוצגו (ואף נמוכים מהם) אכן מצאנו באל על בין 19 ל-26 במרץ, אז הטיסה הזולה ביותר היא של אל על, בפער של יותר ממאה דולר מהמתחרים.

בקו הפעיל מאוד לדובאי, אל על מציגה מחירים תחרותיים אם כי יש לציין שהם אינם נמוכים ביחס לשנים קודמות, באל על ובכלל החברות האחרות שטסות ליעד (Fly Dubai, ארקיע וישראייר, נכון להיום). בתאריכים מסוימים המחירים יורדים מתחת ל-400$ לטיסה, אך במרבית התאריכים הם מעל לרף זה בכלל החברות.

בקו לפריז, כפי שגם הוצג באירוע של אל על הבוקר, אייר פראנס מציבה תחרות קשה ובמרבית התאריכים במרץ טיסות החברה יהיו זולות משל אל על. את המחיר בו נקבו ב-11.3 שעומד על 685$ לטיסת אל על, לא מצאנו באתר החברה, אלא מחיר המתקרב לאלף דולר, כאשר המחיר באייר פראנס לתאריכים אלה עמד גם כן על יותר מאלף דולר.

גם בתחילת חודש אפריל מחירי אל על לפריז יקרים יותר מאשר אייר פראנס. במהלך פסח מחירי שתי החברות מזנקים לאזורי ה-900$ לטיסת הלוך ושוב.

בשורה התחתונה, אל על אכן מציגה מחירים תחרותיים. עם זאת, לא מדובר בבשורות גדולות עבורנו הנוסעים, שכן גם בחברות האחרות המחירים בתקופה זו גבוהים ביותר, בשל השפעות המלחמה והשפעות גלובליות אחרות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עלהשוואת מחירים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: