אא

אמסטרדם נגד התיירים: תגביל עגינת ספינות

במטרה להתמודד עם תיירות היתר בעיר הפופולרית, עיריית אמסטרדם מתכננת הפחתה משמעותית של ספינות הקרוזים שיורשו לעגון בנמל העיר. ואיך עוד מתכוונים להיפטר מהתיירים?

נמל אמסטרדם (צילום: SHUTTERSTOCK) נמל אמסטרדם (צילום: SHUTTERSTOCK)

עיריית אמסטרדם נגד תיירות היתר: בעיר הפופולרית הכריזו על צעד חריג - הפחתת מספר ספינות הקרוזים שיורשו לעגון בנמל אמסטרדם. יודגש כי לא מדובר בשייט התעלות בעיר אלא בספינות העוגנות בנמל.

בשנת 2023 עגנו בנמל העירוני כ-2,300 סירות, רובן ככולן במסגרת שייט נהרות באזור. על פי התוכנית החדשה, בעוד ארבע שנים רוצים לראות בנמל אמסטרדם בדיוק מחצית מהמספר הזה, 1,150 ספינות.

על פי מצגת עירונית רשמית שפורסמה השבוע בתקשורת ההולנדית, מקווים בכך להפחית את מספר התיירים בעיר בכ-270,000 איש. מנגד, יש מי שכבר מתנגדים למהלך שיביא להפסד של כמעט 80 מיליון דולר בשנה לקופת העירייה. 

אמסטרדם, הולנד. צילום: Shutterstockאמסטרדם, הולנד. צילום: Shutterstock

המנהלת הכלכלית של אמסטרדם, הסטר ואן ביורן אמרה בעניין כי "יש לנו מחויבות לשמור על מספר התיירים מתחת ל-20 מיליון בשנה". לדבריה מדובר רק בצעד ראשון מבין כמה שייושמו בעיר בשנים הקרובות כאשר הצעדים הבאים עוסקים בחנייה וחסימת גישת מכוניות לחלקים נרחבים בעיר.

אמסטרדם נמצאת כבר מספר שנים בקמפיין "הרחקת תיירים", המקבל רוח גבית מהתושבים הסובלים מתיירות היתר בעיר. המטרה היא בעיקר להרחיק את התיירות ה"לא איכותית", זו המבוססת על חנויות המריחואנה (Coffee Shops) ועל "החלונות האדומים", שהולכים ונעלמים מהנוף העירוני.

ולא רק בהולנד - גם ביוון מנסים להיפטר מעומס התיירים. השבוע דיווחנו כי לקוחות Sun Princess, הספינה החדשה ביותר של Princess Cruises, קיבלו הודעה כי השייט אליו ייצאו ביוני הקרוב לא יעגון בסנטוריני למרות התוכנית המקורית, בשל תיירות יתר הצפויה באותם ימים באי הפופולרי.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אמסטרדםהולנדתיירות יתר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: