אא

אירוויזיון 2025 ייערך בשווייץ; ישראל במקום החמישי והמכובד

הפתעה בגמר אירוויזיון 2024: למרות ההימורים על קרואטיה והתקוות עבור ישראל, הזמר.ת נמו עם השיר "The Code" הביאו את הניצחון לשווייץ. בפעם האחרונה שהמדינה זכתה בתחרות זה קרה ב-1988 עם סלין דיון. ישראל זינקה אל המקום החמישי והמדהים בזכות הקהל ובניגוד להצבעת השופטים המקצועיים

אירוויזיון בשווייץ (צילום: SHUTTERSTOCK) אירוויזיון בשווייץ (צילום: SHUTTERSTOCK)

תחרות האירוויזיון לשנת 2024 לא הפסיקה לספק מתח והפתעות עד הרגע האחרון. בתום שבוע של מתיחות ביטחונית, הפגנות והכל חוץ מתחרות הוגנת - היתה בסופו של דבר גם מוזיקה, ויש גם זוכה: NEMO, הזמר/ת הא-בינארי/ת עם השיר "The Code", שזכו ב-591 נקודות, אחרי שלל "דוז פואה" מהשופטים המקצועיים ויותר מ-200 נקודות שניתנו מהקהל.

ישראל, באופן מדהים, ולמרות השבוע הקשה מאוד עבור המשלחת, מסיימת את אירוויזיון 2024 במקום החמישי והמכובד עם מעט מאוד נקודות מצוותי השיפוט המקצועיים אך עם הצבעה סוחפת מהקהל ברחבי אירופה ובכל העולם, ו-375 נקודות בסך הכל.

עם תום מופע הגמר אמרה עדן גולן, נציגת ישראל: "אני כל כך גאה במקום שהגענו אליו! גאה על הזכות שניתנה לי לייצג את המדינה שלי בכבוד וגאה להיות זו שנשלחה למשימה הזו דווקא בשנה הזאת. מהרגע הראשון היתה לנו מטרה אחת והיא להשמיע את הקול החזק של ישראל לעולם כולו ואני יודעת שהשגנו את המטרה הזאת בגדול. היו רגעים לא פשוטים, אבל באומץ ובתמיכה ענקית מכם לא ויתרנו ונתנו את הכל. אני רוצה להודות לכל מי שתמך בי, למדינה שלי, לחברי המשלחת המדהימים ולמשפחה שלי שאני מחכה כבר לראות ולחבק חזק. אני לא שוכחת לרגע את החטופים שלנו ומקדישה את ההשתתפות שלי בתחרות להם! עם ישראל חי".

יש לציין כי ישראל הגיעה למקום גבוה יותר מהמדינות שהתבטאו באופן בוטה נגדה ובראשן נציגות אירלנד ויוון. נציגת לוקסמבורג הישראלית טלי, שצוות השיפוט הישראלי העניק לה "דוז פואה", הגיעה למקום ה-13.

ציריך שוויץ. צילום: shutterstock  ציריך שוויץ. צילום: shutterstock

שווייץ הייתה המדינה הראשונה לארח את תחרות האירוויזיון אחרי מלחמת העולם השנייה, בשנת 1956, אז נערכה התחרות בלוגאנו. באותה שנה המדינה גם זכתה בתחרות ואירחה אותה ב-1957 בסנט מוריץ.

הזכייה הבאה של שווייץ הייתה עשרות שנים לאחר מכן ב-1988 עם סלין דיון שזכתה בתחרות באירלנד עם השיר "Ne partez pas sans moi".

בשורה התחתונה, מעולם לא נערך אירוויזיון בבירת שווייץ ברן, או בעיר הגדולה ובבירת התרבות של שווייץ - ציריך, שצפויה (בניחוש, בשלב זה) לארח את התחרות בשנה הקרובה, אירוע שכידוע גם מביא להכנסות רבות עבור העיר המארחת, וסוחף אחריו גם שלל חסויות בהן של גורמים שונים במדינה המארחת ובקרב חברות התעופה מהמדינה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אירוויזיון 2025אירוויזיוןשווייץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: