אא

"מאות עובדי רשות שדות התעופה עזבו הכל ויצאו להילחם על הבית"

בטקס יום הזיכרון שנערך ברשות שדות התעופה, ציינו את 26 העובדים שנפלו במערכות ישראל ואת מי שהצטרפו לרשימה העצובה השנה: "הם לא חשבו על עצמם. הם חשבו אך ורק על הדרך בה הם יוכלו להציל חיים"

יום הזיכרון ברשות שדות התעופה (צילום: רשות שדות התעופה) יום הזיכרון ברשות שדות התעופה (צילום: רשות שדות התעופה)

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה צוין גם ברשות שדות התעופה, ששכלה עובדות ועובדים בעבר, וגם במלחמה שעדיין נמשכת.

הטקס נערך באנדרטה לזכר חללי חטיבה 8 הנמצאת בכניסה לנתב"ג ובסמוך לקיר הזיכרון לעובדי רשות שדות התעופה שנפלו במערכות ישראל.

טקס יום הזיכרון ברשות שדות התעופה (צילום: רשות שדות התעופה)טקס יום הזיכרון ברשות שדות התעופה (צילום: רשות שדות התעופה)

בטקס נטלו חלק מפקד חטיבה 8, אלוף משנה ראדי עזמה, לוחמי ומפקדי חטיבה 8 - חטיבת "הזקן" בעבר ובהווה, מנהל נמל התעופה בן גוריון - אודי בר עוז, הרב נסים אלמליח - רב הרשות, מנהלי ועובדי רשות שדות התעופה.

צילום: רשות שדות התעופהצילום: רשות שדות התעופה

מ"מ מנכ"ל רשות שדות התעופה, אמנון כהן, אמר בטקס: "צפירת הדומייה אתמול בערב פתחה באופן רשמי את אירועי יום הזיכרון, אבל השנה, לצער כולנו, הזיכרון וההתייחדות, העצב והיגון, מלווים אותנו כבר חודשים ארוכים.

צילום: רשות שדות התעופהצילום: רשות שדות התעופה

"זהו יום זיכרון ראשון אי פעם שמצוין תוך כדי לחימה, ורשות שדות התעופה כמו כל עם ישראל, אבלה, מגויסת ומתפללת. מאות מעובדי רשות שדות התעופה עזבו הכל באותו יום מקולל של 7 באוקטובר, ויצאו להילחם על הבית. הם לא היססו לרגע. הם לא חשבו על עצמם. הם חשבו אך ורק על הדרך בה הם יוכלו להציל חיים.

"לא מובן מאליו שצעירות וצעירים יסכימו למסור את נפשם לטובת הכלל. אני רוצה להודות להם על פועלם ועל מסירותם. כמי שמכיר את עובדי רשות שדות התעופה שנים ארוכות, המסירות הזאת היא נר לרגליהם".

נופלי רשות שדות התעופה במלחמת חרבות ברזל

עומרי דוד ז"ל

אליה יאנובסקי ז"ל

שגיא עידן ז"ל

אילן כהן ז"ל

עידן דור ז"ל

כהן חתם את דבריו במבט קדימה אל "יום העצמאות ה-76, יום של גאווה עם עצב ודאגה. נישא כולנו תפילה לשלום המדינה, לשלום חיילינו, לשחרורם של החטופים ולשנת עצמאות טובה ושקטה יותר".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבהיום העצמאותרשות שדות התעופהנמל תעופה בן גוריוןנתב"ג

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: