אא

זה הסכום המטורף שיוון הרוויחה מאפליקציית "מלשינון החופים" בחודש אחד

הרשויות היווניות שהזמינו את הציבור להתלונן על אי-סדרים בחופי המדינה באמצעות אפליקציה מיוחדת, קנסו עד עתה את מפרי החוק ב-800 אלף אירו. בין העבירות המובילות: מיטות שיזוף במרחק של פחות מ-4 מטרים מקו המים ועסקים שפעלו ללא רישיון

מיטות שיזוף באיי יוון (צילום: SHUTTERSTOCK) מיטות שיזוף באיי יוון (צילום: SHUTTERSTOCK)

הם לא צחקו. "מלשינון החופים" היווני נכנס לפעולה - ואיתו גם הקנסות הגבוהים לבתי העסק. אפליקציית "MyCoast" שמטרתה מסירת מידע מתושבים ומתיירים לרשויות ביוון על אי-סדרים בחופי המדינה, נכנסה לפעולה בתחילת חודש החודש.

משרד האוצר היווני מפרסם היום (26.7) את תוצאות פעילות החודש הראשון, לפיהן 4,500 קריאות התקבלו מהציבור. 750 בתי עסק נבדקו ביותר מ-150 חופים. התלונות שנמצאו מוצדקות הביאו לקנסות בסכום כולל של 800 אלף אירו. קנסות בודדים הגיעו לסכומים של עד 60 אלף אירו, תלוי בחומרת העבירה ובגודל העסק.

כך זה נראה. אפליקציית My Coast (צילום: עמית קוטלר)כך זה נראה. אפליקציית My Coast (צילום: עמית קוטלר)

בדוח המסכם מדגישים כי האיומים בקנסות עבדו, ובהשוואה לשנים קודמות נראה בבירור כי מרבית העסקים הפועלים בחופים עמדו בכללים החדשים, שבמרכזם הרחקת מיטות השיזוף ל-4 מטרים לפחות מקו המים ואי-חריגה משטח העסק הרשום.

בדוח מציינים עוד כי נמצאו עסקים שפעלו ללא רישיון כלל, בהם 20 מתחמי שמשיות ומיטות שיזוף פיראטיים - בין היתר ברודוס, קורפו, סלוניקי, הרקליון ועוד. אזורים אלה שוחררו לרווחת התושבים והתיירים.

וזה ממש לא הסוף. במשרד האוצר היווני מדגישים כי גם בחודש הבא יימשכו הבדיקות, כולל בדיקות חוזרות באזורים שמהם התקבל המספר הרב ביותר של תלונות.

נזכיר כי תחילתו של הפיקוח בדרישה שהגיעה מצד התושבים, המקומיים, שמאסו בהשתלטות העסקים על החופים. התושבים הקימו את "תנועת המגבת" שבמרכזה מחאה הבאה לידי ביטוי בהצבת מגבות וישיבה "בכוח" בין מיטות השיזוף לבין הים. הרשויות היווניות נענו לקריאת התושבים ובעקבותיה פותחה אפליקציית הפיקוח.

וכמה ישראלים יטוסו ליוון ביום ראשון הקרוב? לא תאמינו

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יווןאיי יווןחופים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: