אא

שובר שיאים: הנתונים החצי-שנתיים המדהימים של נמל התעופה בדובאי

במחצית הראשונה של 2024 עברו בנמל התעופה כמעט 45 מיליון נוסעים. 2024 צפויה להיות שנת שיא בנמל התעופה. מהיכן מגיעים הנוסעים, לכמה יעדים תוכלו לטוס מדובאי וכמה חברות תעופה פועלות בנמל? כל הנתונים

נמל התעופה DXB DUBAI (צילום: SHUTTERSTOCK) נמל התעופה DXB DUBAI (צילום: SHUTTERSTOCK)

44.9 מיליון נוסעים עברו במהלך ששת החודשים הראשונים של 2024 בנמל התעופה הבינלאומי של דובאי (DXB), שיא כל הזמנים עבור נמל התעופה המרכזי.

מדובר בעלייה של 8% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, המשקפת גם את העלייה במספר המבקרים בדובאי בחצי השנה הראשונה של 2024, שעמד על 9.31 מיליון איש. הנתונים שפורסמו על ידי משרד הכלכלה והתיירות של דובאי, משקפים גם את הצמיחה של התמ"ג של דובאי, שהגיע ל-115 מיליארד דירהאם (31 מיליארד דולר) ברבעון הראשון של 2024, עלייה של 3.2% מהשנה הקודמת.

דובאי DXB. צילום: Shutterstockדובאי DXB. צילום: Shutterstock

בנמל התעופה מציינים כי "DXB מבסס את מעמדו כשער מועדף לתעופה העולמית, תוך הפעלת טיסות לשוקי מפתח בינלאומיים ותפקיד מרכזי בתרומה לצמיחה הכלכלית של דובאי". ואכן מנמל התעופה של דובאי ישנם 269 יעדים ב-106 מדינות. בסך הכל פועלות בנמל התעופה 101 חברות תעופה בינלאומיות.

דובאי. תמיכה גדולה בכלכלה (צילום: Shutterstock)דובאי. תמיכה גדולה בכלכלה (צילום: Shutterstock)

ומהיכן הגיעו הנוסעים לדובאי? במקום הראשון במחצית השנה הראשונה של 2024 - הודו עם 6.1 מיליון נוסעים. אחריה סעודיה עם 3.7 מיליון נוסעים, בריטניה עם 2.9 מיליון ופקיסטן עם 2.3. שווקים משמעותיים נוספים הם ארצות הברית (1.7 מיליון), רוסיה (1.3 מיליון) וגרמניה (1.3 מיליון).

נמל אלמקטום העתידי (צילום: EMIRATES)נמל אלמקטום העתידי (צילום: EMIRATES)

יש לציין כי בשנים הקרובות אמור נמל התעופה DXB לפנות את מוקמו לטובת נמל התעופה המחודש DWC אלמקטום שאמור לקלוט עד 260 מיליון נוסעים בשנה. הפרויקט נבנה בימים אלה בתקציב עתק של 35 מיליארד דולר.

פול גריפית'ס, מנכ"ל שדות התעופה של דובאי: "הביצועים שוברי השיא במחצית הראשונה של השנה מדגישים את החשיבות האסטרטגית שלנו כמרכז תעופה עולמי. דובאי נמצאת בחזית העולמית בכל הנוגע למשיכת עסקים ותיירים מרחבי העולם, ואנו גאים להיות השער לעיר. אנחנו בדרך לשבור שיאים עם 91.8 מיליון נוסעים שצפויים לעבור בנמל התעופה עד סוף 2024"

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: דובאיאיחוד האמירויות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: