המטוס צנח 54 מ' ב-4 שניות: ממצאי הקופסה השחורה הדרמטיים של סינגפור איירליינס
ממצאים ראשוניים מהקלטת טיסה SQ321 של סינגפור איירליינס חושפים: הטייס האוטומטי ביצע עלייה לא מבוקרת וללא פקודה. כשתיקן לגובה השיוט החל לצלול - אז נפגעו הנוסעים, ש-26 מהם עדיין מאושפזים בבית החולים. כל הפרטים מהחקירה שעדיין נמשכת
הלשכה לחקירת בטיחות התחבורה של סינגפור (TSIB) מפרסמת נתונים ראשונים מחקירת טיסה SQ321 של סינגפור איירליינס שחוותה אירוע תעופתי קשה, אשר גרם למותו של אדם אחד ולפציעתם של רבים אחרים.
על פי מקליט הטיסה ורשת הקשר של תא הטייסים, תחילת האירוע ב-21 במאי בשעה 07:49 אז חלף המטוס בשמי מיאנמר בגובה 37,000 רגל. למשך 19 שניות המטוס חווה רעידות קלות, אך אז חלה עלייה בלתי מבוקרת לגובה 37,362 רגל - ללא פקודה של הטייסים.
הטייס האוטומטי ניסה לתקן כלפי מטה כדי לחזור לגובה השיוט, 37,000 רגל. השלט המורה על חגירת חגורת הבטיחות הואר בנקודה זו.
מ-37,362 רגל ל-37,184 ב-4.6 שניות
בשעה 07:49:41, המטוס חווה שינוי מהיר בכוח הכבידה, ובמשך 4.6 שניות המטוס צנח 178 רגל (54 מטרים) מגובה 37,362 רגל ל-37,184 רגל. רצף אירועים זה מסתמן כגורם לפציעות הקשות של הצוות והנוסעים, שאחד מהם כאמור מת.
בתחקיר מצוין כי הטייסים יזמו פעילות בקרה לייצוב המטוס, תוך ניתוק הטייס האוטומטי. הטייסים שלטו ידנית במטוס למשך 21 שניות והפעילו מחדש את הטייס האוטומטי בשעה 07:50:05.
לאחר שצוות המטוס עדכן את הטייסים על הפצועים, התקבלה ההחלטה להסיט את המטוס לנמל התעופה בבנגקוק. בדרכם לנחיתה ביקשו הטייסים את הגעת שירותי הרפואה אל המסלול. המטוס נחת בבנגקוק בשעה 08:45.
החקירה שמתנהלת על ידי אנשי TSIB ונציגים מארצות הברית, מהמועצה הלאומית לבטיחות בתחבורה, מנהל התעופה הפדרלי (FAA) ובואינג נמשכת.
26 עדיין מאושפזים
בתוך כך, בסינגפור איירליינס ממשיכים לעדכן כל העת על מצב הפצועים. נכון להיום (29.5.24), שמונה ימים לאחר התאונה, עדיין נמצאים בבנגקוק 42 מנוסעי הטיסה, 26 מהם עדיין מאושפזים בבתי החולים, היתר הם בני משפחותיהם.
ממספר הפצועים הרב שעדיין לא שוחרר - גם שמונה ימים לאחר התאונה, ניתן להסיק כי הפציעות היו חמורות ביותר.
מנכ"ל החברה יצא לתקשורת יום לאחר האירוע הדרמטי ואמר כי החברה עומדת בקשר עם כלל הנוסעים ובני משפחותיהם, והתחייב לעדכונים שוטפים ושקופים של ממצאי האירוע ברשתות החברתיות, שם החברה אכן ממשיכה לעדכן מדי כמה שעות במצב הפצועים.