אא

יוון רק בקיץ? הזינוק המדהים של תיירות החורף באי

בזמן שבמרבית איי יוון מתלבטים האם להרחיב את עונת החורף, באי זקינטוס מדווחים על זינוק בהכנסות בחודש ינואר 2024. כמה הרוויחו ומה הפוטנציאל? וגם: שני האיים הפופולריים שנמצאים בנסיגה

זקינטוס ספינה על החוף זקינטוס ספינה על החוף

שאלת תיירות החורף ליוון ולאיים מעסיקה רבות את אנשי התיירות, בעיקר באיים ה"נעולים" במדינה, למרות תנאי מזג האוויר הטובים יחסית. גם ראש הממשלה מיצוטאקיס, התייחס לאחרונה להפיכת יוון ל"יעד של 365 ימים בשנה" כמטרה חשובה.

בשטח, יש כבר מי שמספרים את הסיפור שיכול להיות העתיד המזהיר של איי יוון הפופולריים. באי זקינטוס, מדווחים על עלייה של %66.4 במחזור בחודש ינואר 2024, לאחר שעסקי מלונאות ומזון נותרו פתוחים חלקית שם בעונה הקרה.

האי זקינטוס, יוון. צילום: 123rfהאי זקינטוס, יוון. צילום: 123rf

על פי נתוני הרשות הסטטיסטית היוונית (ELSTAT), גם בכלל המדינה חלה עלייה של 11% במחזור העסקאות בינואר ביחס לשנה שעברה, מה שמלמד אולי על תחילת הנעה של תיירות החורף.

אגב, זקינטוס נחשב לאחד האיים שנמצאים בזינוק גם בחישוב הכלל שנתי. בשנת 2023 נרשמה עלייה של 21.7% בהכנסות מתיירות באי ביחס ל-2022. אזור נוסף שחווה עלייה מרשימה הוא חלקידיקי עם 19.4% ביחס ל-2022. מן הצד השני, דווקא במיקונוס נרשמה ירידה של 10.9% בהכנסות ובסנטוריני ירידה של 3% ביחס ל-2022.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: זקינטוסאיי יוון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: