אא

2024 בדרך להיות שנת שיא בתעופה העולמית

"הצורך האנושי לטוס - מעולם לא היה גדול כל כך": מנכ"ל יאט"א הציג תחזית מעודכנת ואופטימית בכנס התעופה העולמי הנערך בדובאי לפיה מספר הנוסעים ורווחי חברות התעופה צפויים להגיע לשיא כל הזמנים. וגם: תוצאות סקר מיוחד

ווילי וולש מנכ"ל יאט"א בכנס בדובאי (צילום: IATA) ווילי וולש מנכ"ל יאט"א בכנס בדובאי (צילום: IATA)

אופטימיות תעופתית בדובאי. מנכ"ל יאט"א, איגוד התעופה הבינלאומי, הציג בכנס שנפתח באיחוד האמירויות אתמול ויימשך גם היום (3.6.24) את התחזית המעודכנת לשנת 2024, הצפויה להסתיים בשיא כל הזמנים לענף.

הכנסות חברות התעופה ב-2024, צפויות להגיע ל-996 מיליארד דולר, עלייה של 9.7% ביחס לשנה שעברה, שיא כל הזמנים. בהתאם גם ההוצאות של חברות התעופה צפויות להגיע לשיא כל הזמנים, 936 מיליארד דולר.

צילום: אפרת דורוןצילום: אפרת דורון

נתון מעניין לא פחות הוא מספר הנוסעים, שצפוי להגיע אף הוא לשיא כל הזמנים עם 4.96 מיליארד איש שיטוסו בסך הכל השנה. עוד מציינים כי סך נפחי המטען האווירי צפוי להגיע ל-62 מיליון טון בשנת 2024.

הרווח הנקי של חברות התעופה צפוי להגיע השנה ל-30.5 מיליאר דולר, עם 3.1% שולי רווח נקי. את ביחס ל-27.4 מיליארד רווח נקי ב-2023 ו-3% שולי רווח נקי. הרווח התפעולי של החברות צפוי להגיע ל-59.9 מיליארד דולר ב-2024, לעומת 52.2 מיליארד דולר ב-2023.

ההכנסות מהנוסעים צפויות להגיע ל-744 מיליארד דולר ב-2024, עלייה של 15.2% מ-646 מיליארד דולר ב-2023.

כוח בעולם של אי ודאות

ווילי וולש, מנכ"ל יאט"א, אמר היום כי "בעולם של אי ודאויות רבות ומתגברות, חברות התעופה ממשיכות לחזק את הרווחיות שלהן. הרווח הנקי המצרפי הצפוי של 30.5 מיליארד דולר בשנת 2024 הוא הישג גדול בהתחשב בהפסדי מגיפת הקורונה העמוקים".

"עם שיא של חמישה מיליארד נוסעים ב-2024, הצורך האנושי לטוס מעולם לא היה חזק יותר", הוסיף וולש, שאמר עוד: " התעופה חיונית לשאיפות ולשגשוג של בני האדם ושל הכלכלה. הכלכלה העולמית סומכת על מטען אווירי. הרווחיות מאפשרת השקעות במוצרים ומתן מענה לצרכים של הלקוחות ומציאת פתרונות למדיניות אפס הפליטות עד 2050".

צילום: אפרת דורוןצילום: אפרת דורון

וולש צינן את החגיגיות בהתייחסו לרווחי הנטו, לאחר הוצאות חברות התעופה. "יש פער גדול שעדיין צריך לכסות כאשר הרווח לנוסע עומד על 6.14 דולר בלבד. זו אינדיקציה לכמה דלים הרווחים שלנו - שבקושי מספיקים לקפה במקומות רבים בעולם. כדי לשפר את הרווחיות, יש לפתור את בעיית אספקת המטוסים ולענות על הביקוש. הקלות ברגולציה המעיקה והטבות מס יעזרו אף הן".

וולש סיכם ואמר כי שגשוג החברות, בין היתר בסיוע ציבורי-ממשלתי, יחזק את התחרותיות העסקית ויהיה ניצחון לכלכלה, למשרות בתחום ולקישור בין מדינות. "הכוח הזה יציב אותנו בעמדה חזקה להאיץ השקעות בקיימות", אמר.

סקר יאט"א: 93% יטוסו כמו בשנה הקודמת או יותר

עוד באירוע התעופה בדובאי הוצגו תוצאות סקר יאט"א שענרך בחודש אפריל 2024. על פי הסקר, כ-39% מהמשיבים ענו כי יטוסו יותר ב-12 החודשים הקרובים מאשר ב-12 החודשים הקודמים. הרוב (54%) אמרו שהם מצפים לנסוע באותה מידה ורק 7% דיווחו שיטוסו פחות.

כ-46% אמרו כי הם יוציאו יותר כסף על נסיעות במהלך 12 החודשים הבאים מאשר ב-12 החודשים הקודמים. מספר דומה (45%) אמרו כי הם מצפים להוציא סכום כסף דומה כמו ב-12 החודשים האחרונים. 9% אמרו שיוציאו פחות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: IATAיאט"אדובאי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: