אא

לא רק בישראל: סוף שבוע לוהט ביוון ובקפריסין

גל החום הכבד הפוקד את האזור לא פוסח גם על יוון והאיים וגם על קפריסין. באזורי תיירות מרכזיים הטמפרטורות צפויות להגיע עד 40 מעלות ואולי אף מעבר. כוננות השריפות חוזרת

חופי יוון (צילום: SHUTTERSTOCK) חופי יוון (צילום: SHUTTERSTOCK)

הקיץ בשיאו: גל החום המורגש בישראל פוקד גם את יוון וקפריסין. בכל רחבי יוון מורגשות היום (שישי 12.7) טמפרטורות גבוהות מהרגיל המוגדרות כבר כ"גל חום קיצוני". באזורים רבים הטמפרטורה צפויה להגיע ל-40 מעלות.

הטמפרטורות באזור היבשתי של יוון לרבות בשתי הערים הגדולות אתונה וסלוניקי צפויות לזנק ל-38 מעלות בשעות הצוהריים, אם כי בכלי התקשורת במדינה מעריכים כי גם רף 40 המעלות ייחצה היום - או בימים הבאים.

חופי כרתים (צילום: עמית קוטלר)חופי כרתים (צילום: עמית קוטלר)

באיי יוון הטמפרטורה תנוע בין 32 ל-34 מעלות, כאשר גם באיים מזג האוויר מוגדר כ"גל חום קיצוני". באיים הדרומיים לרבות בכרתים הטמפרטורה צפויה להגיע עד 36 מעלות ובימים הבאים צפויה התחממות נוספת.

בקפריסין המצב לא טוב יותר. בלרנקה צפויות היום ובימים הקרובים 35-36 מעלות; בפאפוס 30-32 מעלות ובאיה נאפה 33 מעלות. עומס החום בקפריסין קיצוני, ובשילוב הלחות הגבוהה (יותר מ-80%) התחושה היא של 40+ מעלות.

גל החום השנה ייחודי באורכו ובכך שגם בין הגלים הנמדדים, הטמפרטורות לא יורדות. חודש יוני 2024 כבר הוכרז באופן רשמי כחם ביותר מאז 2010.

לקראת סוף השבוע הלוהט הדגישו בשירותי הכיבוי של יוון כי הם נמצאים בכוננות שיא מחשש לשריפות, כפי שפרצו בשנה שעברה ברודוס ולאחרונה גם נראו באי קוס.

צילום: עמית קוטלרצילום: עמית קוטלר

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מזג אוויריווןקפריסין

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: