אא

"היינו מצפים שהמדינה תתמוך בצורה אקטיבית בחזרה של חברות תעופה"

מנכ"ל יאט"א ישראל, קובי זוסמן באולפן השקוף של פספורטניוז: "הרבה חברות ניזונות מהתקשורת ולא מבינות את המצב העובדתי במדינת ישראל והמדינה אינה מתמרצת באופן אקטיבי את החזרה של החברות הזרות לארץ"

קובי זוסמן באולפן השקוף. צילום: מערכת פספורטניוז קובי זוסמן באולפן השקוף. צילום: מערכת פספורטניוז

במסגרת ראיונות האולפן השקוף של פספורטניוז ביריד התיירות של IMTM שנערך בשבוע שעבר, התארח מנכ"ל יאט"א ישראל, קובי זוסמן.

בראיון סקר זוסמן את מצב תעשיית התעופה מאז פרוץ המלחמה, והחשש של חברות התעופה הזרות לשוב לישראל. 

האם מבחינתך זו תחילת החזרה לשגרה?

"אני חושב שאנחנו רחוקים מהחזרה לשגרה, בכל כך הרבה אופנים. גם ברמה הלאומית, אנחנו נמצאים במלחמה קשה. ואנחנו עדיין נמצאים בסיטואציה מאוד מאוד קשה, שהחטופים לא נמצאים בבית. לכן, ברמה הלאומית באופן אישי אני מרגיש שאנחנו עדיין עם מועקה מאוד מאוד קשה מאז השבעה באוקטובר.  

ברמה המקצועית, אנחנו רואים שכמות המשתתפים ביריד התיירות היא לא מאוד גדולה. ובפן התעופתי, אמנם יש חזרה מסוימת של חברות התעופה אבל עדיין אנחנו רחוקים מאוד מהמצב שבו היינו לפני שהמלחמה פרצה". 

תסביר בבקשה למי שלא יודע, מה החלק של יאט"א בתעופה הישראלית, ובאופן ספציפי יותר בחזרת החברות לנתב"ג

"התפקיד של יאט"א הוא משמעותי במובן הזה שאנחנו מנסים לסייע עד כמה שאפשר לחברות התעופה לייצר קרקע טובה עבורן לחידוש הפעילות שלהן בישראל. יש לזה הרבה מאוד נדבכים, בקרקע ובאוויר, וזו בעצם המהות של יאט"א. זה ארגון שהוקם אחרי מלחמת העולם השנייה מתוך הבנה שחברות התעופה, למרות שהן שונות אחת מהשנייה ולמעשה הן מתחרות אחת בשנייה, מאחורי הקלעים הן למעשה פועלות באופן זהה. וזה בעצם הסטנדרטים שיאט"א מייצרת על הקרקע, באוויר, ובכל נים ותו של החיים של חברת התעופה.

כמו שאמרתי, אנחנו רחוקים עדיין מהמצב האופטימלי של השוק הישראלי. עד לפריצת המלחמה ישראל הייתה במומנטום מאוד מאוד חזק. אולי זה נשמע רחוק עכשיו, אבל היינו עד לפני שנה ומשהו בסוף תקופת הקורונה. אחרי הסרת הסגרים, קצב ההתאוששות היה פה מאוד מהיר, אפילו ביחס למדינות אחרות. וממצב של תנופה מאוד חזקה, אחרי השבעה באוקטובר הכל ירד כמעט לאפס, למעט החברות הישראליות שהמשיכו לפעול ולשמר את הקשר הכל כך חיוני עם העולם החיצוני". 

קובי זוסמן באולפן השקוף. צילום: מערכת פספורטניוזקובי זוסמן באולפן השקוף. צילום: מערכת פספורטניוז

כאשר נשאל מה האתגרים של החברות הזרות בחזרה לישראל, אמר כי "הרבה חברות ניזונות מהתקשורת ולא מבינות את המצב העובדתי במדינת ישראל. נתב"ג מוגן יותר מכל שדה תעופה אחר בעולם, ויש לנו את כיפת ברזל. לכן, הדבר שחברות משתוקקות אליו הוא הבנה של המצב העובדתי ועד כמה בטוח או לא בטוח לטוס לישראל".

ובתשובה לשאלה לגבי נושא הפחתת האגרות לחברות התעופה, ענה כי "אנחנו חושבים שבטח במדינה שנמצאת במלחמה מצד אחד, ומצד שני רוצה לראות יותר ויותר חברות תעופה שטסות לכאן - היינו מצפים לראות שהמדינה תומכת בצורה אקטיבית בחזרה של חברות תעופה. והיינו רוצים לראות איך המדינה מעודדת את החברות הזרות לטוס יותר, עם תוכנית עבודה מסודרת. ופקטור משמעותי בהחלטה האם לטוס או לא לטוס, הוא נושא האגרות שחברות התעופה משלמות למפעיל שדה התעופה. היה ראוי שמדינת ישראל תיתן הטבות לחברות התעופה בדמות אגרות מופחתות. לא ראינו פעולה כזו של משרד התחבורה".

צפו בראיון המלא:

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהIMTMIMTM 2024יאטא

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: