אא

אי לכל דורש: 13 יעדים ביוון בטיסות ישירות בקיץ 2024

היעדים החדשים של סאן דור לסיטיה שבכרתים ולקפלוניה מצטרפים לעוד יותר מעשרה (!) אליהם תוכלו להגיע בקיץ הזה בטיסה ישירה. אז איך מגיעים השנה ללפקדה, מיקונוס, סנטוריני או חאניה, מה מאפיין את קוס ואיזה אי הכי מתאים לכם? המדריך של פספורטניוז

האי קוס, יוון (צילום: SHUTTERSTOCK) האי קוס, יוון (צילום: SHUTTERSTOCK)

נדמה שזו אחת השנים בהן תוכלו להגיע ליותר יעדים ביוון בטיסות ישירות מישראל לכרתים. לצד אתונה וסלוניקי, תוכלו להגיע השנה לשלושה יעדים שונים בכרתים - הרקליון, חאניה שבמערב וסיטיה שבמזרח האי. בנוסף תוכלו להגיע בטיסה ישירה ללסבוס, סנטוריני, מיקונוס, לפקדה, קפלוניה, קורפו, קוס, ואיך אפשר בלי רודוס אהוב הישראלים.

אז איך מגיעים לאיזה אי? כמה תשלמו, מה תמצאו ואיזה יעד הכי מתאים לכם? הכנו לכם מדריך מיוחד רגע לפני שהעונה הלוהטת יוצאת לדרך.

הבירה המנצחת: אתונה

נתחיל ביעד שהפך להיות מספר 1 עבורנו הישראלים, מאז שטורקיה נעלמה מעל מפת התיירות שלנו, בנסיבות מובנות.

בירת יוון היא השילוב המנצח בין אירופה למזרח התיכון. לצד הטיול הקלאסי שכולל ביקור באקרופוליס ובאתרים ההיסטוריים הרבים של העיר, ולצד הטברנות המסורתיות עם האוכל המושלם, אתונה הופכת לבירה קוסמופוליטית צעירה ובועטת עם תרבות ברים ורוף-טופים עשירה, מלונות לא יקרים בסגנונות שונים (כולל גם כאלה צעירים יותר, ומלונות בניהול ישראלי) ובכלל, נהוג לומר שחופשה באתונה היא מה שאתם תבחרו לעשות ממנה, וזה מדויק כי יש לה המון מה להציע, לכם נותר רק לבחור.

אקרופוליס, אתונה, יוון. צילום: 123rfאקרופוליס, אתונה, יוון. צילום: 123rf

שימו לב שבחודשי הקיץ אתונה היא גם בית לפסטיבלי מוזיקה, אמנות ואוכל שווים (והשנה גם להופעה של קולדפליי אבל הכרטיסים אזלו אז חבל לשבור לכם את הלב).

איך מגיעים? לאתונה טסות מספר עצום של חברות תעופה, ביחס לזמנים בהן אנו נמצאים: שלוש חברות התעופה הישראליות - אל על, ארקיע וישראייר, וגם אג'יאן חברת הדגל היוונית, בלו בירד, קורנדון וגם וויז (יש לשים לב לביטולי טיסות עם החברה).

בכמה מצאנו בחודש יוני? בין 170$ ל-250$ לטיסת הלוך ושוב, על פי חיפוש במנוע SkyScanner.

הטוענת העירונית לכתר: סלוניקי

אם אתונה הופכת אט אט לעיר צעירה ומגניבה, הרי שסלוניקי היא כבר שם. העיר שנחשבת לאחות הקטנה והמגניבה של אתונה, וגם האירופית יותר, מתחממת גם היא בעונה הזו (אחרי החורף הקר מאוד שעבר עליה) והטמפרטורות יעלו עוד יותר לקראת סוף החודש הבא אז יתקיים בעיר מצעד הגאווה הכלל אירופי, ה-Europride.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

כמו אחותה הגדולה גם סלוניקי עמוסה במוזיאונים ובעתיקות אבל גם בברים ובמועדונים שלא נופלים מהגדולים והשווים באירופה. המלונות אמנם עלולים להיות יקרים מעט בעונה אך גם כאן ישנו מגוון רחב של אפשרויות ומחירים.

איך מגיעים? אל על ואג'יאן היוונית כבר מפעילות את הקו לסלוניקי, שתצטרף אליו בקרוב מאוד גם ארקיע.

בכמה מצאנו בחודש יוני? בקצת יותר יקר מאשר לאתונה. בין 300$ ל-400$ לטיסת הלוך ושוב, על פי חיפוש במנוע SkyScanner.

האי החדש שלכם: לסבוס

אם עדיין לא קראתם את הכתבה על הביקור שלנו בלסבוס אתם מוזמנים מאוד לעשות זאת כאן, אבל אם סתם עברתם פה במקרה נסדר לכם תקציר.

צילום: עמית קוטלרצילום: עמית קוטלר

האי שנמצא במרחק של כשעה ו-45 דקות טיסה מנתב"ג, נמצא בקצה הצפון-מזרחי של איי יוון ומספק שלל חוויות - גם אותנטיות של העיירה הגדולה מיטליני וגם אינסוף אפשרויות לטיול בין הנופים הירוקים והמים הכחולים. מומלץ במיוחד לקפוץ לכפר פלומארי, שם מייצרים את האוזו שנחשב לפופולרי ביותר ביוון ומחוצה לה.

איך מגיעים? קשרי תעופה מפעילים את הטיסות הישירות למיטליני שבלסבוס באמצעות חברת קורנדון.

בכמה מצאנו? ב-369$ לטיסת הלוך ושוב, על פי נתוני קשרי תעופה. חבילות נופש החל מ-629$ לאדם.

הצד שלא הכרתם בכרתים: סיטיה

עד היום פעלו ופועלות טיסות ישירות לשני נמלי התעופה המרכזיים בכרתים, הרקליון וחאניה, וכעת סאן דור מצטרפת לחגיגה עם נמל תעופה שלישי (!) שאליו תוכלו להגיע מישראל: סיטיה.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

מדובר באחת העיירות הגדולות במחוז לאסיתי המזרחי של האי הגדול ביותר ביוון. העיר נמצאת מזרחית (כשעה נסיעה) מאגיוס ניקולאס, אחד האזורים המתויירים והפופולריים ביותר בכרתים, וכחצי שעה מערבית לאחד החופים היפים ביותר בכרתים ויש שיאמרו מהיפים בעולם, VAI.

לא חסר מה לעשות באזור סיטיה, בעיקר אם אתם מתכוונים לשכור רכב. תוכלו פשוט להגיע בכל יום לאזור מקסים אחר סביב העיירה, או להחליט שאתם מסתפקים בחופים ובטיילת היפה שלה. קחו בחשבון שמשך הנסיעה מסיטיה להרקליון הוא כשעתיים ולחאניה כארבע שעות.

איך מגיעים? עם סאן דור, החל מ-6 ביוני.

בכמה מצאנו? במחירים שמתחילים ב199$ לטיסת הלוך ושוב, על פי נתוני סאן דור.

הצד שכן הכרתם בכרתים: הרקליון וחאניה

הערים הגדולות של כרתים מאפשרות תמיד חוויה כיפית, אותנטית ולא מאוד יקרה. אמנם העומס בכרתים בעונה הזו עלול להיות קצת בלתי נסבל (כן, כבר עכשיו) אבל היצע הטיסות והמלונות הופכים את החופשה לזולה יחסית.

חאניה (צילום: SHUTTERSTOCK)חאניה (צילום: SHUTTERSTOCK)

שתי הערים הן ערי נופש יפהפיות ועמוסות באוכל טוב ואטרקציות ימיות בעיקר. ברובע המערבי של כרתים תמצאו את חאניה, וכמה חופים הנחשבים ליפים ביותר בעולם ביניהם באלוס, אלפוניסי ופלסארנה.

איך מגיעים? להרקליון עם בלו בירד, אג'יאן, ארקיע, קורנדון ו-TUS. לחאניה עם ישראייר בלבד, ריינאייר שטסה בעבר לחאניה לא מחדשת את הקו בעונה הזו, וחבל.

בכמה מצאנו בחודש יוני? לא בזול כמו שחשבנו. גם להרקליון וגם לחאניה, עוד לפני החופש הגדול, המחיר הוא כ-350$ לטיסת הלוך ושוב.

מערבה מכאן: קורפו, לפקדה וקפלוניה

האיים שממערב ליבשה ולמרכז יוון, שימו לב במפה, הם גם צפוניים מאוד ביחס לרודוס, כרתים, סנטוריני וקוס. המשמעות כפולה: הם ירוקים יותר מהאיים הדרומיים, עד כדי כך שהם נראים לפעמים גם טרופיים ומדהימים ביופיים, וגם - חשוב לדעת: לא לוהטים כמו כרתים, קרפתוס ורודוס בשיא הקיץ.

קפלוניה (צילום: Shutterstock)קפלוניה (צילום: Shutterstock)

לפקדה (המחובר בגשר ליוון עצמה) וקורפו נחשבים כבר לא מעט שנים ללהיטים גדולים בקרב הקהל הישראלי אז ברשותכם נתמקד בקפלוניה, הגדול שבאיי יוון המערביים, והשישי בגודלו בכלל ביוון.

האי נחשב לצבעוני מאוד או "אינסטגרמי" אם תרצו, ובין האטרקציות שבחופים הצפוניים של האי נמצאת צפייה בכלבי ים, שרבים מהם נוהגים לפקוד את האי ואת חופיו. בין האיים המערביים ניתן גם להפליג (במהלך העונה) במעבורות ולשלב חופשה בכמה מהם.

איך מגיעים? לקורפו עם ארקיע וישראייר; ללפקדה (פרבזה) עם TUS, ולקפלוניה עם סאן דור.

בכמה מצאנו? ב-360$ לקורפו, ב-239$ לקפלוניה והרבה הרבה יותר יקר ללפקדה, כך שעדיף כאמור לטוס לאיים האחרים ולהמשיך ברכב או במעבורת, או במעבורת עם הרכב.

המוכר והטוב: רודוס

לא מעטים הם מי שאוהבים לצאת לחופשה ביעד שכבר היו בו במקום לצאת ולגלות יעד חדש. אבל כשמדברים על רודוס, אפשר לגמרי להבין את ההחלטה.

לינדוס (צילום: SHUTTERSTOCK)לינדוס (צילום: SHUTTERSTOCK)

למרות השם הקצת עממי שיצא לו, מדובר באי מהמם ביופיו שגם מתחדש, ולצד "עיר מלונות ה'הכל כלול'" בשנים האחרונות גם הוקמו בו מלונות חדשים, בוטיקיים יותר, מרוחקים מעט יותר וגם נוספו דירות נופש רבות.

כמובן שלצד "רודוס טאון" התיירותית לעייפה, אסור להחמיץ ביקור בלינדוס, ומי שבכושר שלא יפספס גם טיפוס על האקרופוליס כאן. שווה ביותר, אבל רחמים על החמורים. תעלו ברגל.

איך מגיעים? איך לא. עם סאן דור (אל על), ישראייר, ארקיע, בלו בירד, אג'יאן וקורנדון.

בכמה מצאנו בחודש יוני? ב-200$. האמת שחשבנו שנמצא בהרבה יותר יקר, אבל היצע הטיסות עושה את שלו. רק תחשבו כמה זול היה לנו לנסוע לארצות הברית אם היו כל כך הרבה חברות פעילות על הקווים שמתחרות על הכיסים שלנו.

בשביל האינסטגרם: סנטוריני ומיקונוס

הבדיחה אומרת שבחלק מהפעמים כשמצלמים את הנופים של אויה או ת'ירה בסנטוריני, קופצים שני דולפינים מהמים ומתנשקים כשלבבות מצוירים מעליהם בשמיים.

ובאמת שזה הדבר היחיד שחסר לפעמים כשמצלמים ומצטלמים בסנטוריני, הכי יפה והכי רומנטי ביוון עם השקיעות מהיפות בעולם. אבל עם הרומנטיקה מגיע התאבון והמחירים באי, מהמסעדות ועד לבתי המלון והטיסות קפצו בשנים האחרונות - כמעט עד לרמות של מיקונוס.

מיקונוס. צילום: 123rfמיקונוס. צילום: 123rf

וכאן, ברשותכם לא נספר בדיחה אלא חוויה אמיתית. ישבתי על מיטת שיזוף במיקונוס כשהגיע בחור צעיר שעובד בחוף לבקש תשלום. לתומי חשבתי שהוא אמר "SVENTEEN", כלומר 17 אירו למיטת שיזוף. חשבתי שזה יקר, אבל בכל זאת הכנסתי את היד לארנק. כשהגשתי שטר של 20 אירו, הוא ענה "NO, NOT SEVENTEEN, SEVENTY", כלומר לא 17 אירו אלא 70 אירו. למיטת שיזוף. ליום אחד, בחוף במיקונוס.

והסיפור מספר את סיפורו של המקום כולו. מיקונוס, האי של היפים והנכונים, העשירים והרוצים-להיות-עשירים, המצלמים והמצטלמים, כבר מזמן איבד את אופיו והפך להיות אי מסיבות לא יווני בכלל, אבל עדיין מאוד מאוד פופולרי.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

אם מעולם לא הייתם ואתם עדיין צעירים (או צעירים ברוחכם) כנראה ששווה לכם לקפוץ לחופשה של פעם בחיים במיקונוס. אבל אם אתם שואלים אותנו? יש מספיק איים בים.

איך מגיעים? לסנטוריני עם ישראייר או וויז אייר (לשים לב לביטולי טיסות עם החברה). למיקונוס עם אג'יאן, בלו בירד או ארקיע.

בכמה מצאנו ביולי? בהמון כסף. כ-400$ לפחות לטיסת הלוך ושוב למיקונוס. לסנטוריני קצת פחות.

אין סופים לחופים: קוס

מי שמחפש חופשת בטן-גב מושלמת יכול למצוא אותה בקוס, מהאיים הקרובים יותר לישראל, שגם אליו תוכלו להגיע בטיסה ישירה בקיץ הזה.

רחובות העיר קוס. צילום: אירה מקיינקורחובות העיר קוס. צילום: אירה מקיינקו

הרבה מעבר לכך אין מה לעשות באי, אם אתם שואלים אותנו, והעיירה קוס טאון היא גרסה קצת חיוורת של ערי בילויים אחרות ביוון. אם אתם מחפשים שקט, שלווה, ים, בטן-גב וחופים יפהפיים, דווקא תיהנו פה.

איך מגיעים? עם Blue Bird

בכמה מצאנו בחודש יוני: ב-294$ לטיסת הלוך ושוב, לא נורא ביחס לאיים האחרים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רודוסכרתיםקוססנטורינימיקונוסלסבוסקורפוקפלוניהסיטיהסלוניקיאתונהיווןאיי יוון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: