אא

מדלתא ועד KLM: כל ההסכמים הבינלאומיים של אל על

חברת התעופה הישראלית ממשיכה להרחיב את שיתופי הפעולה עם חברות התעופה מכל העולם שהגיעו ליותר מ-20, חלקם נחתמו בזמן ולמרות המלחמה. פספורטניוז עושים לכם סדר

צילום: SHUTTERSTOCK צילום: SHUTTERSTOCK

אל על לא עוצרת וממשיכה לחתום על הסכמים בינלאומיים עם חברות התעופה מכל העולם. מה שנראה פעם חלום הופך למציאות, כאשר למרות המלחמה, דווקא במרוצת החודשים החולפים אל על חותמת על הסכמים חדשים לשיתופי פעולה עם חברות התעופה השונות, חלקן שייכות לקבוצת החברות SKYTEAM, אחת מהבריתות הגדולות בעולם.

KLM. צילום: ShutterstockKLM. צילום: Shutterstock

כפי שפרסמנו אתמול לראשונה בפספורטניוז, אל על החלה בשיתוף פעולה עם KLM, חברת התעופה ההולנדית. אך היא ממש לא לבד.

רק בחודש יוני השנה אל על חתמה על הסכם קוד שייר עם חברת התעופה הבריטית וירג'ן אטלנטיק. לפני כן בחודש מרץ אל על חתמה על הסכם קוד שייר עם אייר פראנס הצרפתית.

מסין ויפן ועד איחוד האמירויות וארגנטינה

לאל על עוד הסכמים רבים, בסך הכל 22 במספר, עם חברות תעופה מכל העולם. בחודש יוני בשנה שעברה חתמה אל על הסכם קוד שייר עם חברת דלתא אייר ליינס האמריקאית, אשר נכנס לתוקף בינואר 2024. הסכם קוד שייר זה החליף את ההסכם הקודם של אל על עם אמריקן איירליינס שהסתיים בסוף מרץ 2024.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

לאל על גם הסכם עם אתיחאד איירווייס מאיחוד האמירויות, שנחתם ביוני 2021 ובפברואר 2023 כלל גם את המועדונים של החברות.

ShutterstockShutterstock

הסכם נוסף עם ג'ט בלו איירווייס נחתם כבר בנובמבר 2014 ובמאי 2023 החלה ג'ט בלו למכור כרטיסים בקוד שלה לטיסות החברה בצפון אמריקה. הסכם נוסף קיים עם אול ניפון היפנית, שבגלל המלחמה עוד לא יושם.

SAS AIRLINES. צילום: ShutterstockSAS AIRLINES. צילום: Shutterstock

וזה עוד לא הכל: הסכם נוסף עם סקנדינביאן איירליינס - SAS נחתם ביוני 2023 ונכנס לתוקף החל מינואר 2024. עם איבריה יש הסכם עוד מאוקטובר 2005, כאשר ביולי 2018 הורחב ההסכם בין החברות מה שמאפשר ללקוחות החברות לרכוש כרטיס משולב. עם אייר צ'יינה יש הסכם עוד מיולי 2009 שבגלל השהיית טיסות אל על לסין לא מיושם.

7S איירליינס (סיבריה איירליינס) נחתם בנובמבר 2010, הסכם אשר בגלל המלחמה בין רוסיה לאוקראינה אינו ניתן ליישום. ממכירת יעדי ההמשך במסגרת הסכם האינטרליין נמשכת כרגיל.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

תאי איירווייס - נחתם הסכם בנובמבר 2012, עודכן בחודש ספטמבר 2017; אתיופיאן - נחתם בחודש אוגוסט 2013; ארוליניאס ארגנטינאה - נחתם בחודש יולי 2105, נכנס לתוקף בחודש ספטמבר 2017; אירומקסיקו - נחתם בחודש יוני 2017; קוואנטאס האוסטרלית - נחתם בחודש יוני 2017. לאור השהיית הטיסות ליוהנסבורג החל מסוף חודש מרץ 2024, ההסכם לא יושם על הטיסות בקו זה. החל מאוגוסט 2019 ההסכם כולל גם את המועדונים.

TAP אייר פורטוגל. צילום: shutterstockTAP אייר פורטוגל. צילום: shutterstock

טאפ אייר פורטוגל - בחודש יוני 2017 חתמו החברות על ההסכם; בנגקוק איירוויס - הסכם שנחתם בין החברות בדצמבר 2017; הונג קונג איירליינס - הסכם שנחתם בין החברות בחודש יוני 2108, ההסכם אינו מיושם בגלל הפסקת הטיסות של אל על להונג קונג; וייטנאם איירליינס - הסכם שנחתם בין החברות בנובמבר 2018, לאור הפסקת הטיסות של אל על להונג קונג זה אינו מיושם על קו זה.

צילום: LOTצילום: LOT

LOT - בדצמבר 2018 חתמו החברות על הסכם; אלסקה איירליינס - בחודש אפריל 2019 חתמו החברות על הסכם שמסתיים ביולי 2024; רויאל אייר מרוק - החברות חתמו בחודש מרץ 2022 על הסכם, שבעקבות המלחמה ועצירת פעילות אל על למרקש באופן זמני, ההסכם מיושם חלקית.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עלקוד שייר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: