אא

הסיפור האמיתי נחשף: מדוע חברות התעופה חזרו על עקבותיהן?

מבדיקת פספורטניוז עולה כי הנהלת קבוצת Lufthansa החליטה להחזיר למוצאן את טיסות החברה הבוקר בעקבות סגירת המרחב האווירי של איראן - מה שהוביל למסקנה כי עלולה להתרחש פעולה צבאית אווירית בטווח שעות הנחיתה של הטיסות

צילום: פספורטניוז צילום: פספורטניוז

אחרי ההודעות החוזרות ונשנות של רשות שדות התעופה והראיון עם מנכ"ל יאט"א בישראל בו הוא אמר כי המרחב האווירי של ישראל לא נסגר בכלל הלילה, הולכת ומתבהרת הסיבה האמיתית לחזרתן של טיסות לופטהנזה ואוסטריאן למוצאן.

כזכור, טיסת לופטהנזה שביצעה באופן מתוכנן עצירת ביניים בלרנקה, לא המשיכה את דרכה לישראל וחזרה למינכן. טיסת אוסטריאן שהיתה בדרכה מוינה ביצעה פניית פרסה מעט לפני אזור קפריסין, הונחתה בסופיה שבבולגריה וחזרה בהמשך לוינה.

כעת, מתברר כי בין השעות 04:30 ל-08:30, דווקא איראן סגרה את המרחב האווירי שלה "בעקבות פעילות ביטחונית", ככל הנראה לקראת הטסת גופתו של איסמעיל הנייה משטחה לשטח קטאר, שם נערכה הלווייתו.

על סגירת המרחב האווירי של איראן יצאה הודעה מיוחדת (NOTAM) בה נכתב כי בשעות אלה לא תתאפשר תעופה בשמי המדינה.

בהנהלת קבוצת התעופה פירשו את ההודעה כך שבשעות אלה עלולה להתרחש פעולה צבאית אווירית, בין אם מכיוון ישראל ובין אם מכיוון איראן, ועל כן החליטו לבטל את הנחיתות בישראל ולהשיב את הטיסות על עקבותיהן.

מלופטהנזה נמסר: "טיסת לופטהנזה LH682 ממינכן לתל אביב יצאה כמתוכנן ללרנקה ב-31 ביולי ונחתה ביעדה ב-1 באוגוסט בשעה 02:38 (שעון CEST). בתוך כך, רשות התעופה האזרחית האיראנית הוציאה NOTAM על סגירת המרחב האווירי האיראני, עקב 'פעילות ביטחונית' באותו היום, בין השעות 04:30 ל-08:30 (שעון CEST). בעקבות כך התקיימה בחברה הערכת מצב וכאמצעי זהירות, הוחלט על ניתוב מחדש של שתי הטיסות, שהיו אמורות לנחות באותה העת: טיסה LH 682 חזרה למינכן ונחתה בשלום ב-08:55 (שעון CEST) הבוקר. כתוצאה מכך, טיסת החזור שהייתה אמורה לצאת מתל אביב (LH 683) בוטלה. טיסת אוסטריאן איירליינס נותבה מחדש לסופיה. טיסת LH 690 מפרנקפורט נחתה בתל אביב כמתוכנן ב-02:01 לפנות בוקר (שעון CEST), לפני שה-NOTAM נכנס לתוקף. לכן, טיסת החזור מתל אביב לפרנקפורט (LH 691) הבוקר, יצאה כמתוכנן".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: לופטהנזהמלחמהאוסטריאן איירליינס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: