אא

חשבתם שחם לכם? יולי 2024 - החם ביותר אי פעם ביוון

קיץ 2024 ממשיך לשבור את שיאי החום: חודש יולי היה החם ביותר מאז החלו המדידות במדינה הפופולרית ביותר לנופש ישראלים - אחרי שגם יוני הוכרז כחם בהיסטוריה. בכמה זינקו הטמפרטורות והיכן יהיה הכי חם השבוע? כל הפרטים

גל חום ביוון (צילום: SHUTTERSTOCK) גל חום ביוון (צילום: SHUTTERSTOCK)

חם מאוד בישראל - וגם ביוון. במקביל לנתונים שוברי השיאים מישראל, גם ביוון מציינים חודש אחר חודש את שיאי הטמפרוטרות שנמדדו אי פעם במדינה.

על פי Meteo.gr, גוף החיזוי הרשמי של הרפובליקה ההלנית של יוון, יולי 2024 היה החם ביותר שנמדד אי פעם בהיסטוריה של המדינה. גם יוני 2024 הוכרז כחודש יוני החם אי פעם.

השינוי לא היה רק במעלות החום שנמדדו ושברו שיאים אלא גם באורך גלי החום שהיו ממושכים מהרגיל. דווקא בתחילת חודש אוגוסט נרשמת ירידה קלילה במעלות החום.

אז כמה היה חם? מאוד. הטמפרטורה הממוצעת בחודש יולי ביוון היתה גבוהה ב-2.6 מעלות מהממוצעים שנמדדו בין 1960 ל-2024; ב-2.9 מעלות מהממוצעים שנמדדו בין השנים 1991-2020 וב-0.3 מהשיא הקודם שנרשם ב-2012.

ב-Meteo.gr מציינים גם כי בארבע השנים האחרונות המדידות היו גבוהות מהממוצע. איי יוון, באופן יחסי, נהנו מטמפרטורות גבוהות אך נסבלות כאשר הממוצע באיים עמד על בין 30 ל-34 מעלות. טמפרטורות גבוהות הרבה יותר נמדדו בחודש החולף בסלוניקי, שם בחלק מהימים הן זינקו ל-42 מעלות.

אתונה. גל החום נמשך (צילום: Shutterstock)אתונה. גל החום נמשך (צילום: Shutterstock)

גם השבוע הזה חם מאוד ביוון עם 36 מעלות שנמדדו היום באתונה וטמפרטורות חזויות דומות להמשך השבע ו-33 בסלוניקי. בכרתים נמדדו היום 30 מעלות - נתון שיישאר גם לכל אורך השבוע באי ובסנטוריני, שם מתמודדים בימים אלה עם עומס תיירים חסר תקדים, נמדדו היום "רק" 29 מעלות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טמפרטורותגל חוםיוון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: