אא

כמעט 40 מיליון תיירים ב-2028: התחזית המדהימה של חברת דירוג האשראי ליוון

חברת Fitch שעלתה לכותרות בארץ סביב דירוג האשראי של ישראל, מפרסמת תחזית מדהימה עבור התיירות ביוון: ב-2028, על פי מחקר חדש, יבקרו במדינה 39.3 מיליון תיירים. בשנה האחרונה שברה יוון את השיא של עצמה במספר המבקרים

יוון (צילום: SHUTTERSTOCK) יוון (צילום: SHUTTERSTOCK)

בזמן שאצלנו ממשיכים להיאבק במספר חברות התעופה הזרות שחוזרות לפעול ובתיירים שלא מגיעים בזמן המלחמה, אצל יוון השכנה התחזית אופטימית מתמיד.

זרוע התחזית הפיננסית של חברת דירוג האשראי Fitch, פרסמה השבוע מחקר לפיו בשנת 2028 יבקרו ביוון 39.3 מיליון תיירים. מדובר בגידול שיגיע, כך על פי הפרסום, מהשווקים ה"קלאסיים" עבור תיירות ליוון - בריטניה, צרפת, איטליה והולנד, אך גם משווקים חדשים כדוגמת סין והודו.

הגידול יתרחש, על פי התחזית, בעקבות גידול משמעותי במספר הטיסות הישירות בין היעדים הללו לבין יוון, ובעקבות פעילות שיווק אינטנסיבית של ארגון התיירות היווני GNTO בהתאמה ספציפית לכל מדינת מוצא. במסמך מציינים גם את התיירות העסקית שצפויה לגדול ביוון בעקבות פרויקטים שונים הנמצאים בפיתוח, ביניהם פרויקט נמל התעופה הישן של אתונה.

אם אכן תתממש התחזית מדובר בגידול של פי 2 ממספר התיירים שהגיעו ליוון ב-2014. אחרי שבירת השיא העצמי של יוון בשנה החולפת 2023 עם 32.7 מיליון תיירים, התחזית היא שהשנה הנוכחית 2024 תסתיים עם 34.5 מיליון (גידול שנתי של 5.3%), כאשר "נתוני הקורונה" כבר מזמן יהיו מאחוריהם וההשוואה למספרי 2019 שביחס אליהם יוון עומדת כבר על 104.4% - לא תהיה רלוונטית.

עם זאת, מזהירים ב-Fitch מפני תיירות יתר, אותה אנחנו רואים כבר היום למשל בוונציה, שעל פי המחקר תביא לעומס על תשתיות ולפגיעה במרקם האוכלוסייה ביעדים התיירותיים במדינה מה שמצריך פתרונות מקומיים.

כזכור, חברת דירוג האשראי Fitch הותירה בחודש שעבר את דירוג האשראי של ישראל ללא שינוי, אך הורידה את התחזית לשלילית.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יווןתיירות יתרדירוג אשראי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: